gemeente Oosterhout

Klantmanager inkomen met de focus op het beheer van uitkeringen

gemeente Oosterhout

De opdracht­omschrijving

De uitdaging
Oosterhout heeft ambities voor 2030. Eén van die ambities is een arbeidsmarkt die inwoners en ondernemers kansen biedt. Als Klantmanager Participatie houd jij je bezig met het begeleiden en ondersteunen van inwoners op hun weg naar actieve deelname aan de maatschappij.
Samen bekijk je wat in de persoonlijke situatie haalbaar, wenselijk of nodig is. Waarbij je het leuk vindt om de inwoners uit te dagen om snel weer uitkeringsonafhankelijk te worden. Dit doe je in samenwerking met de inwoners, ketenpartners en je collega’s. Zo krijgen we meer voor elkaar!

Dit draag jij bij

  • Je voert gesprekken met inwoners waarbij je hun situatie breed in kaart brengt en kunt inwoners begeleiden in hun ontwikkeling op de arbeidsmarkt. Hierbij kijk je met een brede blik (denk aan Jeugd, WMO, schuldhulpverlening en veiligheid) naar de inwoner;
  • Je beheert een eigen caseload;
  • Je screent de aanvragen levensonderhoud en draagt zorg voor de verwerking hiervan;
  • Aanvragen bijzondere bijstand in het kader van de Participatiewet handel je zelfstandig af;
  • Je voert diverse minimaregelingen uit, je voert rechtmatigheidsonderzoeken uit, je verwerkt beëindigingen, mutaties en je beoordeelt en besluit over maatregelen en boetes;
  • Je beoordeelt de participatiemogelijkheden van de inwoner en samen met de inwoner bepaal je de te ondernemen stappen richting betaalde arbeid of participatie;
  • Je draait mee bij onze integrale front office waar de vragen van inwoners binnen komen.


Je kwaliteiten

  • Je beschikt over een afgeronde hbo-opleiding en je hebt werkervaring als klantmanager;
  • Je hebt kennis van de Participatiewet en aanverwante wet- en regelgeving;
  • Je bent een verbinder en ruimdenkend en weet, in het belang van de inwoner, professionals bij elkaar te brengen (casusregie);
  • Je durft creatieve oplossingen voor te stellen en daarin een besluit te nemen;
  • Je wilt jezelf graag verder ontwikkelen in kennis van de Jeugdwet en WMO;
  • Uitkeringsgerechtigden benader je vanuit vertrouwen en je handelt vanuit mogelijkheden met als doel het vergroten van de zelfstandigheid van inwoners;
  • Je bent een open persoonlijkheid, beschikt over zeer goede coachende vaardigheden en hebt een scherp oog voor een goede kwaliteit;
  • In een hectische omgeving gedij je goed en weet je goed het hoofd koel te houden. Je schakelt eenvoudig in veranderende omstandigheden.

De Eisen

  • Het maximum tarief is € 78 per uur.
  • De kandidaat heeft ervaring in het zelfstandig draaien van een caseload. Een caseload waar alle werkzaamheden in terugkomen. Denk hierbij aan een aanvraag voor een uitkering t/m beëindiging.
  • Kandidaat heeft kennis en ervaring in het werken met de SSD.

De Wensen

  • Mate waarin kandidaat aan de volgende competenties voldoet (wordt tijdens evt. intakegesprek beoordeeld): - Communicatief vaardig - Stressbestendig - Creatief - Ambitieus - Integer - Zelfstandig - Klantgericht - Extern Georiënteerd - Resultaatgericht - Verbindend - Ondernemend
  • Kandidaat heeft 1 - 5 jaar werkervaring als klantmanager (inkomen). Dit blijkt uit het CV.
  • Kandidaat heeft 1-5 jaar werkervaring binnen een gemeentelijke organisatie
  • De kandidaat is woonachtig binnen een straal van 50 kilometer vanuit Oosterhout
  • De kandidaat heeft een afgeronde opleiding HBO, bij voorkeur de opleiding participatiewet. Dit moet blijken uit de CV.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 augustus 2025 om 11:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox