gemeente Utrecht

Senior beleidsadviseur sociaal domein wmo/ pgb

gemeente Utrecht

De opdracht­omschrijving

Voor het team ‘Meedoen naar Vermogen’ zoeken wij een ervaren en enthousiaste beleidsadviseur. Dit team houdt zich bezig met taken op het gebied van basiszorg en aanvullende zorg die de gemeente uitvoert op basis van de Wet Maatschappelijke Ondersteuning (Wmo). Het team ontwikkelt beleid, stuurt (maatschappelijke) processen en is co-creator en opdrachtgever van zorginstellingen in de stad en regio Utrecht. Je werkt intensief samen met collega-beleidsadviseurs, en strategen binnen het team en met collega’s van verschillende andere afdelingen binnen de gemeente. Ondanks dat je intensief samenwerkt wordt een grote zelfstandigheid verwacht, is het belangrijk dat je goed kunt doorpakken en bestand bent tegen een hoge werkdruk. We zoeken daarom een senior beleidsadviseur.

Je taken zijn:
We zijn op zoek naar een collega die specifiek kennis en ervaring heeft op het terrein van Wmo-regelgeving en het Persoonsgebonden budget (Pgb). Je gaat werken aan de herziening van de Wmo-Verordening, het up-tot-date houden van de verordening, nadere regels, het financieel besluit en de beleidsregels. Daarnaast werk je samen met collega’s en organisaties die de toegang verzorgen aan een toekomstbestendige pgb (beleid).Concrete taken en verantwoordelijkheden zijn:
  Het herschrijven en opstellen van de Wmo Verordening. De Wmo Nadere Regels, waaronder het financieel besluit en de Wmo Beleidsregels up-to-date maken/aanpassen en deze laten vaststellen door het College van Burgermeester en Wethouders. Het leiden en coördineren van het hele regelgevingsproces: jij bent het aanspreekpunt, jij zorgt ervoor dat de juiste mensen worden betrokken om de regelgeving juist en tijdig aan te passen. Jij bewaakt het proces. Participeren in overleggen op beleidsmatige niveau, zoals de Pgb werkgroep. Trekker zijn van het jaarlijkse ‘pgb-tarieven indexatie proces’. Hierbij hebt je veel contact met en moet je veel schakelen tussen collega’s van diverse afdelingen. Bij dit proces hoort ook het contact en afstemming met de Sociale Verzekeringsbank. Het doorontwikkelen van pgb-beleid, zoals het pgb-kwaliteitskader en pgb-tarieven, maar ook meedenken en oplossen van casuïstiek. Adviseren van het management, directieraad, collega’s en samenwerkingspartijen op het gebied van de Wmo-regelgeving en pgb.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Is de kandidaat de afgelopen 2 jaar in loondienst geweest bij de Gemeente Utrecht voor dezelfde/vergelijkbare werkzaamheden?
  • Je beschikt over WO werk- en denkniveau
  • Dit criterium betreft een zogenaamde knock-out criterium. Dit betekent dat uw offerte enkel wordt beoordeeld wanneer de bovenstaande informatie volledig is ingevuld. Voor deze opdracht is het noodzakelijk om twee recente en relevante referenties aan te leveren. Hierbij gaat het om de volgende informatie: 1. Naam organisatie: 2. Naam contactpersoon: 3. Afdeling en functie contactpersoon: 4. Telefoonnummer contactpersoon: Met het indienen van de referenties geeft u akkoord aan de Gemeente Utrecht om contact op te nemen met de referenten.

De Wensen

  • Je moet kunnen schakelen op verschillende niveaus van operationeel met de uitvoering tot strategisch waar het gaat om een stevige basis creëren in de regelgeving, die voor een langere tijd bestendig blijft
  • Schrijf een motivatie t.b.v. deze opdracht, ga in op het gestelde profiel. (max 1/2 a4). Graag ontvangen wij een door de kandidaat zelf geschreven motivatie.
  • Je hebt bij voorkeur minimaal 8 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het sociaal domein (bij voorkeur op het gebied van HBH).  - Minder dan 5 jaar - 5 tot 6 jaar - 6 tot 8 jaar - 8 jaar of meer
  • Je hebt ervaring met het opstellen van de volgende bestuurlijke stukken, bijvoorkeur alle van de volgende opties.  Selecteer alles wat van toepassing is.  - Adviesmemo’s aan het management en directieraad - Het schrijven van (teksten voor) raadsbrieven - Het schrijven van raads- en collegevoorstellen
  • Je hebt bijvoorkeur met ervaring in advisering aan het MT, Directieraad en gemeentebestuur.  Selecteer alles wat van toepassing is.  - Advisering aan MT - Advisering aan Directieraad - Advisering aan Gemeentebestuur - Geen van bovenstaande opties
  • Voeg hier je CV toe. Je CV is max 3 pagina's enkelzijdig en toont een volledig overzicht van je werkzaamheden tot dusver. Het CV dient ter verificatie van de antwoorden op voorgaande vragen en wordt inhoudelijk beoordeeld op kwaliteit. Daarnaast vermeldt het CV huidige nevenfuncties (bezoldigd en onbezoldigd) zodat de vacaturehouder mogelijke belangenverstrengeling kan uitsluiten. .Je CV is in het Nederlands opgesteld en in Pdf-formaat.
  • Wat is je telefoonnummer en e-mailadres? Het is mogelijk meerdere contactgegevens op te geven, bij voorkeur ontvangen we de contactgegevens van de aanbieder die de offerte heeft ingediend. We hebben deze gegevens nodig voor het eventuele inplannen van een kennismakingsgesprek en administratieve afhandeling.
  • Prijs is exclusief BTW en inclusief alle bijkomende kosten. Let op: het maximum uurtarief is: € 125,00 Het met een hoger tarief offreren dan het aangeven maximum leidt tot uitsluiting van verdere deelname

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox