Zuid-Holland Bereikbaar

Service designer

Zuid-Holland Bereikbaar

De opdracht­omschrijving

Wil je een bijdrage leveren aan de bereikbaarheid en mobiliteitstransitie in Zuid Holland? Dan hebben we plek voor jou! Zuid-Holland Bereikbaar (ook wel ZHB genoemd) zoekt een social-(of service-)designer/(web)fixer voor het team dat aan de slag gaat met het opzetten van een bezoekersaanpak. Deze bezoekersaanpak heeft als doel om bezoekers aan de stad of aan event-locaties meer te spreiden (in tijd en locatie) en minder vaak met de auto te laten reizen, en kent een aantal aangrijpingspunten waaronder toerismestromen naar en van de stad en grootschalige wegwerkzaamheden zoals aan het Hofplein.

Je gaat co-creatief aan de slag met verschillende stakeholders en doelgroepen, je doet kwalitatief onderzoek, gaat de straat op, doet focusgroep sessies, zet experimenten op en voert deze uit, steeds in samenwerking met betrokkenen zoals bezoekers van eventlocaties, winkeliers, toeristen etc.  Je werkt daarvoor samen met de projectcoördinator en de data-analist van het team.

Als social-(of service-)designer ben je communicatief vaardig, creatief en ondernemend. Je hebt ervaring in participatief en ontwerpend onderzoek en het prototypen van (digitale) toepassingen. Kennis over ontwerpen in het kader van metropolitane vraagstukken, kennis over gedrag in een stedelijke context en ervaring met het ontwikkelen van (digitale) toepassingen voor mobiliteitsgedrag is een pre.

Wie is ZHB?
Zuid-Holland Bereikbaar is een samenwerking van het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat, Rijkswaterstaat, Provincie Zuid-Holland, gemeente Den Haag, gemeente Rotterdam, Metropoolregio Den Haag Rotterdam (MRDH), Havenbedrijf Rotterdam en ProRail. Onze hoofdtaak is het verbeteren van de bereikbaarheid en leefbaarheid in Zuid-Holland. Om dit te realiseren zorgen wij, met de partners, dat de hinder tijdens werkzaamheden beperkt blijft en leveren wij een bijdrage aan de duurzame mobiliteitstransitie. We hebben ongeveer 100 mensen die werken bij ZHB. Dat is een vaste basis van circa 30 medewerkers en zo’n 70 mensen in een flexibele schil.

Wat doet social designer/(web-)fixer bezoekersaanpak
Belangrijke taken en verantwoordelijkheden zijn:

  • Opzetten van ontwerpend onderzoek met stakeholders en doelgroepen
  • Organiseren en uitvoeren van (straat-)interviews en co-creatiesessies
  • Verzamelen van inzichten over reisgedrag van bezoekers van de stad, meer in het bijzonder van toeristen en bezoekers van event-locaties en de binnenstad
  • Ontwikkelen van ideeën voor interventies en maatregelen die kunnen worden ingezet om reisgedrag van bezoekers duurzaam te beïnvloeden
  • Samen met het team opzetten van praktijkproeven in samenwerking met stakeholders van interventies
  • Maken van (visuele) presentaties en provotypes
  • Maken van (digitale) prototypes om ideeën van gedragsinterventies te testen
  • Schaalbaar en herhaalbaar maken van gedragsinterventies en maatregelen met behulp van handleidingen, customer journeys en service blueprints


Vaardigheden en kwalificaties
Belangrijkste vaardigheden en kwalificaties zijn:

  • Kwalitatief onderzoek en interviewvaardigheden
  • Verbale en visuele uitdrukkingsvaardigheden
  • Creativiteit en het vermogen tot concrete voorstellen te komen
  • Omgevingssensitief, kunnen aansluiten bij verschillende type mensen
  • Ervaring met websitebouw en digitale tools als Figma
  • Kunnen samenwerken met verschillende teamleden


Functie-eisen

  • (service of social) design opleiding (bij voorkeur op WO niveau)
  • Relevante werkervaring op het vlak van ontwerpend onderzoeken en participatieve technieken in een context van grootstedelijke vraagstukken
  • Competent in contactuele vaardigheden, begeleiden van creatieve sessies, en het maken van uitwerkingen in visuals, websites en/of prototypes

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • HBO/WO: (service of social) design opleidingHandmatig toegevoegd
  • Kandidaat heeft relevante werkervaring op het vlak van ontwerpend onderzoeken en participatieve technieken in een context van grootstedelijke vraagstukkenHandmatig toegevoegd
  • Kandidaat heeft aantoonbare minimaal vier jaar ervaring op het gebied van project- en procesmanagement in het mobiliteitsdomein.Handmatig toegevoegd
  • Competent in contactuele vaardigheden, begeleiden van creatieve sessies, en het maken van uitwerkingen in visuals, websites en/of prototypes. Dit wordt duidelijk benoemd in het CV.Handmatig toegevoegd
  • Kandidaat heeft minimaal vier jaar aantoonbare ervaring op het gebied van project- en procesmanagement in het mobiliteitsdomein.Handmatig toegevoegd
  • Kandidaat heeft minimaal twee jaar aantoonbare ervaring als mobiliteitsmakelaar naar werkgevers/bedrijven.Handmatig toegevoegd
  • In het CV dient het mobiele telefoonnummer en het e-mailadres van de kandidaat opgenomen te zijn. Zijn deze gegevens in het CV opgenomen?
  • Kandidaat heeft een zelfgeschreven motivatie toegevoegd in het CV.

De Wensen

  • De competenties, kennis, vertrouwen en ervaringen worden getoetst tijdens het gesprek
  • HBO/WO: (service of social) design opleiding (bij voorkeur op WO niveau)
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring in het gebied.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring op het gebied van project- en procesmanagement in het mobiliteitsdomein.
  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als mobiliteitsmakelaar naar werkgevers/bedrijven. (0 Punten)Tussen de 2-5 jaar aantoonbare ervaring (10 Punten)Meer dan 5 jaar aantoonbare ervaring (15 Punten)Handmatig toegevoegd

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox