
gemeente Eindhoven
max €100 per uur
Noord-Brabant
20 uur per week
29 december 2025
30 april 2026
Voor de Gemeente Eindhoven zijn wij op zoek naar een Medior Projectleider voor inrichting van de ondersteuning op onze Oekraïne opvanglocaties n.a.v. een aanbesteding.
Taken projectleiding
We hebben behoefte aan een projectleider voor gemiddeld 24 uur p week (eerste maand 36 uur per week gevolg door 3 maanden max 20 uur per week).
Wij zijn op zoek naar:
Projectleider met affiniteit voor de doelgroep Oekraïne die zich snel eigen kan maken in de materie. Ervaring met implementatietrajecten n.a.v. aanbestedingen is gewenst. Denk hierbij aan het begeleiden van de nieuwe partijen bij hun opdracht; de dagelijkse exploitatie op onze Oekraïne opvanglocaties.
Hierbij is begeleiding vanuit ons als opdrachtgever nodig rondom praktische inrichtingsvraagstukken en bij het borgen dat de afstemming van de nieuwe werkwijze op de locaties -na implementatieperiode- netjes in de lijn landt.
De samenwerking moet vormgegeven worden, o.a. door het inregelen van reguliere contractgesprekken samen met de contractmanager en overige partijen binnen en buiten de gemeente betrokken bij dit vraagstuk.
Ook is het initiëren en opzetten van overleggen met andere opdrachtnemers binnen de Oekraïne opvang nodig om gezamenlijk invulling te geven aan de taak van de gemeente v.w.b. opvang.
De projectleider is verantwoordelijk voor een goede afstemming in alle lagen, met bijv. het projectteam, met opdrachtgever en overige betrokken partijen binnen en buiten de gemeente om te monitoren dat vanwege de implementatie en wisselingen van aanbieders/personeel, de impact voor de inwoners zo minimaal mogelijk blijft. De voortgang van het proces en de terugkoppeling hiervan worden teruggekoppeld aan de opdrachtgever.
Gewenste capaciteiten/ervaring
• WO/HBO werk- en denkniveau
• Geruime ervaring met het leiden van middelgrote projecten
• Ervaring met aanbestedingstrajecten
• Ervaring met werken in een politieke-bestuurlijke context en organisaties met complexe besluitvormingsprocessen
• Ervaring met werken binnen de structuren van gemeentelijke samenwerkingen
• Ervaring met leiden projecten binnen Sociaal Domein
• Ervaring met complexe projecten, die zowel raken aan beleid, implementatie als uitvoering
• Goede communicatieve vaardigheden
• Proactief, besluitvaardig, oplossing en kwaliteitsgericht
• Planmatige aanpak
Aanvullende informatie:
• Graag het cv in het NL aanleveren
• Bij voldoende aanbod zullen wij de rol eerder sluiten dan de aangegeven deadline in de portal. Bied dus zsm een geschikte kandidaat aan;
• Leveranciers van kandidaten behoren op de hoogte te zijn van de geldende wet- en regelgeving op het gebied van arbeidsvoorwaarden en de Gemeenten cao. Deze inzet valt in schaal 11- midden van de Gemeenten cao;
• Het is niet toegestaan een extra schakel toe te passen tussen de kandidaat en de leverancier die de kandidaat aanbiedt.
• Graag ontvangen we in de persoonlijke motivatie een onderbouwing waaruit blijkt dat de kandidaat over de gevraagde competenties beschikt.
• Het is niet toegestaan om een kandidaat in te huren die eerder in dienst is geweest van de Gemeente Eindhoven. (tussenperiode van twee jaar).
• Als de kandidaat mag starten bij de klant, dan zal er een pre-employmentscreening plaatsvinden. Wij sturen u op dat moment de daarvoor benodigde documenten toe via de Portal. Uw kandidaat mag pas starten na afronding van de pre-employmentscreening.
• De kandidaat beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract van de kandidaat geldig is en ter controle kan worden overlegd.
• Bij het aanbieden van kandidaat gaan wij ervan uit dat u akkoord bent met de voorwaarden van de gemeente Eindhoven. Bent u niet bekend met deze voorwaarden kunt u deze opvragen bij inhuur@eindhoven.nl;
• Het tarief is afhankelijk van de kennis en kunde van de kandidaat.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox