gemeente Utrecht

Senior directievoerder programma wervengebied

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht heeft jou nodig!

De werven zijn een rijksmonument en onderdeel van een slim middeleeuws havencomplex van werven en werfkelders. Werven, muren, kelders, water en wegen zijn allemaal nauw verweven. Hetzelfde geldt voor het eigendom van bewoners, ondernemers en gemeente. Met het Programmaplan “werk aan de werf” werken we aan het herstellen en voorkomen van schade aan erfgoed, het beheren van het erfgoed, het voorkomen van onveilige situaties en het beter invullen van onze buren en zorgplicht. Dit doen we o.a. door het uitvoeren van onderhoud aan de wal- en kluismuren, het herstel van kelders en het weren van te zwaar verkeer. Daarnaast is het herstellen en verbeteren van vertrouwen tussen bewoners, eigenaren en gemeente één van de belangrijke doelen van het programma. De werkzaamheden met de aannemer worden verricht onder de condities van wat wij een Kernwaarden Contract noemen. Dat is een tweefasen aanpak waarbij de aannemer volledig op regie voor ons werkt. Dit vraagt om een goede samenwerking en open houding naar de aannemer. Maar soms ook om stevige sparring.

Opdrachtomschrijving:
Je gaat aan de slag als Directievoerder voor het uitvoeringsproject Kromme Nieuwegracht. De complexiteit van het werk zit in de historische objecten in een binnenstedelijke (krappe) ruimte, een nauwe band met de bewoners en de vele afstemming met overige stakeholders. Daarnaast heb je te maken met de drukke Utrechtse binnenstedelijke omgeving. Over je werk communiceer je veel met de contractmanager en de technisch manager. Het werk zal uitgevoerd worden binnen een bouwteam constructie. 

Deze opdracht zal ingevuld worden door 2 personen die elkaars werkzaamheden over kunnen nemen, waarbij ieder wel een eigen doel heeft:
1.    In deze opdracht ben je vooral verantwoordelijk voor het bewaken van de voortgang, kwaliteit, BLVC en budget tijdens de uitvoering van het project. Belangrijk is dat proactief wordt gestuurd, zodat risico’s zijn voorzien en worden voorkomen.
2.    In deze opdracht sta je tijdens de uitvoering in nauw contact met de aannemer. Samen zoek je naar oplossingen en je stemt dit af met de technisch manager of contractmanager. Je ziet toe op de voortgang en kijkt actief mee naar verbetermogelijkheden.

De werkzaamheden voor beide opdrachten bestaan onder andere uit:
-    Je stuurt de toezichthouders aan, zit bouwvergaderingen voor, beoordeelt meer- en minderwerk en stemt dit af met de projectmanager;
-    Je houdt je bezig met het herstellen van monumentaal erfgoed;
-    Je bent, samen met de omgevingsmanager en de aannemer, verantwoordelijk voor het realiseren van de ontwerpen;
-    Je bent het aanspreekpunt voor de opdrachtnemer.

Daarnaast zijn de volgende werkzaamheden specifiek per opdracht:
1.    -     Je beoordeelt en toetst de plannen van de aannemer;
-    Je bent verantwoordelijk voor de uitvoeringsfase van het project (kwaliteit, planning, vergunningen, verkeersmaatregelen, omgeving, controleren wijkbericht, termijnstaten, controle meer en minderwerk);
-    Je bent verantwoordelijk voor de oplevering en overdracht.

2.    -     Je begeleidt de bouw en zoekt actief naar oplossingen als de situatie anders is dan bedacht;
-    Je bent verantwoordelijk voor de uitvoeringsfase van het project (coördinatie van werkpakketten, termijnstaten, controle meer en minderwerk);
-    Je bent verantwoordelijk voor de kwaliteit en risico management tijdens de bouwwerkzaamheden.

Je werkt autonoom, waar mogelijk met eigen middelen en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een leidinggevende. De beoordeling van de werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat van de werkzaamheden.

Resultaat van de opdracht
Het opleveren en overdragen van diverse deelopdrachten met betrekking tot het uitvoeringsproject Kromme Nieuwegracht.

In het kader van de Wet DBA (Deregulering Beoordeling Arbeidsrelatie) is inschrijven door zzp’ers wel toegestaan, maar zal na de gunning in goed overleg bepaald worden voor hoeveel uren de overeenkomst zal zijn. 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Ik bevestig dat ik de bovenstaande vragen naar waarheid heb ingevuld:
  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je hebt een opleiding afgerond in de richting Civiele Techniek of Bouwkunde.
  • Je beschikt over HBO werk- en denkniveau.
  • Je beschikt over VCA-vol certificering.
  • Heeft u bij vraag 2.1.3. 'ZZP Rechtstreeks' ingevuld en heeft u gedurende de afgelopen 12 maanden voor meer dan 70% van de tijd (25 uren per week of 8 maanden per jaar) gewerkt als rechtstreekse zzp’er (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau) bij de gemeente Utrecht?

De Wensen

  • Is de aangeboden kandidaat een zzp’er en wordt deze rechtstreeks voorgesteld (zonder bemiddeling en/of detachering door een bureau)? Indien 'JA' wordt ingevuld bij deze vraag, dan ga je akkoord met onderstaande 7 zzp-voorwaarden en ga je akkoord  met periodieke controles hierop, die minimaal één keer per 6 maanden door de gemeente zullen worden geïnitieerd. o    De zzp’er werkt maximaal 70% van de gewerkte uren per jaar voor dezelfde klant of opdrachtgever (maximaal 25 uren per week of maximaal 8 maanden per jaar);  o    de zzp’er heeft minimaal 3 klanten of opdrachtgevers per jaar;  o    de zzp’er is zelfstandig wat betreft uitvoering van werk;  o    de zzp’er maakt gebruik van eigen materiaal (laptop, telefoon etc.);  o    de zzp’er is vervangbaar (bijv. in geval van uitval of ziekte);  o    de zzp’er factureert (en krijgt geen loonbetaling of anderszins een vergoeding);  o    de zzp’er krijgt niet doorbetaald voor niet-gewerkte uren (bijv. in geval van vakantie).
  • Je hebt minimaal 3 jaar werkervaring als directievoerder.  - Minder dan 3 jaar - 3 tot 5 jaar - 5 jaar of meer
  • Heb je werkervaring binnen een gemeente? (selecteer de grootste optie die voor jou van toepassing is): - G4-gemeente - 150.000+ gemeente - Kleinere gemeente - Geen ervaring
  • Geef een voorbeeld van een complexe situatie tijdens de uitvoering van een project waarin je niet op één lijn lag met een aannemer. Beschrijf op welke wijze je dit hebt opgelost. Wat was jouw rol en waarin heb jij het verschil gemaakt?
  • Geef een voorbeeld van een complexe situatie tijdens de uitvoering van een project waarbij afstemming nodig was met de omgeving (bewoners, bedrijven, gebruikers). Hoe heb je communicatie naar verschillende partijen aangepakt? Wat was jouw rol en waarin heb jij het verschil gemaakt?
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 100,- Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 mei 2025 om 08:30
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox