Gemeente Hilversum
geen max tarief
Noord-Holland
32 uur per week
02 september 2024
02 maart 2025
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.
Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.
We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.
Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.
Opdracht
Wij zoeken een tijdelijke senior jurist die gepokt en gemazeld is op het gebied van Bestuursrecht en in het bijzonder de Omgevingswet en de juridische handhaving daarvan. Je bent dus snel op vlieghoogte en zet samen met onze vaste juridische krachten (5 collega’s) de schouders onder de huidige werkvoorraad. In deze functie ga jij je primair inzetten voor de juridische handhaving van het omgevingsrecht, horeca en milieu. Je toetst overtredingen aan de regels, onderzoekt mogelijke legalisaties en maakt (voor)aanschrijvingen. Ook voer je (zienswijze)gesprekken met de in- en externe partijen en belanghebbenden, Je stemt af met collega’s en bestuur en zorgt voor juridisch advies op maat. Je vertegenwoordigt de gemeente bij de Commissie bezwaarschriften, andere overheden en beroepsinstanties. Je neemt actief deel aan het integrale wijkteam (met collega’s zoals vergunningverleners, de wijkregisseur, toezichthouders en juridisch handhavers) en vervult in voorkomende gevallen de rol van omgevingsregisseur (1e in- en externe aanspreekpunt voor een specifieke casus). Je begeleidt onze junior- en medior-juristen in het cluster juridische handhaving. Je signaleert ontwikkelingen, houdt jurisprudentie bij en vertaalt deze naar de uitvoering. Je vertaalt het tactisch en strategisch beleid concreet en praktisch naar de uitvoering. Kortom: je draait actief mee in de dynamische werkvoorraad!
Je landt binnen het team Advies en Ondersteuning. Een team met in hoofdzaak juridische collega’s die actief zijn binnen het omgevingsrecht, de APV, horeca, markt, ondermijning en parkeren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do / in overleg.
Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 5 september 2024 tussen 13:00 en 17:00 uur De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 september 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox