Gemeente Zeist
max €85 per uur
Utrecht
36 uur per week
08 augustus 2025
31 oktober 2025
Organisatie
De gemeente Zeist is een moderne werkgever met medewerkers die betrokken en vooral zichzelf zijn. We werken op basis van onze kernwaarden ‘vertrouwen, kracht en nabijheid’. De werksfeer is open en prettig en onze cultuur is informeel. Met zo’n 400 collega’s werken we voor en met ongeveer 67.000 inwoners. Daardoor is het niet te massaal, zijn de lijnen kort en de mogelijkheden groot. Als organisatie willen we op de hoogte zijn van wat er in de samenleving speelt en daar flexibel op inspelen. We juichen het toe als je daaraan je eigen perspectief en waarde toevoegt en verwelkomen dus iedereen met de juiste ervaring en eigenschappen voor de functie. Waar je wieg ook heeft gestaan, wat ook je achtergrond, levensstijl of geloof is, of je nou topsporter bent of een beperking hebt, of allebei, als je je herkent in het profiel, solliciteer!
In Zeist werk je vanuit je eigen verantwoordelijkheid en word je ondersteund door de organisatie, zodat je als mens en als professional blijft groeien. We zijn niet op zoek naar een perfecte medewerker, maar iemand die zijn kwaliteiten, rafelrandjes én zelfkennis wil inzetten om met humor en lef uitdagingen te lijf te gaan.
Opdracht
Je bent een ervaren casemanager voor het werkveld APV en Bijzondere wetten bij de gemeente Zeist. Je beoordeeld (complexe) aanvragen. Het gaat hierbij hoofdzakelijk om de APV vergunningen (exploitatievergunningen en evenementenvergunningen) en Bijzondere wetten (o.a. alcoholwet, wet op de kansspelen en de wet bibob).
Je voert met de aanvrager gesprekken en begeleidt de aanvrager in het aanvraagproces. Je zoekt actief afstemming met collegas en wint adviezen in die nodig zijn. Je beoordeelt of aanvragen volledig zijn en onder welke voorwaarden de vergunningen of ontheffingen verleend kunnen worden. Je stelt zelf de vergunningen en ontheffingen op en je weet wat je moet doen als je tot de beoordeling komt dat een vergunning en/of ontheffing niet verleend kan worden. Je stelt hiertoe een advies op aan de manager, dan wel aan de wethouder of burgemeester.
Je signaleert ontwikkelingen, dan wel knelpunten in de uitvoering. Je bent in staat om procesverbeteringen aan te pakken dan wel door te voeren. Samen met de adviseur APV en Bijzondere wetten lever je een bijdrage aan het verbetering van de kwaliteit van de werkwijze en producten in het team. Daarnaast lever je input voor het beleid.
Je kent de wet- en regelgeving en kan deze toepassen. Je weet wat er speelt in jouw werkveld en denkt in oplossingen. Je schat zelf in waar de situatie om vraagt en schaalt op waar nodig. Je werkt hierbij samen met partners als politie of collegas van toezicht en handhaving of integrale veiligheid.
Competenties
- Integrale blik en in scenario’s denken;
- Uitstekende mondelinge en schriftelijke vaardigheden;
- Daadkrachtig en besluitvaardig;
- Proactief en resultaatgericht;
- Een verbinder.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox