Gemeente Baarn

Senior Generalist Lokaal Team Baarn

Gemeente Baarn

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Uitvoeringsorganisatie BBS (de gemeenschappelijke regeling Samenwerking Sociaal Domein Baarn, Bunschoten en Soest) verzorgt de taken rondom Werk en Inkomen (Participatiewet), Uitkeringsadministratie en Zorgadministratie (Wmo en Jeugdwet) van de drie deelnemende gemeenten, Baarn, Bunschoten en Soest.
Daarnaast is BBS werkgever van de collega’s die werken in de lokale en sociale teams, die ondersteuning leveren dicht bij de inwoners van de drie gemeenten.
Onze kernwaarden zijn:

  • Denken in mogelijkheden,
  • Klantgerichtheid: de klant staat centraal,
  • Professionaliteit,
  • Efficiënt werken en
  • Gericht op Samenwerking.

Opdracht

  • Samen met de cliënt breng je de zorgvraag, het netwerk en de eigen mogelijkheden in kaart;
  • Je geeft advies, informatie en ondersteuning op maat. Je biedt zelf begeleiding waar nodig, of doet een beroep op een passende zorgaanbieder;
  • Je legt huisbezoeken af bij cliënten/ouders/mantelzorgers waarbij de hulpvraag van de client centraal staat;
  • Je stelt een plan op en formuleert concrete doelen waarbij je de cliënt zo veel mogelijk in eigen kracht zet;
  • Je biedt zorg op maat en stimuleert je interne -én externe samenwerkingspartners om hetzelfde te doen;
  • In dit lokaal sociaal team neem jij een centrale positie in door in staat te zijn hoogwaardig samen te werken in een professioneel zorgteam waarbij je je ook ondersteunend profileert in een passend hulpaanbod door maatwerk middels een Persoonsgebonden Budget (PGB);
  • Je houdt relevante maatschappelijke -maar zeker binnen het Sociaal Domein relevante ontwikkelingen bij; zowel wetstechnisch als bewezen ‘best practise’;
  • Vanuit jouw generalistische expertise en ervaring met inwoners/hulpvragers en verwijzers  bedien je in het bijzonder GGZ-doelgroepen en doelgroepen Jeugd & Gezin. Hiervoor wordt je inbreng bij specifieke vraagstukken verwacht;
  •  Bij beoordelingen Jeugdhulp werk je altijd samen met een collega-jeugdprofessional met een SKJ-registratie wiens advies (alsmede dat van het team) inzake Jeugdhulp bindend is;
  • Door jouw zeer ruime werkervaring ben je in staat aan deze opdracht te voldoen en beschik je over het nodige volhoudingsvermogen, zowel vanuit jouw vakinhoudelijke deskundigheid als vanuit jouw vitaliteit als persoon en teamplayer.
  • In verband met huisbezoeken is het handig als je een rijbewijs -en bij voorkeur ook een auto hebt.

Competenties

  • Je bent doortastend, weet duidelijkheid te combineren met hartelijkheid en je communiceert makkelijk met mensen met uiteenlopende achtergronden. Hen ondersteunen geeft je energie. Tegelijkertijd ga je ook een pittig gesprek niet uit de weg en daag je de client uit met als doel de zelfredzaamheid te bevorderen;
  • Je kan een regierol pakken, je schakelt  tussen verschillende partijen in het netwerk waarbij jij de cliënt en zijn/haar zorgvraag centraal houdt.
  • Als generalist is het belangrijk dat je zelfstandig kan werken, maar ook een teamplayer bent;
  • Je bent daarnaast ook een echte maatwerkspecialist met ervaring in doelmatige Inkoop uit Zorg in Natura en nadrukkelijk ook incidentele inkoop door middel van een PGB;
  • Goede communicatieve, sociale en digitale vaardigheden zijn essentieel voor deze uitdagende functie;
  • Enthousiasme, gedrevenheid en flexibiliteit zijn kenmerken die jou eigen zijn.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op hbo bachelor niveau in agogische richting (Social Work, HBO-V)
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare generalistische werkervaring in een sociaal wijkteam
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare specialistische werkervaring in het beoordelen van PGB-aanvragen Jeugdhulp en/of WMO
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in een gemeentelijke uitvoerende rol (bijv. ook bij een sociale dienst op de afdeling Werk/re-integratie of Inkomen
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein door samenwerking met de externe ‘keten’; het gehele middenveld (eerste lijn, GGZ-instellingen, scholen, GI’s, ingekochte zorgaanbieders etc.)
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in het helpen oplossen van hulpvragen van inwoners/hulpvragers rondom inkomen, financiën/schulden en administratie alsmede kennis van aanpalende wetgeving. Zowel in eigen caseload als adviserend in het team
  • Over een periode van minimaal tien jaar aantoonbaar cursussen en opleidingen gevolgd; zowel vakinhoudelijk als op het vlak van zelfontwikkeling/persoonlijke effectiviteit in samenwerking

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox