gemeente Utrecht

Senior vergunningsverlener / procesmanager

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!

Utrecht heeft de grootste samengestelde vergunningenorganisatie van Nederland. Alle disciplines rond de uitvoering van de Omgevingswet, horeca en openbare ruimte zijn bij ons onder één dak georganiseerd. Van vooroverleg tot handhaving, van uitvoerend beleid tot toezicht – met ons eigen team van juristen en beleidsmedewerkers hebben we alles in huis.
Met een team van circa 40 collega’s behandelen we jaarlijks 2.500 tot 3.000 vergunningaanvragen in de gebouwde omgeving. Voor de begeleiding van complexe aanvragen en omgevingsoverleggen zoeken wij een ervaren professional die deze processen in goede banen kan leiden. Je werkt aan uitdagende dossiers zoals grote inbreidingslocaties, transformaties en herbestemmingen die vaak buiten het omgevingsplan vallen en een private component hebben.

Jouw opdracht:
Je behandelt aanvragen voor een omgevingsvergunning binnen de gebouwde omgeving. Op basis van je expertise word je gekoppeld aan een rayon. Je richt je vooral op de complexe omgevingsoverleggen en de daaropvolgende vergunningaanvragen. Daarnaast lever je een bijdrage aan de doorontwikkeling van werkprocessen, werkafspraken en uitvoerend beleid.

Concreet bestaan je taken uit:
Begeleiden van aanvragers bij de publieke onderdelen van het Utrechtse planproces, tot en met afronding van de aanvraag.
Uitvoeren van inhoudelijke toetsen, met nadruk op ruimtelijke ordening, en opstellen van het resultaat van het omgevingsoverleg of het besluit op de vergunningaanvraag.
Doorlopen van een zorgvuldig besluitvormingstraject.
Opvragen, beoordelen en wegen van adviezen van interne specialisten en externe ketenpartners.
Toetsen van aanvragen met specialistische kennis; zelfstandig werken waar mogelijk, en samenwerken waar nodig.
Verstrekken van informatie aan aanvragers en belanghebbenden, telefonisch, in overleg en indien nodig schriftelijk.
Vertegenwoordigen van je rayon in overleggen met andere afdelingen.
Meedraaien in projecten binnen het team waar nodig, zoals werkafspraken, omgevingsplanoverleg en uitvoerend beleid.
Jij hebt:
Minimaal een relevante mbo-opleiding, zoals bouwkunde, ruimtelijke ordening, omgevingsrecht, (publiek)recht of vergelijkbaar;
Minimaal 5 jaar ervaring met het toetsen en begeleiden van aanvragen voor omgevingsvergunningen;
Minimaal 5 jaar ervaring met het begeleiden van projecten in de voorfase;
Ervaring met omgevingsoverleggen, intaketafel en omgevingstafel is een pré;
Cursussen of een opleiding gericht op de Omgevingswet gevolgd;
Afgeronde opleidingen ABW1 en ABW2.
Als gemeente Utrecht geloven wij dat een diverse organisatie zorgt voor meer innovatie, creativiteit en een betere samenwerking. Om die reden streven wij ernaar om een zo’n inclusief mogelijke organisatie te zijn. Ben je benieuwd hoe wij dat doen?  Lees dat op deze pagina. 

Goed om te weten:
Gesprekken zijn gepland op dinsdag 21 oktober. De manager neemt contact op indien je wordt uitgenodigd voor een gesprek. Dit gesprek kan of fysiek of digitaal plaatsvinden.
 
Het opvragen van referenties kan in een latere fase onderdeel zijn van de procedure.

 

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt minimaal een relevante mbo-opleiding, zoals bouwkunde, ruimtelijke ordening, omgevingsrecht, (publiek)recht of vergelijkbaar
  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld.
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het toetsen en begeleiden van aanvragen voor omgevingsvergunningen
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring met het begeleiden van projecten in de voorfase.

De Wensen

  • Je hebt ervaring met omgevingsoverleggen, intaketafel en omgevingstafel
  • Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver.
  • Geef aan welke vorm van inhuur van toepassing is op de aangeboden kandidaat. Detachering:  De aangeboden kandidaat is in loondienst bij de aanbieder. Gemeente Utrecht sluit met de aanbieder een overeenkomst. De medewerker werkt tijdelijk bij Gemeente Utrecht, onder leiding en toezicht van de gemeente. De aanbieder draagt zorg voor loonafdrachten. De aanbieder heeft meerdere personen in loondienst.  ZZP rechtstreeks:  De aangeboden kandidaat is een zzp’er en sluit rechtstreeks een overeenkomst met Gemeente Utrecht. Er is geen tussenpartij. De zzp’er voert de opdracht zelfstandig uit, zonder gezagsverhouding.  ZZP via tussenkomst:  Een bureau stelt een zzp’er voor. De gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met het bureau (niet met de zzp’er). De zzp’er voert zelfstandig de opdracht uit. Het bureau regelt de contracten met de zzp’er volgens de Wet DBA.   DGA:  De aangeboden kandidaat is DGA en werkt via zijn/haar eigen BV. Gemeente Utrecht sluit de overeenkomst met de BV. De DGA voert zelfstandig de opdracht uit.   LET OP: Gemeente Utrecht gaat alleen een overeenkomst aan met de aanbieder. We verwachten dat u als aanbieder deze informatie naar waarheid invult. Wanneer informatie incorrect is ingevuld, kan de offerte gediskwalificeerd worden.  - Detachering - ZZP rechtstreeks - ZZP via tussenkomst/DGA
  • Je hebt cursussen of een opleiding gericht op de Omgevingswet gevolgd
  • Je hebt afgeronde opleidingen ABW1 knockout en ABW2

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox