Gemeente Hilversum

Secretaris Commissie Ruimtelijke Kwaliteit & Monumenten

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

Gemeente Hilversum, een uitdagende werkgever in de Mediastad in het groen
De gemeente Hilversum luistert aandachtig naar de vraagstukken die haar burgers, bezoekers en bedrijven aan de orde stellen. We zoeken actief de dialoog op met onze inwoners en partners. We helpen hen om oplossingen te vinden. Soms door in coproductie samen te werken. En soms door de regie te voeren. Zo werken we aan een zelfredzame samenleving. Die samenleving verandert echter steeds sneller. Van ons wordt verwacht dat wij effectief en tijdig kunnen inspringen op nieuwe eisen en wensen.

Hiervoor hebben we een netwerkorganisatie gebouwd. Daarin werken ruim 600 collega’s aan wat er nodig is voor en in Hilversum. Dat zijn collega's die hun maatschappelijke betrokkenheid en ambitie kunnen omzetten naar concrete resultaten, waar de stad verder mee kan. Het zijn collega's die bereid zijn om steeds die extra stap te zetten, ook op de minder gebaande paden. Die anderen - binnen en buiten de organisatie - stimuleren en helpen om hetzelfde te doen. Collega's die flexibiliteit tonen in houding en gedrag. Die denken en handelen vanuit zelfvertrouwen en verantwoordelijkheid. Collega’s die politiek sensitief zijn, inzicht hebben in de processen en hun eigen rol binnen een politiek bestuurlijke omgeving.

Onze kernwaarden: klantgericht werken, initiatief nemen, samenwerken en samenlevingsgericht werken. De rode draad is dat we ons blijven ontwikkelen. Dan zijn we nu, maar ook in de toekomst, toegerust voor de (nieuwe) taken waar we als gemeente voor staan.

Opdracht

  • Het voorbereiden van commissievergaderingen (waaronder het bekijken van de plannen op (onder andere) compleetheid, controle beschermde waarden en welstandsniveaus).
  • Ambtelijke ondersteuning geven tijdens de commissievergaderingen (onder andere: stukken presenteren en waar nodig uitleg geven), notuleren, het (concept-)verslag opstellen.
  • Zelfstandig ambtelijk toetsen van plannen.
  • Oplossingsgericht/informeel (voor-)overleg voeren binnen de organisatie en met aanvragers/ontwerpers (particulieren, bedrijven, gemeente, etc.).
  • Gewenste rapportages maken.
  • Actief bijdragen aan en bijwonen van overleg met de wethouder en de bestuurlijke besluitvorming begeleiden.
  • Jurisprudentie bijhouden en een bijdrage leveren aan implementatie van nieuwe wetgeving.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Beschikbaar op donderdagen (van 08.30 uur tot 18.00 uur);
  • Aantoonbare werkervaring als secretaris van de commissie Welstand en Monumenten of de commissie Ruimtelijke Kwaliteit bij een gemeente.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Bouwkunde en/of Architectuur;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als secretaris commissie Welstand en Monumenten en/of de commissie Ruimtelijke Kwaliteit bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met architectuur en monumentenplannen;
  • Aantoonbare ervaring met de gemeentelijke bestuurlijke processen (benoem dit duidelijk in het cv.);
  • Beschikbaar per 1 april 2023.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox