Gemeente Breda

Senior adviseur iza

Gemeente Breda

De opdracht­omschrijving

Introductie
Gemeente Breda vervult de rol van centrumgemeente in de regio West-Brabant voor het Integraal Zorgakkoord (IZA). In november 2023 is samen met 15 andere gemeenten in de regio, CZ/VGZ, en zorgpartijen het Meerjaren Regioplan West Brabant vastgesteld. In het begin van 2024 is dit plan uitgewerkt naar regionale uitvoeringsplannen.

De Gemeente Breda is verantwoordelijk voor de coördinatie van de samenwerking met alle gemeenten binnen West-Brabant Oost.  Daarnaast is binnen deze samenwerking de Gemeente Breda aangewezen als kassier voor de totale regio West-Brabant.

Wat ga je doen?
Wij zoeken een ervaren Senior Adviseur a.i. die zich gaat inzetten ten behoeve van het Integraal Zorgakkoord (IZA). Je gaat aan de slag met:

  • Vertegenwoordigen van Breda als centrumgemeente in het IZA-programma.
  • Samen met de drie coördinerende gemeente en de regio coördinator invulling geven aan de mandaatregeling, bestuurlijke besluitvorming voorbereiden en bestuurlijke advisering wethouder.
  • Voorbereiden van interne en externe regionale besluitvorming over projecten en programma’s in de uitvoeringsplannen.
  • Inbrengen van inhoudelijke kennis in de IZA-uitvoeringsplannen via deelname aan regionale overleggen en werkgroepen. Je houdt je inhoudelijk bezig met diverse regionale projecten rondom mentale gezondheid en leefstijl.
  • Met betrokken collega's zowel in de regio als intern afstemmen die betrokken zijn bij de ketenaanpakken en actielijnen en bijpraten over regionale en landelijke ontwikkelingen. Hierbij kijk je ook mee naar de activiteiten die plaatsvinden rondom GALA waar vaak een verbinding is met IZA.
  • Opstellen, uitvoeren en doorontwikkelen van een heldere werkwijze rondom de kassiersrol van Breda rondom de SPUK-financiering van het regionale IZA-programma. In de nabije toekomst komt hier de kassiersrol bij vanuit het transformatieplan Mentale Gezondheid in West-Brabant Oost.
  • Interne monitoring, evaluatie, verantwoording en besluitvorming  van IZA ten behoeve van het college, de Gemeenteraad, en in het kader van de regionale SPUK.

De Eisen

  • Kandidaat heeft ervaring met financiële stromen binnen de gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft minimaal 5 jaar ervaring met het werken in/ voor grote gemeenten (100.000+ gemeenten) en heeft ervaring met (regionaal) bestuurlijke besluitvormingsprocessen. Dit moet blijken uit het cv.
  • De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
  • De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
  • Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding. Dit moet blijken uit het cv.

De Wensen

  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur ervaring met het Integraal Zorgakkoord (IZA). Concreet: beschikt over de inhoudelijke kennis en kan deze vertalen van regioplannen naar specifieke plannen en uitvoering op gemeentelijk niveau. Dit moet blijken uit het cv.
  • Uw kandidaat heeft bij voorkeur kennis van relevante gezondheidsthema's (gezonde leefstijl, vitaal ouder worden, mentale gezondheid en kansrijk opgroeien). Dit moet blijken uit het cv.
  • Kandidaat heeft bij voorkeur ervaring in de complexe samenwerking met verschillende partijen binnen en buiten de gemeenten op strategisch niveau. Dit moet blijken uit het cv
  • Het cv is voorzien van relevante referenties (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
  • Uw kandidaat beschikt over onderstaande competenties. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek. - Relatiemanagement en samenwerking - Politieke en bestuurlijke sensitiviteit - Leiderschap - Stevige persoonlijkheid: iemand die helder communiceert, tegen een stootje kan en energie haalt uit het bouwen aan een positief werkklimaat (bruggenbouwer). - Volharding en stressbestendigheid De datum 7 augustus (bij voorkeur in de middag) is gereserveerd voor persoonlijke gesprekken. Wij verzoeken u (uw kandidaat) vriendelijk hier reeds rekening mee te houden.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox