Gemeente Olst-Wijhe

Projectleider nieuwe website

Gemeente Olst-Wijhe

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Olst-Wijhe is een prachtige gemeente aan de IJssel tussen de Hanzesteden Zwolle en Deventer. Onze gemeente telt ruim 19.000 inwoners en bestaat uit 12 kernen en buurtschappen. Olst-Wijhe ligt in Salland: een uniek (natuur)gebied tussen de rivier de IJssel en het Nationaal Park de Sallandse Heuvelrug.

Olst-Wijhe kent een actieve samenleving. Inwoners denken graag met ons mee én bedenken zelf allerlei ideeën om Olst-Wijhe nog een stukje mooier te maken. Daar geven zij zelf of samen met ons handen en voeten aan. Er is een bloeiend verenigingsleven en met elkaar zetten we onze schouders onder elke uitdaging. Wil jij hier je steentje aan bijdragen?

Opdracht
De gemeente Olst-Wijhe is toe aan een nieuwe website en een nieuw CMS. Hiervoor zoeken we een projectleider nieuwe website. Er is gekozen voor OpenOnline (voor het technisch raamwerk). We zetten in het proces naar de vernieuwde website en in het onderhoud maximaal in op het gebruik van AI.

Je bent verantwoordelijk voor het aansturen van het ontwerp en de bouw van een nieuwe website, inclusief de producten en diensten catalogus (PDC) en online formulieren. Binnen dit traject ben je verantwoordelijk voor de contacten met ons webteam, de informatiemanagers, ICT inhoudelijk belanghebbenden en contacten met Dimpact. Je voert de regie over de planning en de voortgang en ziet toe op tijdige en volledige levering van ontwerp, development en implementatie met oog voor de wensen en behoeften van zowel de organisatie als bezoekers. Het eindresultaat is een door de organisatie geaccepteerde werkende en geteste website.

Wat ga je doen?

  • Je coördineert het totale project en stuurt het door jou op te richten projectteam nieuwe website aan.
  • Je houdt je bezig met alle facetten van de nieuwe website: opzet, inrichting, design, content en techniek.
  • Je vertaalt de algemene communicatiestrategie en individuele projectdoelen naar onze online dienstverleningskanalen.
  • Je begeleidt en stuurt de projectmedewerkers.
  • Je rapporteert over de voortgang van het project aan de opdrachtgever.
  • Je verzorgt de interne communicatie over dit project;
  • De nieuwe website moet voldoen aan alle wettelijke eisen (o.a. AVG, digitale toegankelijkheid, SDG, WMEBV, WEP, Archiefwet en WOO).
  • Je draagt zorg voor de planning en afstemming met opdrachtgevers
  • Je brengt de stakeholders in kaart en bouwt een relatienetwerk op.

Wat lever je op?

  • Een nieuwe toekomstgerichte website, optimaal ondersteund en tot stand gekomen door AI;
  • Beheersdocument van/over de website

Competenties

  • Teamspeler;
  • Communicatief;
  • Proactieve houding.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: N.t.b.

 

De Eisen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider op ICT-gebied binnen een gemeentelijke instelling;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het inventariseren van wensen en eisen voor websites, en met het aansturen van ontwerp, bouw en implementatie (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Aantoonbare werkervaringin de afgelopen 8 jaar van het implementeren van gemeentelijke websites, e-formulieren én PIP-pagina's inclusief koppelingen met o.a. zaaksysteem (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Bij uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld, Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop en mobiel;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met AVG, toegankelijkheid, SDG, WMEBV, WEP, Archiefwet, én WOO. Aantoonbare werkervaring met 1 relevante wetgeving; (5 pt) Aantoonbare werkervaring met 2 relevante wetgevingen; (10 pt) Aantoonbare werkervaring met 3-4 relevante wetgevingen; (20 pt) Aantoonbare werkervaring met 5-6 relevante wetgevingen; (30 pt) Aantoonbare werkervaring met alle relvante wetgevingen beschreven; (40 pt) Geen antoonbare werkervaring met een wetgeving beschreven. (0 pt)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als projectleider binnen gemeentelijke ICT-projecten;
  • Aantoonbare werkervaring met gemeentelijke websites en producten- en dienstencatalogus (PDC);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar met aansturen van ontwerp, bouw en implementatie van websites inclusief koppelingen met zaaksystemen;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox