Provincie Utrecht

Teamleider hr & organisatie

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie. 

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Opdracht
In de rol van interim teamleider HR & Organisatie maak je onderdeel uit van het managementteam van het domein Bedrijfsvoering. Als interim teamleider ben je verantwoordelijk voor de dagelijkse operatie en de aansturing van een aantal clusters binnen het team HR & Organisatie. Het team is in ontwikkeling op de inhoud en in de samenwerking en tegelijkertijd gaat het leveren van onze dienstverlening door. De opdracht is daarmee ook een veranderopdracht.
Je bent verantwoordelijk voor de mensen in het team: het inspireren, verbinden, motiveren van individuele medewerkers en team als geheel en je bevordert de samenwerking. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de inzet van mensen en middelen in je clusters, de continuïteit van de geleverde dienstverlening. Je geeft samen met de manager HRO leiding aan een interne doorontwikkeling. Je realiseert als eindresultaat een harde (formatief) en zachte (gedragen) verandering.  De verschillende clusters zijn onder jou en de andere teamleider verdeeld; personeelsadministratie, werving & selectie, HR adviseurs, arbeidsjuristen, beleidsadviseurs, gezondheidsexperts, leer- en ontwikkeladviseurs. De verdeling van de clusters wordt in onderling overleg afgestemd, bij de start van de interim teamleider. Je valt inhoudelijk onder de  manager HR & Organisatie. Zij stuurt op de strategische integrale dienstverlening, kaders en samenwerking rond mens- en organisatie vraagstukken in de organisatie en geeft daarmee prioriteiten aan voor de inzet van mensen en middelen in de HR & Organisatie clusters. Hiërarchisch val je als interim teamleider onder de directeur Bedrijfsvoering.

Naast de dagelijkse gang van zaken binnen het team HR & Organisatie is sprake van een specifieke ontwikkelopdracht om de toekomstige koers van het team gestalte te geven. Het team heeft een participatieve ontwikkelreis doorlopen waarin visie, koers en dienstverleningsmodel zijn vastgesteld. De UtrechtAcademie (leer- en ontwikkeladviseurs) is recent aan het team toegevoegd, zij hebben niet deelgenomen aan de ontwikkelreis. Een van de ontwikkelingen uit deze reis is dat 2 clusters zich zullen doorontwikkelen naar 3 nieuwe profielen. Als interim teamleider begeleid je deze ontwikkeling met deze clusters.

Als organisatie zijn we in ontwikkeling en vanuit deze beweging zijn we nog aan het onderzoeken wat de best passende invulling is voor de aansturing van het team. Deze opdracht is ontstaan doordat de huidige teamleider gaat leidinggeven aan een ander team in de organisatie. Vanwege bovenstaande en de omvang van het team wordt gekozen voor de inzet van 2 interim teamleiders.

Competenties
Persoonlijke eigenschappen

  • Tijdens het gesprek wordt dit beoordeeld aan onder andere concrete voorbeelden in een werksituatie waarbij de focus lag op het maken van een groep mensen tot één team. Daarnaast ook voorbeelden waaruit blijkt dat er een verbetering van de samenwerking heeft plaatsgevonden tussen clusters.
  • Tijdens het gesprek wordt dit beoordeeld aan de onder andere concrete voorbeelden in de werksituatie. Hierbij hoopt de provincie op voorbeelden waarin de kandidaat een (nieuwe) richting voor een team kon uitzetten en hier naartoe is ontwikkeld samen met medewerkers.
  • Tijdens het gesprek wordt dit beoordeeld aan de hand van concrete voorbeelden in een werksituatie.
  • Vaardigheden/Ervaring
    - Politiek bestuurlijke processen. Dit wordt beoordeeld met betrekking tot inzicht in dergelijke processen, maar ook hoe de kandidaat hier concreet in opereert, bijvoorbeeld met betrekking tot politiek gevoelige dossiers waar HRO bij betrokken is.
    - Draagvlak creëren bij uitdagende omstandigheden, kaders of besluiten medewerkers kunnen motiveren, inspireren, coachen en mee nemen, maar ook duidelijkheid is over kaders en besluiten, waardoor er helderheid over de koers en draagvlak ontstaat. ( team dynamiek)

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in het HRM-vakgebied;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als afdelingsmanager/teamleider;
  • minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring als interimmanager bij een overheidsinstantie;
  • Aantoonbare werkervaring met verander / ontwikkelopgave;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring bij een Provincie of 100.000+ gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met verandertrajecten van teams;
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring in het HRM-vakgebied;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider HR;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox