Gemeente Arnhem

Strategisch beleidsadviseur w&i

Gemeente Arnhem

De opdracht­omschrijving

We zoeken een Strategisch Beleidsadviseur Werk en Inkomen die direct onder de Clustermanager W&I zal gaan vallen. De huidige Strategisch Beleidsadviseur treedt naast deze werkzaamheden ook op als deelprogrammamanager van een stadsprogramma , waardoor men tijdelijk op zoek is naar een kandidaat die de expertise heeft om deze taken op te pakken. De tijdelijke Strategisch Beleidsadviseur werkt nauw samen met de huidige en zorgt voor afstemming over de genoemde taken. 

De taken die er klaarliggen voor de tijdelijke Strategisch beleidsadviseur W&I zijn;

Taken

  • Sparringpartner voor adviseurs afdeling bedrijfsvoering van het Cluster W&I (inhoudelijke en procesvraagstukken)
  • Je werkt nauw samen met bestuursadviseurs van het cluster W&I en verbindt beleid aan de uitvoering (inhoudelijk en adviseren op proces).
  • Je denkt mee over lange termijn vraagstukken en adviseert het managementteam van Werk en Inkomen over inhoudelijke onderwerpen op het gebied van de arbeidsmarkt, inkomensondersteuning, schuldhulpverlening, armoedebestrijding en inburgering.
  • Het adviseren op implementatieprocessen bij verbeteropgaven van het cluster Werk en Inkomen.
  • Voorbereiden MT overleggen van het cluster vanuit een directiesecretaris rol.
  • Voorbereiden Strategisch Overleg tussen cluster Werk en Inkomen en afdeling bestaanszekerheid SBR.
  • Opstellen van adviezen voor het MT (bedrijfsvoering en inhoudelijk)
  • Toetsing van kwaliteit van adviezen/voorstellen voor het MT.
  • Achtervang strategisch beleidsadviseur bij de staf Bestaanszekerheid.
  • Het voorbereiden en organiseren van bijeenkomsten en kennissessies.


Verantwoordelijkheden

Wie zoeken we voor deze opdracht?

  • Een verbinder die stuurt op de opgaven en resultaten en linking pin kan zijn tussen beleid en uitvoering. 
  • Is resultaatgericht en in staat snel te schakelen van strategisch denken naar operationeel uitvoeren.
  • Snel in staat om op vlieghoogte te komen.


Welke kwaliteiten zijn er nodig?

  • Affiniteit met de Participatiewet en ontwikkelingen wet- en regelgeving en vertaling van deze ontwikkelingen naar de dagelijkse praktijk van het cluster Werk en Inkomen.
  • Affiniteit met advisering op bedrijfsvoeringtaken (PIOFACH);
  • Affiniteit met de beleidsvelden Bestaanszekerheid, Schuldhulpverlening, Inburgering, dan wel in staat dit snel eigen te maken.
  • Kennis van de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in het sociaal domein.
  • HBO-WO werk- en denkniveau.
  • Gemeentelijke ervaring en politiek bestuurlijke sensitiviteit
  • Kennis en ervaring van gemeentelijke besluitvormingsprocessen
  • In staat om bestuurlijke adviezen te schrijven en concreet uit te werken
  • “Overwicht vanuit persoonlijke kracht” op de inhoud


De kandidaat is inzetbaar vanaf zo snel mogelijk na gunning tot en met 31-12-2024 voor 16-24 uur per week. De inzet van uren dient flexibel te zijn. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met in totaal maximaal één jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 3. Gevraagde werkervaring: Kandidaat heeft minimaal 4 jaar relevante werkervaring opgedaan in een soortgelijke rol binnen W&I/Sociaal domein. Deze ervaring moet minimaal in de laatste 6 jaar zijn opgedaan. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf zo snel mogelijk na gunning tot en met 31-12-2024 voor 16-24 uur per week. De inzet van uren dient flexibel te zijn. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met in totaal maximaal één jaar. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven. Indien gewenst kunt u gebruik maken van het template cv van de Gemeente, dit is niet verplicht.
  • Eis 2. Opleiding / Werk en denkniveau: Bachelor (hbo) / Wo (master) werk- en denkniveau; Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 4. Vereiste ervaring; Kandidaat heeft aantoonbare ervaring bij het adviseren op implementatieprocessen bij verbeteropgaven van een cluster Werk en Inkomen binnen een Gemeente en heeft uitgebreide kennis op het gebied van de arbeidsmarkt, inkomensondersteuning, schuldhulpverlening, armoedebestrijding en inburgering.
  • Eis 6. Hierbij verklaar ik dat ik schriftelijk, expliciet toestemming heb van de kandidaat om deze aan te bieden op de opdracht van de Gemeente Arnhem. Mocht blijken dat een kandidaat door meerdere partijen wordt aangeboden, dan leidt dit direct tot uitsluiting van de offertes waarop de kandidaat betrekking heeft.

De Wensen

  • Wens 1. Kandidaat heeft aantoonbare kennis én ervaring met de Participatiewet en ontwikkelingen rondom deze en relevante wet- en regelgeving. Dit is een belangrijke wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen in het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 2. Kandidaat heeft aantoonbare kennis én ervaring met advisering op bedrijfsvoeringtaken (PIOFACH); Dit is een belangrijke wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen in het het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 3. Minimale werkervaring: Kandidaat heeft minimaal 4 jaar relevante werkervaring opgedaan in een soortgelijke rol binnen W&I/Sociaal domein. Deze ervaring moet minimaal in de laatste 6 jaar zijn opgedaan. De puntenverdeling wordt gedaan op basis van het aantal jaren werkervaring. Heeft iemand 4 jaar relevante werkervaring, dan krijgt iemand een voldoende. Hoe meer ervaring, hoe meer punten iemand krijgt in de selectie. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 4. Kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met: - De beleidsvelden Bestaanszekerheid, Schuldhulpverlening, Inburgering - De ontwikkelingen op de arbeidsmarkt en in het sociaal domein - Gemeentelijke ervaring en politiek bestuurlijke sensitiviteit (waarom deze grote wens? We zoeken iemand die snel op vlieghoogte is, vanwege de beperkte inwerktijd) - Kennis en ervaring van gemeentelijke besluitvormingsprocessen - Het schrijven van bestuurlijke adviezen en concreet uit te werken Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaringen blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen in het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox