Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

Informatiemanager (interim)

Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden

De opdracht­omschrijving

Opdrachtgever
VGGM
Veiligheids- en Gezondheidsregio Gelderland-Midden (VGGM) werkt 24 uur per dag, 7 dagen per week aan publieke veiligheid en gezondheid. Wij zijn de Brandweer, GGD, Ambulancezorg, GHOR en Veilig Thuis in Gelderland-Midden en staan klaar voor de ruim 700.000 inwoners uit 15 gemeenten.

Opdracht 
VGGM zoekt een interim informatiemanager voor het team IV van de afdeling Crisisbeheersing. In eerste instantie voor een half jaar met de mogelijkheid tot verlenging.
Wat ga je voor ons doen?
Binnen Veiligheidsregio Gelderland-Midden werken we continu aan het versterken van onze organisatie. Vanuit de ambitie om slagvaardig en toekomstgericht te blijven, heeft vorig jaar een reorganisatie plaatsgevonden binnen de onderdelen Brandweer en Crisisbeheersing. Op dit moment zijn beide afdelingen volop in ontwikkeling. Tijdens de reorganisatie zijn de informatievoorzieningsfuncties gedecentraliseerd, waardoor de medewerkers directer opereren binnen de inhoudelijke werkzaamheden. Binnen het taakveld Informatievoorziening van de afdeling Crisisbeheersing is een heldere, duurzame structuur en taakverdeling van groot belang. Daarbinnen zetten we stappen in de doorontwikkeling van een servicedeskgerichte werkwijze naar een volwaardige en professioneel gepositioneerd functioneel beheer. Met jouw kennis van het werkveld draag jij bij aan het vormgeven en verankeren van deze structuur. Daarnaast draag je als informatiemanager bij aan de kern van onze prestatie en operatie. Jouw rol is belangrijk in het vormgeven van ons informatiebeleid en strategie op tactisch/strategisch niveau, in nauwe samenwerking met de informatiemanager van de brandweer en andere organisatieonderdelen. Samen met collega informatiemanagers, vertaal je dit beleid naar concrete operationele acties en coördineer je de implementatie ervan.

Je analyseert voortdurend omgevingsfactoren zoals wetgeving en technologische ontwikkelingen om kansen voor onze informatievoorziening te identificeren. Je schakelt daarin soepel tussen jouw rol als strateeg en de operationele omgeving. Door een solide inrichting van informatiemanagement en beheerorganisatie te waarborgen, zorg je voor een efficiënte werking van onze systemen.

Als vertegenwoordiger van onze afdeling Crisisbeheersing in regionale en landelijke netwerken, draag je bij aan samenwerking en kennisuitwisseling op het gebied van informatiemanagement. Je zorgt ervoor dat onze bedrijfsprocessen naadloos aansluiten op de ondersteunende informatievoorziening en coördineert projecten op basis van de vastgestelde behoeften. Je bent een bruggenbouwer tussen verschillende afdelingen en externe partijen. Het opstellen en bewaken van contracten en SLA's, zowel intern als extern, behoort tot jouw verantwoordelijkheid.

Wat breng je mee?

Onze ideale kandidaat voor deze functie is een verbindende informatiemanager met een scherp analytisch vermogen en het talent om complexe vraagstukken helder en toegankelijk te maken. Je bent een bruggenbouwer tussen afdelingen, teams en externe partijen, waarbij je helder communiceert in begrijpelijke taal. Je beschikt over brede kennis van landelijke en interregionale ontwikkelingen op het gebied van informatievoorziening en weet deze te vertalen naar de praktijk.  Met een sterk conceptueel denkvermogen ben je proactief, doortastend en flexibel in je aanpak. Je schakelt moeiteloos tussen strategisch denken en praktisch handelen, waarbij je altijd oog houdt voor de gezamenlijke opgave. Je bent een teamspeler met een hands-on mentaliteit, die niet gebonden is aan kantoortijden. Initiatiefrijk en ondernemend, je kijkt verder dan je eigen team en draagt actief bij aan het grotere doel van Crisisbeheersing binnen Veiligheids- en Gezondheidsregio.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s A4, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Onder een CV verstaan wij een overzicht van de werkervaring en opleidingen van de kandidaat. VGGM behoudt zich het recht voor om aanbiedingen terzijde te leggen indien er overmatig veel taal- en/of spelfouten in het CV en/of referentie voorkomen. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam en start- en einddatum van de werkzaamheden te zijn vermeld.
Onder een referentie verstaan wij een overzichtelijke omschrijving van minimaal één eerdere opdracht. Hierin moet tot uitdrukking komen wie de opdrachtgever was, de begin- en einddatum van de opdracht en het aantal uren per week. Elke referentie moet de mogelijkheid bieden contact op te nemen met de voormalige opdrachtgever, hetgeen in zijn algemeenheid alleen zal gebeuren als de kandidaat in aanmerking komt voor een interview.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg
Is hybride werken mogelijk: Hybride werken is deels mogelijk. Regelmatige aanwesigheid op de werklocatie is een vereiste.

 

De Eisen

  • BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen mobiel.
  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor 32 tot 36 uur, gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling ;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met het ontwikkelen van informatievoorziening (Licht dit duidelijk toe in het cv);
  • Een maximum uurtarief van € 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten én fee Flextender;

De Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als informatiemanager binnen een overheidsinstelling
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met ontwikkelen van informatievoorziening binnen een complexe organisatie (Licht dit duidelijk toe in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met de aansturing, inrichting of professionalisering van functioneel beheer
  • Aantoonbare werkervaring met .samenwerkingsrelaties met samenwerkingspartners, zoals de brandweer, bedrijfsvoering en ICT-afdelingen
  • De kandidaat stelt zich voor in een korte (persoonlijke) motivatie en waarom deze geschikt is voor deze opdracht. De motivatie dient geschreven te zijn door de kandidaat zelf

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
08 augustus 2025 om 07:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox