Werken bij de Gemeente Breda De wereld verandert en dat vraagt om flexibiliteit, creativiteit en nieuwe vormen van organiseren. Door mee te bewegen op de ontwikkelingen in de stad en hier proactief op in te spelen, maken we een sterk en aantrekkelijk Breda. Dit doen we samen met inwoners, ondernemers en maatschappelijke partners. De rol van de overheid verandert mee. Van ‘zorgen voor’ naar ‘zorgen dat’. Dit vraagt van de gemeente Breda om continu vanuit de klant / de opgave (van groot tot klein) te werken, als één organisatie te denken en te handelen in mogelijkheden. We zetten menskracht en middelen flexibel in naar gelang de opgaven en organiseren ons doelmatig. We zijn allemaal ondernemende werknemers die initiatief nemen en leren van ervaringen. We werken opgavegericht, afdeling overschrijdend. We verbinden opdrachten aan medewerkers en medewerkers aan opdrachten. We kijken naar talenten en de doelmatige inzet daarvan. Werken bij Afdeling Organisatie De afdeling Organisatie ondersteunt deze ontwikkelingen én is zelf ook in beweging. Als salarisadministrateur bij de gemeente Breda werk je samen in een leuk en dynamisch team. Je werkt met 4 collega salarisadministrateurs en 4 HR medewerkers. In totaal bestaat de afdeling organisatie uit 60 collega’s. Binnen onze afdeling werken we vanuit de volgende HR visie:
- We zijn 1 organisatie en treden dan ook als eenheid naar buiten.
- We organiseren ons flexibel en maken onze bedrijfsvoering doelmatig.
- We hebben ondernemende werknemers die zelfinitiatief nemen om hun inzetbaarheid te vergroten en bijblijven in hun vak en persoonlijke ontwikkeling.
Op basis van deze HR visie zijn onze werkzaamheden, projecten en expert groepen onderverdeeld in 3 thema’s. 1. Binnenkomst, bewegen en tot ziens 2. Groeien en ontwikkelen, organisatieontwikkeling, vak en persoonlijke ontwikkeling 3. Dagelijks werk Er is binnen de afdeling Organisatie een tijdelijke inhuur ontstaan voor de functie van salarisadministrateur. Generieke functiebenaming Administratief Medewerker D. Ben jij de salarisadministrateur die ons komt ondersteunen? En hiermee samen met de collega’s het HR vakgebied in een modern en dienstverlenend jasje steekt. |
Je realiseert samen met je collega’s/ vakspecialisten op salaris voor een tijdige, juiste (volgens planning) en efficiënte salarisverwerking van de binnen de kaders van de wet- en regelgeving, CAO en lokale regelingen. • In Workforce, ons HR systeem, verwerken van salarismutaties zoals “instroom, doorstroom en uitstroom” • Het controleren van o.a. declaraties, overuren, ouderschaps- en zwangerschapsverlof op juistheid conform CAO, lokale regeling, en wet- en regelgeving; • Het controleren van de salarisproductie voorafgaande van de uitbetaling; • Medewerkers van de organisatie ‘te woord’ staan bij o.a.: o Vragen over hun salaris o Uitleg van IKB (Individueel Keuze Budget) o Uitleg vragen inzake pensioen Vanuit het vak werk je met je collega’s aan: • Het mede verder onderzoeken en uitrollen van de verdere digitalisering binnen Workforce; • Overzicht houden en uitvoeren van de algehele salarisverwerking; • Controleren en verwerken van declaraties en overige vergoedingen; • Je zorgt mede voor het inrichten, optimaliseren en onderhouden van de werkprocessen en het HR systeem. En verbetert samen de werkwijzen en past deze aan bij nieuwe wetgeving of digitalisering. • Maakt Bruto/Netto berekeningen |
We werken binnen de gemeente Breda aan een steeds betere HR dienstverlening voor onze klanten. We willen het ‘bijzonder goed regelen’. Onze HR administratie werkt samen aan een professioneel administratief loket richting de interne organisatie. Je wilt het verschil maken, en het werk en vanuit de organisatie en klant gedachte staat hierin voor jou centraal. Dit weet je om te zetten in pro-activiteit, denken in oplossingen, doen en daadwerkelijk realiseren. Je werkt samen met collega’s HR administratie/ salarisadministrateurs. Je werkt in het personeelsinformatiesysteem workforce (van ADP) en het medewerkersportaal Topdesk. Je zorgt samen met je collega’s voor een juiste, volledige en tijdige salarisuitbetaling. Je houdt altijd rekening met wet- en regelgeving en blijft als vakspecialist op de hoogte van:
- (Fiscale) wet- en regelgeving;
- CAO en lokale regelingen;
- Ontwikkelingen in het vakgebied: dit kan worden bijgehouden door middel van bijvoorbeeld vakliteratuur, cursussen, en seminars;
- Daarnaast zorg je ervoor dat je kennis opdoet van interne procedures en regelingen.
|
Onze nieuwe collega werkt nauwkeurig, is veranderingsgezind en toont vanuit haar/zijn professionele werkhouding flexibiliteit. Je schrikt niet van werk, en steekt de handen uit de mouwen. Je vindt een plezierige werksfeer belangrijk en levert daar bewust een bijdrage aan en werkt van nature graag samen om een doel te bereiken. Je kunt goed communiceren, zowel mondeling als schriftelijk, waarbij je de Nederlandse taal goed beheerst. Je kunt zowel zelfstandig als in teamverband werken en hebt een resultaatgerichte instelling. Competenties: Klantgerichtheid, Resultaatgerichtheid, Kwaliteitsgerichtheid, Samenwerken, Integriteit, Organiseren eigen werk. Je beschikt over een MBO- diploma in de bedrijfseconomische richting.
- Aanvullende cursussen op het gebied van de loonadministratie (PDL) = Praktijkdiploma loonadministratie;
- Kennis van sociale en fiscale wetgeving;
- Ervaring in het voeren van salarisadministratie;
- Kennis van het salarissysteem Workforce van ADP.
|
|