Gemeente Land van Cuijk

Teammanager Vergunningverlening ad interim

Gemeente Land van Cuijk

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

In samenwerking met de andere teammanager Vergunningverlening ad interim:

•    Zorgen - vanuit een helicopterview - voor focus, prioritering, formuleren van opdrachten en resultaatafspraken en organiseren en bewaken van de algehele werkverdeling binnen het team.

·      Organiseren van inhoudelijke processturing op de processen

die binnen het team Vergunningverlening zijn ondergebracht.

·      Invullen van openstaande vacatures en organiseren  aansturen van inhuurkrachten.

•    Initiëren, regisseren en bewaken van opdrachten en projecten. Hierop kunnen fungeren als ambtelijk opdrachtnemer richting directie en opdrachtgever richting (een groep van) medewerkers. Delegeren van verantwoordelijkheden en zover als mogelijk maken van afspraken over terugkoppeling.

•    Stimuleren van de teamontwikkeling, prestatieverbetering en het regelend vermogen van de groep. Bevorderen van het lerend en reflecterend vermogen. Geven van vertrouwen en ruimte om te leren en innoveren. Invulling geven aan dienend leiderschap door creëren van plezierige en professionele werkomgeving en -sfeer en voorwaarden te scheppen.

•    Bewaken en bevorderen van de integraliteit in denken en doen van het team. Stimuleren van verbindingen binnen en buiten het team. Zorgen voor soepele teamoverstijgende, horizontale afstemming en samenwerking. Tijdelijk of op onderdelen horizontaal kunnen vervangen van een andere teammanager, op aanverwante teams.

·      In samenspel met de andere teammanager a.i. borgen dat het Verbeterteam Vergunningverlening de afgesproken resultaten kan behalen.

•    In samenwerking met de andere teammanager a.i.fungeren als eerste aanspreekpunt en voeren van (regie)overleg met de betreffende portefeuillehouder(s) en zo veel mogelijk actief betrekken van medewerkers op de inhoudelijke advisering aan de bestuurders en de uitwerking ervan, en als teammanager op de hoogte blijven van de algehele voortgang, in het bijzonder van politiek gevoelige dossiers. Coachen van de medewerkers op politiek-bestuurlijke sensitiviteit en op de kwaliteit van collegevoorstellen.

•    Omgevingsbewust anticiperen en inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen.

· Organiseren van de uitvoering van de P&C cyclus i.s.m. team Financiën.

Kandidaatomschrijving

Gewenste situatie

Het betreft een nieuw team bestaande uit medewerkers van de 3 voormalige organisaties. Belangrijke taken zijn het team door de overgang naar de nieuwe gemeente helpen, processen structureren, taken verdelen, vacatures invullen en nieuwe medewerkers inwerken, kortom zorgen dat het team een goed start maakt in de nieuwe gemeente en dat de dienstverlening gewaarborgd blijft en achterstanden worden weggewerkt.

Wat wordt gevraagd

We zoeken een stevige, resultaat- én mensgerichte interimmanager die duidelijk en open communiceert. De interimmanager heeft een brede ervaring in het werkgebied en met name in een complexe gemeentelijke omgeving. Wij zijn op zoek naar een kandidaat op HBO/WO niveau met ruime aantoonbare leidinggevende ervaring in het fysieke domein. De interimmanager is in staat om in korte tijd de organisatie en hetgeen er nodig is te doorgronden en werkt graag samen met de andere interimmanager.

Interviewplanning

18 mei vanaf 13.00 uur

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • minimaal relevant HBO/WO-diploma
  • minimaal 5 jaar ervaring in leidinggeven bij een gemeente in het fysieke domein
  • minimaal 1,5 jaar ervaring in het werken aan het samenvoegen van verschillende gemeentelijke organisaties in een werkorganisatie of herindeling en dus met meerdere colleges van B&W.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Kennis en ervaring met de implementatie van de Omgevingswet Weging: 20 %
  • minimaal 5 jaar ervaring in integraal, coachend, mens- en resultaatgericht leidinggeven aan functionarissen werkzaam o.g.v. de diverse disciplines van het fysieke domein Weging: 20 %
  • aantoonbare ervaring in het structureren van dienstverleningsprocessen binnen een gemeente. Weging: 20 %

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox