Gemeente Amsterdam

Senior Adviseur Evenementen

Gemeente Amsterdam

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving
Werken voor Amsterdam betekent werken voor ruim 850.000 Amsterdammers. We zorgen ervoor dat Amsterdam een aantrekkelijke hoofdstad is en blijft. Waar het fijn is om te wonen, te werken en naar school te gaan. Met ruimte voor ondernemers en bezoekers. Werken voor Amsterdam doen we met zo'n 19.000 verschillende collega's. Die zichzelf steeds weer uitdagen en zich ontwikkelen, om samen met de Amsterdammers het beste voor de stad te doen. Samen, met trots en vooral met hart voor de stad.

Het Stedelijk Evenementenbureau is enerzijds verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling rondom evenementen. Er is momenteel veel maatschappelijke en politieke aandacht voor evenementen, met name vanwege de ervaren belasting op het leefmilieu. Het vergunningen- en locatiebeleid reguleert die belasting. Het huidige beleid wordt nog dit jaar geëvalueerd, en aanpassingen worden ingevoerd vanaf 1 januari 2023.

Tevens is het SEB verantwoordelijk voor de voorbereiding op en uitvoering van de grote evenementen met een duidelijk stedelijk profiel. Vanuit het SEB wordt leiding gegeven aan dit voorbereidingsproces voor circa 4-6 risicovolle evenementen per jaar (Koningsdag, de Pride, ADE, Oud en nieuw en diverse 'specials' zoals bijvoorbeeld vieringen rondom Ajax ofSail Amsterdam

Werkzaamheden
De Senior Adviseur Evenementen houdt zich gedurende de opdrachtperiode maximaal 24 uur per week bezig met de volgende werkzaamheden:

  • Het opleveren van de volgende resultaten:
  • Uitgewerkt advies voor vergunning verlening jaarwisseling 2022 / 2023
  • Strategie inkooptraject Huldigingen gemeente Amsterdam
  • Het maandelijks afstemmen van de voortgang met de Coördinator Evenementen van de directie Communicatie


Gemeentelijke organisatie
De gemeentelijke organisatie bestaat uit vijf clusters, een bestuurs- en concernstaf en zeven bestuurscommissies (stadsdelen). De stadsdelen besturen samen met de gemeenteraad, burgemeester en wethouders de stad Amsterdam. De clusters Ruimte en Economie, Sociaal, Dienstverlening en Informatie, Interne Dienstverlening en Stadsbeheer bestaan uit afdelingen die expertise hebben op een specifiek terrein, zoals sport, jeugd of parkeren. Zij werken beleid uit tot stadsbrede kaders waarbinnen de stadsdelen het uitvoerende werk kunnen doen. Ook bieden zij directe ondersteuning aan bewoners die dit nodig hebben, bijvoorbeeld op het gebied van participatie of werk. De stadsdelen houden zich onder andere bezig met de inrichting van straten en pleinen, groen en parken en welzijnswerk in de buurt. Ze zorgen ervoor dat wat ze doen, past bij de behoeften in hun stadsdeel en bij het beleid voor de hele stad. Meer informatie over de gemeentelijke organisatie is te vinden op: https://www.amsterdam.nl/

De opdrachtgever(s)
Het Stedelijk Evenementenbureau is enerzijds verantwoordelijk voor de beleidsontwikkeling rondom evenementen. Er is momenteel veel maatschappelijke en politieke aandacht voor evenementen, met name vanwege de ervaren belasting op het leefmilieu. Het vergunningen- en locatiebeleid reguleert die belasting. Het huidige beleid wordt nog dit jaar geëvalueerd, en aanpassingen worden ingevoerd vanaf 1 januari 2023.

Tevens is het SEB verantwoordelijk voor de voorbereiding op en uitvoering van de grote evenementen met een duidelijk stedelijk profiel. Vanuit het SEB wordt leiding gegeven aan dit voorbereidingsproces voor circa 4-6 risicovolle evenementen per jaar (Koningsdag, de Pride, ADE, Oud en nieuw en diverse 'specials' zoals bijvoorbeeld vieringen rondom Ajax ofSail Amsterdam


Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De aangeboden kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring met projectmanagement,
  • De aangeboden kandidaat heeft ervaring in een dynamische werkomgeving en zit dicht op de actualiteit.
  • De aangeboden kandidaat heeft een 24/7 mentaliteit, werken buiten kantoortijden komt geregeld voor.
  • De aangeboden kandidaat beschikt minimaal over een Hbo of wo werk- en denkniveau en relevante werkervaring
  • Geef in maximaal 1 pagina's aan waarom uw kandidaat de meest geschikte is voor deze opdracht. Uw motivatie zal worden besproken tijdens het interview, indien de kandidaat hiervoor wordt uitgenodigd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • De aangeboden kandidaat is bekend met de structuren van een complexe gemeente (G4)
  • De aangeboden kandidaat heeft aantoonbare brede kennis en ervaring met de (inter)nationaal evenementensector is een pre.
  • Beschrijf in een korte motivatie (max 1 A4) je aanpak van een opdracht van vergelijkbare aard en benoem daarin concreet behaalde resultaten.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox