Gemeente Breda

Subsidieadviseur sociaal domein

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Subsidieadviseur Sociaal Domein

Wil jij bijdragen aan duidelijk en toegankelijk subsidieadvies in Breda binnen het sociaal domein?

Je bent een betrokken adviseur die staat voor jouw advies en denkt in oplossingen, met oog voor samenwerking en resultaat.
Als subsidieadviseur ben jij een onmisbare schakel in het subsidieproces. Je adviseert collega’s en subsidiepartners, beoordeelt aanvragen en zorgt samen met je team voor een soepel en helder verloop van het subsidieproces. Je denkt actief mee over hoe we subsidies makkelijker kunnen maken voor aanvragers én behandelaars. Ben jij de verbinder die graag samenwerkt, initiatief toont en energie krijgt van resultaat boeken?

Wat ga je doen?
Je adviseert collega’s en subsidiepartners binnen het sociaal domein over subsidieregelingen, aanvragen en verantwoordingen. Daarbij toets je subsidieaanvragen op tijdigheid, volledigheid en subsidiemogelijkheden en behandel je aanvragen en verantwoordingen. Op basis van jouw kennis en ervaring geef je zowel gevraagd als ongevraagd advies. Kortom:

  • Je voert gesprekken met subsidiepartners om afstemming en duidelijkheid te krijgen.
  • Je stelt subsidiebeschikkingen op met behulp van formats.
  • Je bewaakt samen met de subsidiecoördinator het subsidieproces en zorgt voor een tijdige en volledige afhandeling van dossiers.
  • Je ontwikkelt formats voor begrotingen, rapportages en zorgt voor toegankelijke formulieren en heldere teksten.
  • Je denkt actief mee over verbeteringen in het subsidieproces en de bijbehorende systemen.

  Collega aan het woord
"Bij de gemeente Breda krijg ik de vrijheid en het vertrouwen om nieuwe ideeën in te brengen, terwijl ik samen met fijne collega's werk aan afwisselende projecten die echte impact maken voor Breda".

Wat vragen wij?
Als ervaren subsidieadviseur weet jij als géén ander waar je naar moet kijken en wie je moet betrekken voor een vloeiend subsidieproces. Naast ruime ervaring als subsidieadviseur gebruik je daarnaast jouw specifieke ervaring binnen het sociaal domein om zowel interne als externe stakeholders aangelijnd te houden.

Wat bieden wij?
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.

Wie zijn wij?
Het subsidiebureau is een hecht en groeiend team binnen Financiën, Inkoop en Juridische Zaken. We werken nauw samen met subsidieadviseurs, beoordelaars, beleidsadviseurs en andere afdelingen. Er is ruimte voor jouw ideeën en we streven naar één integraal en duidelijk subsidieadvies.
Op maandag en donderdag zijn we op kantoor, maken we tijd voor overleg en een gezamenlijke wandeling. We helpen elkaar, waarderen elkaars inzet en werken met humor én scherpte samen aan oplossingen.
Lees meer over de Gemeente Breda

De Eisen

  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • Uw kandidaat gaat akkoord om minimaal twee dagen per week op locatie te werken, bij voorkeur op maandag en donderdag op het Stadskantoor in Breda.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring in een adviseursrol met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 1 jaar ervaring met uitgaande subsidies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het CV.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring met subsidieadvies binnen een overheidsorganisatie. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft ervaring met het afhandelen van subsidies in een zaaksysteem, bij voorkeur Djuma.
  • Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Kandidaat is communicatief vaardig. - Kandidaat toont initiatief en is in staat om met vernieuwende ideeën te komen. - Kandidaat kan goed samenwerken in een veranderende omgeving en functioneert ook zelfstandig. - Kandidaat toont eigenaarschap en is verantwoordelijkheidsbewust. De week van 21 juli is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 juli 2025 om 06:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox