Gemeente Veenendaal

Senior medewerker uitkeringsadministratie

Gemeente Veenendaal

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Veenendaal is een mooie, actieve gemeente, centraal gelegen aan de A12, met uitstekende voorzieningen in een groene omgeving. De gemeente heeft een bruisende binnenstad met een groot en gevarieerd winkelcentrum, een innovatief ICT-centrum voor de regio en volop plannen voor de toekomst. Met de ontwikkeling van het centrumplan Brouwerspoort en diverse andere nieuwbouwlocaties zoals Veenendaal-oost, zal Veenendaal naar zo'n 70.000 inwoners groeien. Ook persoonlijke groei van onze medewerkers staat centraal in Veenendaal. De gemeente stimuleert hen om zich steeds verder te ontwikkelen. Eigen initiatief en verantwoordelijkheid staan bij ons hoog in het vaandel.

Opdracht
Binnen het team Werk & Inkomen zijn we op zoek naar een collega medewerker uitkeringsadministratie. Als medewerker uitkeringsadministratie zorg je er voor dat de juridische besluiten over het recht, de hoogte en de duur van bijstandsuitkeringen en aanverwante reglingen financieel administratief worden verwerkt. Daarnaast verwerk je maandelijks de uitkeringsmutaties m.b.t. het inkomen en/of de woon-leefsituatie.  De collega waarnaar wij op zoek zijn beschikt zowel over financieel administratieve kennis en vaardigheden, als over sociaal juridisch inzicht. Je werkt daarbij zowel op kantoor als thuis waarbij je verbinding houdt met je collega’s in het team en de rest van de organisatie. 

Werkzaamheden:

  • Verwerken van besluiten in uitkeringscomponenten;
  • Doorvoeren van mutaties in uitkeringsdossiers;
  • Maandelijkse verwerking van (inkomens) mutaties aan de hand van controles (inkomsten opgaven, belastingsignalen, wijzigingen, signalen van het inlichtingenbureau);
  • Signaalfunctie richting fraude- inkomensbeheer en klantmanagement;
  • Maken van terugvorderings-, uitkerings- en beëindigingsberekeningen;
  • Uitvoeren van loonbeslag;
  • Controleren en verwerken van lijstwerk, zoals toeslagen belastingdienst, inhoudingen en indexeringen;
  • Maken van renteberekeningen Nbz Tozo;
  • Zorgen voor de afdracht van loonheffing;
  • Verwerken van de betalingsrunnen;
  • Het voeren van (telefonische) klantgesprekken t.b.v. de uitleg van berekeningen.

Competenties

  • Cijfermatig;
  • Nauwkeurig.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente of uitvoeringsdienst;
  • Aantoonbare werkervaring met de participatiewet;
  • Beschikbaar tijdens kantoor uren;
  • ieder geval beschikbaar op maandag en donderdag.

De Wensen

  • Een afgeronde mbo opleiding in de richting van administratie en of juridisch;
  • Certificaat/diploma financieel medewerker uitkeringsadministratie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als medewerker uitkeringsadministratie bij een gemeente of uitvoeringsdienst;
  • Aantoonbare werkervaring met suite4werk&inkomen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox