Gemeente Hardenberg
max €110 per uur
Overijssel
16 uur per week
01 juni 2025
01 oktober 2025
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
Voor het project Digitaal Samenwerken zijn wij op zoek naar een technisch projectleider die de voorbereiding en technische inrichting van de systemen gaat uitvoeren. Zodat de medewerkers optimaal gebruik kunnen maken van het samenwerkingsplatform, gebaseerd op Microsoft365 diensten. Het is de bedoeling dat gebruikers het platform intensiever gaan gebruiken en de voordelen hiervan beter gaan benutten.
Daarnaast is de technische transformatie naar een moderne en veilige, cloud georiënteerde, werkplek met verschillende typen werkplek oplossingen een doel.
De opdracht
- Projectleider namens Gemeente Hardenberg voor de technische inrichting digitaal samenwerken;
- Zorg dragen voor de uitvoering van het implementatieplan met concrete inrichting / ICT-producten om de implementatie van digitaal samenwerken mogelijk te maken. Denk hierbij aan een structuur, teams-sjablonen, inrichting SharePoint, standaard metadata etc. De inhoudelijke input met betrekking tot digitaal informatiebeheer wordt aangeleverd vanuit het cluster Digitaal Informatiebeheer en zal in nadere afstemming gebeuren.
De resultaten
- De technische inrichting van Microsoft 365 voldoet aan wet- en regelgeving en is geschikt voor digitaal samenwerken;
- Inrichting van een standaard structuur met teams sjablonen en inrichting van SharePoint, voorzien van de benodigde metadata zodat we voldoen aan wet- en regelgeving. Deze producten zijn getoetst en geaccepteerd door de gebruikers;
- De migratie van data wordt technisch op een efficiënte en effectieve wijze gefaciliteerd;
- Het schrijven van een plan voor de beheerfase na het project en realisatie daadwerkelijke overdracht aan de beheerorganisatie.
Competenties
- Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden en goede contactuele eigenschappen;
- Is in staat om complexe (technische) vraagstukken te vertalen in voor medewerkers herkenbare onderwerpen;
- Je bent organisatie sensitief;
- Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
- Een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox