gemeente Landsmeer

Senior financieel adviseur

gemeente Landsmeer

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Werken bij de gemeente Landsmeer is werken in een gemeente met grote ambities: korte lijnen, informele werkrelaties en grote onderlinge verbondenheid. Met het organisatie ontwikkelplan zijn we gestart om als organisatie in te spelen op veranderingen waarbij we investeren in onze medewerkers, die veel ruimte krijgen om zich verder te ontwikkelen. Van onze medewerkers vragen wij dat zij actief meedenken en werken aan zowel de eigen ontwikkeling als die van de organisatie. Hiertoe biedt de gemeente Landsmeer alle kansen om jezelf te blijven ontwikkelen, nieuwe werkwijzen te ontdekken en te implementeren. Resultaatgerichtheid, verantwoordelijkheid, pro activiteit, verbinden en communicatie zijn hierbij onze sleutelwoorden.

Opdracht
De gemeente Landsmeer is op zoek naar een ervaren Senior Financieel Adviseur die verantwoordelijk zal zijn voor het ontwikkelen van financieel beleid en het adviseren van de beleidsafdelingen, managementteam en het College van B&W. De adviseur zal een sleutelrol spelen in het opstellen en ontwikkelen van de planning & control-documenten, zoals de begroting, tussentijdse rapportages en de jaarrekening.

- Ontwikkelen en adviseren over financieel beleid en financiële strategieën;
- Adviseren van het managementteam en het College;
- Opstellen en analyseren van periodieke financiële rapportages en jaarrekeningen;
- Adviseren en ondersteunen van de beleidsafdelingen en budgethouders bij financiële vraagstukken;
- Implementeren van verbeteringen in financiële processen en systemen;
- Leiden van specifieke projecten gerelateerd aan financiële vraagstukken binnen de gemeente;
- Je levert gegevens voor de P&C cyclus en stelt de P&C producten op;
- Je verwerkt de P&C producten in de financiële administratie en LIAS;
- Je verricht werkzaamheden voor het opstellen van de jaarrekeningen, in het bijzonder de balansen en het balansdossier (t.b.v. de externe accountant);
- Opstellen van periodieke rapportages.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van financiën, economie of accountancy
2. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën en het controleren of opstellen van P&C producten (ligt dit duidelijk toe in het cv);
3. Aantoonbare kennis en werkervaring met de BBV;
4. Aantoonbare affiniteit met de Planning & Control cyclus van een gemeentelijke organisatie.

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
5. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van financiën, economie of accountancy (30 punten);
6. In het bezit van een RA-titel (Registeraccountant) (30 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën en/of het controleren en/of opstellen van P&C producten van overheidsinstanties (30 punten)
8. Aantoonbare affiniteit met de Planning & Control cyclus van een gemeentelijke organisatie (10 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

 

Competenties
- Je bent analytisch sterk;
- Je brengt structuur en bent resultaatgericht;
- Je bent communicatief sterk: je bent duidelijk en overtuigend;
- Je bent een echte teamspeler;
- Je beschikt over uitstekende adviesvaardigheden;
- Je hebt een probleemoplossend vermogen;
- Je hebt integriteit en ethiek hoog in het vaandel;
- Je bent stressbestendig en optimistisch ingesteld.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr, gezien de aard van de werkzaamheden behoort thuiswerken in beginsel niet tot de mogelijkheden, tenzij in overleg. Fysieke aanwezigheid is het uitgangspunt.

Planning
De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op dinsdag 28 mei 2024 tussen 10.00 uur en 15.00 uur, en zullen via MS Teams plaatsvinden. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 27 mei 2024 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau in de richting van financiën, economie of accountancy ;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën en het controleren of opstellen van P&C producten (ligt dit duidelijk toe in het cv);
  • Aantoonbare kennis en werkervaring met de BBV;
  • Aantoonbare affiniteit met de Planning & Control cyclus van een gemeentelijke organisatie.

De Wensen

  • Aantoonbare affiniteit met de Planning & Control cyclus van een gemeentelijke organisatie.
  • In het bezit van een RA-titel (Registeraccountant);
  • Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van financiën, economie of accountancy;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met gemeentefinanciën en/of het controleren en/of opstellen van P&C producten van overheidsinstanties;

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox