Introductie
Gemeente Breda vervult de rol van centrumgemeente in de regio West-Brabant voor het Integraal Zorgakkoord (IZA). In november 2023 is samen met 15 andere gemeenten in de regio, CZ/VGZ, en zorgpartijen het Meerjaren Regioplan West Brabant vastgesteld. In het begin van 2024 is dit plan uitgewerkt naar regionale uitvoeringsplannen.
De Gemeente Breda is verantwoordelijk voor de coördinatie van de samenwerking met alle gemeenten binnen West-Brabant Oost. Daarnaast is binnen deze samenwerking de Gemeente Breda aangewezen als kassier voor de totale regio West-Brabant.
Wat ga je doen?
Wij zoeken een ervaren Senior Adviseur a.i. die zich gaat inzetten ten behoeve van het Integraal Zorgakkoord (IZA). Je gaat aan de slag met:
- Vertegenwoordigen van Breda als centrumgemeente in het IZA-programma.
- Samen met de drie coördinerende gemeente en de regio coördinator invulling geven aan de mandaatregeling, bestuurlijke besluitvorming voorbereiden en bestuurlijke advisering wethouder.
- Voorbereiden van interne en externe regionale besluitvorming over projecten en programma’s in de uitvoeringsplannen.
- Inbrengen van inhoudelijke kennis in de IZA-uitvoeringsplannen via deelname aan regionale overleggen en werkgroepen. Je houdt je inhoudelijk bezig met diverse regionale projecten rondom mentale gezondheid en leefstijl.
- Met betrokken collega's zowel in de regio als intern afstemmen die betrokken zijn bij de ketenaanpakken en actielijnen en bijpraten over regionale en landelijke ontwikkelingen. Hierbij kijk je ook mee naar de activiteiten die plaatsvinden rondom GALA waar vaak een verbinding is met IZA.
- Opstellen, uitvoeren en doorontwikkelen van een heldere werkwijze rondom de kassiersrol van Breda rondom de SPUK-financiering van het regionale IZA-programma. In de nabije toekomst komt hier de kassiersrol bij vanuit het transformatieplan Mentale Gezondheid in West-Brabant Oost.
- Interne monitoring, evaluatie, verantwoording en besluitvorming van IZA ten behoeve van het college, de Gemeenteraad, en in het kader van de regionale SPUK.