Gemeente Huizen

Tactisch inkoper

Gemeente Huizen

  • max €100 per uur

  • Noord-Holland

  • 16 uur per week

  • Inkoop
  • 18 augustus 2025

  • 18 november 2025

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
Huizen; een dorp met een bijzondere geschiedenis, in het prachtige Gooi in Noord-Holland. Met ongeveer 41.000 inwoners is Huizen een gemeenschap die staat voor verbinding, een groene leefomgeving en betrokkenheid bij lokale initiatieven. Er werken meer dan 400 medewerkers voor Huizen.

Als ambtelijke organisatie van de gemeente Huizen hebben we een inspirerende opdracht: samen betrouwbaar onze publieke verantwoordelijkheden vervullen en actief bijdragen aan maatschappelijke uitdagingen. We zijn er voor onze gemeenschap en streven naar tastbare resultaten, gedreven door passie, vertrouwen en daadkracht.  

Als medewerkers zijn wij er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren het nemen van verantwoordelijkheid. We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan. 

Opdracht
Je werkt samen met een strategisch en tactisch inkoper en 2 contractmanagers. Samen met deze collega’s geef je uitvoering aan de positionering van inkoop binnen de organisatie met als doel het vergroten van de toegevoegde waarde van inkoop vanuit een coördinerende rol. Inkoop heeft een faciliterende en verbindende rol met een verdeling van taken tussen de afdelingen en inkoop zelf. Samen met de afdelingen zorgt inkoop voor rechtmatig en doelmatig aanbesteden en inkopen.

Je draagt bij aan inkoopstrategieën, inkoopplannen, -procedures en -instrumenten en aan de implementatie en evaluatie ervan. Ook werk je mee aan het actualiseren van de aanbestedingskalender. Je peilt samen met je collega de inkoopbehoeften binnen het fysiek en sociaal domein, bij externe inhuur en bij de bedrijfsvoeringsdisciplines. Daarvoor verzamel je actuele markt- en productinformatie en adviseer je opdrachtgevers waar nodig over de aanbestedingen. Je voert inkoop en aanbestedingen uit en/of ondersteunt daarbij.  Ook registreer en beheer je de afgesloten (raam)contracten in een contractenregister.

Competenties

  • Open houding
  • Communicatief sterk (mondeling en schriftelijk)
  • Gericht op verbinding
  • Flexibel
  • Organisatiesensitiviteit
  • Stevige Persoonlijkheid

Beoordelingssystematiek
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen.
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen/knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie vijf (5) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd.
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De vijf (5) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke/digitale gesprekken bij de gemeente worden gepland in overleg met de best passende kandidaten. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 11 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).
  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)

De Eisen

  • Aantoonbaar werkervaring met het uitvoeren van minimaal 10 aanbestedingen, waarvan minimaal 4 Europees,
  • Afgeronde Nevi I;
  • Kandidaat is per 18 augustus beschikbaar voor gemiddeld 10 á 12 uur per week voor de duur van de opdracht inclusief eventuele verlengen,
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als inkoopadviseur,
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Europees aanbesteden binnen een gemeente;

De Wensen

  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als inkoopadviseur
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met contractbeheer en contractmanagement
  • Bereid om minimaal één dag in de week op locatie aanwezig te zijn
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met inkoop en aanbestedingen binnen diverse domeinen, zoals Facilitair en ICT

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
11 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox