gemeente Utrecht

Senior P&O Adviseur

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Senior P&O  Adviseur
Periode:           Van 1 april 2022 tot 1 juli 2022   
Met 20  maanden  verlengingsopties van 1 maand.
Belasting:         16-20 uur per week gemiddeld
Tarief:              Tot 85,- euro per uur inclusief reiskosten, exclusief BTW

Korte beschrijving speelveld
Als Senior P&O adviseur bij Stadsbedrijven heb je een veelzijdige en uitdagende functie waarbij je volop in verbinding staat met de business. Je komt te werken in het P&O team bij Stadsbedrijven van de gemeente Utrecht. Dit enthousiaste team, met op dit moment acht P&O adviseurs, een strategisch adviseur, twee interim recruiters en twee ondersteuners, is breed inzetbaar en adviseren en ondersteunen de zes afdelingen van Stadsbedrijven. Stadsbedrijven en het team blijven in ontwikkeling en vernieuwen.

Vanwege de tijdelijke afwezigheid van de P&O Adviseur zijn we op zoek naar vervanging voor de afdeling Beheer Openbare Ruimte (BOR) voor 16 - 20 uur in de periode 1 april tot 1 juli 2022.

Bij BOR werken ruim 130 medewerkers in vaste dienst en dit aantal neemt nog toe. BOR beheert in de stad Utrecht heel veel objecten in de openbare ruimte op het gebied van wegen, groen en water, die van onschatbare waarde zijn voor de leefbaarheid van de stad. Door goed en efficiënt beheer zorgen we voor een veilige, prettige leefomgeving voor nu en de toekomst. De afdeling BOR bestaat uit vier groepen: Wegen, Constructies en Installaties (WCI), Water, Riolering en Gemalen (WRG), Groen en Ondergrond (G&O), en het Bedrijfsbureau.
De afdeling is sterk in beweging door de invloed van de ontwikkelingen in Utrecht.

Utrecht heeft grote ambities als stad en groeit fors. De ambitie van de stad is om gezond stedelijk leven voor iedereen mogelijk te maken. Tegelijk krijgt de stad de komende decennia te maken met grote vervangingsopgaven. We behouden wat goed is maar pakken kansen waar het beter kan en maken de stad Utrecht samen met onze collega’s van andere afdelingen toekomstbestendiger.

Dit is het werk
In samenwerking met je collega parttime senior P&O adviseur van BOR  ben je het aanspreekpunt voor de leidinggevenden bij alle voorkomende P&O vraagstukken van de afdeling BOR.
Je hebt regelmatig overleg met het managementteam en leidinggevenden van je afdeling en je bent op alle niveaus een sparringpartner. Je hebt een pro-actieve, signalerende en adviserende rol  en je levert een bijdrage aan het verbeteren van de dienstverlening. 


De belangrijkste taken zijn: .

  • Pro-actieve rol en adequate advisering en ondersteuning bieden aan managers van de afdeling BOR als sparringpartner op alle  P&O onderwerpen.
  • P&O thema’s samen met de andere P&O adviseur oppakken; inhoudelijk voorbereiden en binnen de afdeling samen met het afdelings-MT implementeren (zoals integriteit of organisatieontwikkeling).


Jij hebt:

  • Een voor deze functie relevante afgeronde HBO-diploma, bij voorkeur in de richting Personeel en Arbeid.
  • Meer dan 6 jaar werkervaring in het P&O vakgebied (in een adviesrol) bij een grote gemeente, met voorkeur ook een technische organisatie (HBO/WO werk- en denkniveau).
  • Een allround P&O expert met actuele kennis van relevante wet- en regelgeving.
  • Je bent een vakkundig gesprekspartner voor management en medewerkers en weet te schakelen in de manier van communiceren/coachen.
  • Goede beheersing van zowel mondelinge als schriftelijke communicatie.
  • Je kunt snel schakelen en bent flexibel, bijvoorbeeld wanneer jouw advies of hulp per direct nodig is.



Goed om te weten:
Je kunt je inschrijven voor deze opdracht van woensdag 3 maart tot 13 maart. De kennismakingsgesprekken zijn gepland op donderdag 17 maart van 09:00 tot 12:00.
De werklocatie is aan de Tractieweg 2 te Utrecht, waarbij je op 5 minuten loopafstand je auto gratis kan parkeren.
Thuiswerken behoort tot de mogelijkheden.

Door de weging van de antwoorden op de vragen in de uitvraag wordt de rangorde van de offertes in prijs/kwaliteit bepaald. Alleen van de 5 hoogst scorende offertes worden nader gewogen op de kwaliteit. Indien het aantal offertes de 10 niet overstijgt kunnen alle offertes nader op de kwaliteit beoordeeld worden.

In verband met de Corona/Covid-19 maatregelen hebben wij onze sollicitatieprocedures aangepast. We maken zoveel mogelijk gebruik van video bellen voor de sollicitatiegesprekken. Op die manier kunnen we jouw sollicitatie zo goed mogelijk door laten gaan. Als je uitgenodigd wordt voor een gesprek nemen we contact met je op en bespreken we hoe het videogesprek in zijn werk gaat.

Wanneer de hierboven beschreven opdracht door omstandigheden niet binnen de voorziene periode kan worden afgerond behoudt Gemeente Utrecht zich in alle geval het recht voor de opdracht te verlengen tot het moment dat een zorgvuldige afronding en overdracht kan worden gerealiseerd.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Heb je een afgeronde HBO-diploma?
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Heb je minimaal 6 jaar werkervaring in het vakgebied van HRM? - Meer dan 8 jaar ervaring - 6 tot 8 jaar ervaring - 3 tot 6 jaar ervaring - Minder dan 3 jaar ervaring
  • Heb je ervaring als HRM-er (adviesrol) bij een technische organisatie?
  • In hoeveel recent specifieke opdrachten in HRM advieswerk heb je gewerkt? - In meer dan 5 opdrachten - In 3 tot 5 opdrachten - In minder dan 3 opdrachten - Geen opdrachten

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox