Over de gemeente Eemsdelta
Als gemeente Eemsdelta zijn wij een aantrekkelijke gemeente voor inwoners, bedrijven, bezoekers én medewerkers. In onze gemeente vind je de Waddenkust, weidse cultuurlandschappen en karakteristieke dorpen met middeleeuwse kerkjes. Maar ook dynamische havens en innovatieve bedrijvigheid. Het is een gemeente waar we nuchter zijn, naar elkaar omkijken en samen de handen uit de mouwen steken met onze vertrouwde kwaliteiten!
Ook in Eemsdelta zien we dat de samenleving in een hoog tempo verandert. Mede door de digitalisering organiseren inwoners zich gemakkelijker en sneller, maar ook de opgaven die op ons afkomen vragen om een andere manier van werken én we kunnen het niet langer alleen. We willen vooral een gemeente zijn (en blijven) die dichtbij de inwoners, ondernemers en partners staat. We willen weten wat er leeft, wat er nodig is en hoe we ervoor kunnen zorgen dat ons gebied zich ontwikkelt en dat de leefbaarheid groot is. Eemsdelta dichtbij!
Opdrachtomschrijving Algemene informatie
Het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte is opgebouwd uit drie vakgroepen waarbinnen een keten van, assetmanager, beleidsadviseur, assetbeheerders, werkvoorbereiders en toezichthouders gezamenlijk de verantwoordelijkheid draagt voor de ontwikkeling, realisatie en het beheer van de assets binnen die vakgroep. De 3 vakgroepen zijn:
- Blauw, rioleringen, civiele kunstwerken, beschoeiingen, watergangen
- Groen, openbaar groen, afval en grondstoffen
- Grijs, wegen, openbare verlichting, verkeer, vergunningverlening, kabels en leidingen.
Opdracht
Als toezichthouder ben je de ogen en oren buiten. Je bent ‘de spil’ tussen onze inwoners, het team Beleid, Realisatie en Beheer Openbare Ruimte, projectleiders en de aannemers. Je houdt integraal toezicht op de uitvoering van werken in de openbare ruimte, waarbij Bereikbaarheid, Leefbaarheid, Veiligheid en Communicatie (BLVC) belangrijke kaders zijn. Daarnaast:
- Bewaak je de planning op de uitvoering van projecten in de openbare ruimte
- Bewaak je de kwaliteit van uitgevoerde werkzaamheden
- Meld je tijdig afwijkingen in kwaliteit, budget en tijd
- Controleer je tijdelijke verkeersmaatregelen bij werken en evenementen
- Zorg je voor een correcte afstemming met de omgeving
- Ben je gericht op samenwerking, maar blijft positief-kritisch en doortastend
- Bewaak je gemaakte afspraken, spreek je aan en stuur je bij
Op deze Groningen huurt in opdracht zijn onze inkoopvoorwaarden van toepassing (zie bijlagen), de inschrijver gaat met het indienen van zijn/haar offerte hiermee akkoord.
Randvoorwaarden
In het kader van de Wet DBA is het alleen mogelijk om op deze opdracht te reageren indien de uitvoerder in loondienst is bij de inschrijvende partij.
Kandidaatomschrijving
Profiel
Samen met de assetmanager, assetbeheerder en werkvoorbereiders ben je verantwoordelijk voor het beheer van de openbare ruimte en de realisatie van nieuwe en onderhoudswerken. Daarnaast werk je nauw samen met de projectleiders, want wij hebben een extra grote, zeer interessante opgave in de openbare ruimte met versterkingsprojecten in het kader van de aardbevingen als gevolg van de gaswinning. Als toezichthouder word je ingezet voor alle assets, zie je toe op de veiligheid van de werken voor inwoners en op de naleving van de APV 2.10.
- Afgerond MBO werk- en denkniveau in een passende civieltechnische en/of verkeerskundige richting
- Ervaring in een soortgelijke technische functie is een pre, maar wil je je graag ontwikkelen in dit leuke vakgebied of ben je net afgestudeerd meld je dan ook zeker!
- Samenwerkingsgericht, met een goed oog voor de omgeving
- Goede communicatieve vaardigheden
- Daadkracht
- Oplossingsgericht
- Flexibiliteit
Interviewplanning
De gesprekken staan gepland op donderdag 18 december 2025 (tussen 09:00 - 12:00 uur)
Toelichting op rooster
De opdracht wordt uitgezet voor 2 personen voor gemiddeld 32 – 36 uur per week per persoon