Gemeente Amersfoort

Teamcoördinator bij Werk en Participatie

Gemeente Amersfoort

De opdracht­omschrijving

 

Werken bij de Gemeente Amersfoort
Amersfoort ontwikkelt zich in hoog tempo en bruist van de initiatieven. De organisatie beweegt daarin mee. Bij Werk, Inkomen en Zorg kunnen inwoners van Amersfoort terecht voor voorzieningen en vragen op het terrein van hun inkomen, werk, dagactiviteiten, onderwijs en zorg. De afdeling WIZ bestaat uit de afdelingen Arbeidsintegratie, Klantbeheer, Zorg en Administratief Beheer. Het beleid is  gericht op het helpen van inwoners die om uiteenlopende redenen en omstandigheden de weg naar werk en of participatie niet kunnen vinden.
Je komt te werken in het team Arbeidsintegratie. Het team bestaat uit ruim 100 collega’s, verdeeld over verschillende onderdelen. Je werkt samen met trajectbegeleiders werk en dagbesteding, coaches participatie en inkomen, accountmanagers en recruiters van het Werkgeversservicepunt (WSP) en het Leerwerkloket. Ook leerplichtambtenaren, trajectbegeleiders van het RMC Jongerenloket en ondersteunende collega’s maken deel uit van dit team.

De baan

De functie van teamcoördinator bij Arbeidsintegratie kent een specifiek takenpakket. Op dit moment zijn we op zoek naar een teamcoördinator voor het team trajectbegeleiding naar werk en de coördinatie van het werkcentrum. Er is kennis vereist van de re-integratiepraktijk, participatiewet en je bent nauw betrokken bij de verdere uitwerking van één van de eerste werkcentra van Nederland. Je faciliteert je team van ongeveer 20 medewerkers zodat ze hun werk zo goed mogelijk kunnen uitvoeren. Daarbij kijk je goed naar wat individuele teamleden nodig hebben, maar werk je ook aan de teamdynamiek en maak je gebruik van de deskundigheid die al in het team aanwezig is. Waar nodig spar je met trajectbegeleiders over ingewikkelde casuïstiek. Maatwerk staat centraal. Kernwaarde is: uitgaan van ontwikkelingskansen en het begeleiden naar zelfstandigheid en zelfredzaamheid.
Je bent mede verantwoordelijk voor de voortgang, de kwaliteit en de personele bezetting van het team. Daarnaast werk je samen met je team volgens de visie en koers van de afdeling en de leidende gedragsprincipes.
Je bent omgevingsbewust en alert op wijzigingen in wet- en regelgeving en geeft de uitvoeringsgevolgen van beleidskeuzes aan. Met de andere teamcoördinatoren, teams afdelingen en externe partners waarmee we samenwerken, stem je actief af. Veranderingen en knelpunten in werkprocessen en instrumenten pik je op en je draagt bij aan de ontwikkeling ervan. Het deelnemen aan projecten en casuïstiekbesprekingen, initieer en begeleid je ook zelf. Dit alles doe je, samen met de andere teamcoördinatoren in een leuk team met een dynamische omgeving waar het vakgebied zich doorlopend ontwikkeld.

Let op:
In het kader van gelijke kansen en het voorkomen van manipulatieve inschrijvingen, waarbij een inschrijver verschillende cv's indient en zo in het proces kan sturen mag een inschrijver maximaal 1 offerte/kandidaat aanbieden.
Alleen de eerst binnengekomen aanbieding kan meedingen naar de opdracht.

Urenregistratie/facturatie:
De gewerkte uren dienen te worden geregistreerd via de inhuurdesk van de gemeente Amersfoort en na akkoord van de inhurende manager kan er via Mijn inhuurdesk op gemeenteamersfoorthuurtin.nl een factuur digitaal worden verzonden aan de gemeente.

Kandidaatomschrijving

Wat we van je vragen
Een afgeronde HBO opleiding en minimaal 5 jaar ervaring op de genoemde taakgebieden. Je hebt ruime ervaring in het coachen en begeleiden van collega’s. Naast uitstekende communicatieve en sociale vaardigheden, heb je ook overtuigingskracht en ben je proactief, creatief, servicegericht en flexibel. Je denkt in verbinden en oplossen en bent vertrouwd met zorgvuldige oordeelsvorming op het snijvlak van recht en zorg. Je toont persoonlijk leiderschap en daarmee verantwoordelijkheid voor het werk van de hele afdeling. Breng je ook nog een hands-on mentaliteit, stressbestendigheid, humor en relativeringsvermogen mee? Dan pas jij in ons plaatje.

Interviewplanning

interviews vrijdag 23 augustus 2023 tussen 13.00 uur en 17.00 uur 

Toelichting op rooster

32 uur is bespreekbaar

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Werkervaring De kandidaat heeft minimaal 5 jaar recente relevante werkervaring opgedaan als team coördinator in het werkveld arbeidsintegratie, waarbij je leiding geeft aan collega's van Arbeidsintegratie en het Werkcentrum.
  • Opleiding De kandidaat heeft een HBO afgeronde opleiding

De Wensen

  • werkervaring 2 Beschrijf dat je omgevingsbewust en alert bent op wijzigingen in wet- en regelgeving en de uitvoeringsgevolgen van beleidskeuzes die daar uit voortvloeien.
  • Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Tijdens het interview toetsen we op werkervaring, kennis en de gewenste competenties.
  • werkervaring 1 Beschrijf dat je kennis en werkervaring hebt met de re-integratiepraktijk en de participatiewet. De kwaliteit van het antwoord bepaald de waardering in de score. Arceer het antwoord met de kleur groen.
  • Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Beschrijf waarom je voor deze functie de juiste match bent en de motivatie hebt om deze opdracht tot een succes te maken.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox