Gemeente Hilversum

Team manager advies & ondersteuning

Gemeente Hilversum

  • max €125 per uur

  • Noord-Holland

  • 32 uur per week

  • Directie
  • 11 augustus 2025

  • 01 januari 2026

De opdracht­omschrijving

We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland

Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is. We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar. Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
De gemeente Hilversum is op zoek naar een teammanager die deze functie kan invullen in afwachting van de reguliere werving. Deze zal in najaar 2025 worden gestart.
Het team bestaat uit diverse cluster met verschillende werkzaamheden: juridisch advies en bezwaar beroep en urgenties, juridische handhaving omgevingsrecht/horeca/milieu/markt/APV en parkeeradvisering. Ook de behandeling bezwaar, accounthouderschap Omgevingsdienst en aankomende juridische taken over woonwetgeving worden uit dit team gedaan.

Het is een zelfstandig team dat eigen verantwoordelijkheid en doelen goed aan kan. De gevraagde stijl van de teammanager is een faciliterende leidinggevende die het team daar waar nodig, binnen bestaande procedures en afspraken, tijdelijk ondersteunt. Een coördinator zorgt voor de teammanager met in dagelijkse zaken zoals werkverdeling en inhoudelijk klankbord voor de teamleden.

De gevraagde teammanager fungeert, naast lijnmanager van het team, ook als ambtelijke opdrachtgever en 1e adviseur vanuit het team richting het bestuur. Je stuurt op hoofdlijnen en moedigt eigen verantwoordelijkheid aan. Je volgt een goed personeelsbeleid en bedrijfsvoering van het team. Je kunt goed kunnen, prioriteiten stellen, snel schakelen en het scheiden van hoofd- en bijzaken komt dan ook goed van pas

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr/ in overleg.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende aan een team van minimaal 25 personen binnen de vakgebieden van omgevingsrecht/horeca/milieu/markt/APV en parkeeradvisering;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een gemeente of provincie;
  • Afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van ruimtelijke ordening en/of milieu;

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
01 juli 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox