Gemeente Coevorden

Regelanalist

Gemeente Coevorden

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving 
Team Omgevingsontwikkeling In het team werken Ruimtelijke Ordening, Vergunningen, Toezicht & Handhaving samen. Ons doel is om wat van waarde is voor Coevorden te behouden en tegelijk nieuwe ontwikkelingen mogelijk te maken. Het team staat open voor initiatieven uit de samenleving en ondersteunt deze met een klantgerichte houding. Naast het toetsen en begeleiden van initiatieven voeren we projecten uit waarmee we thema’s als wonen, buitengebied en bedrijvigheid verder brengen, vaak in samenwerking met andere teams binnen de gemeente. De komst van de Omgevingswet brengt kansen met zich mee, geeft veel dynamiek en vraagt tegelijkertijd om denk- en doe capaciteit. Als eerste gemeente in Drenthe werken we in Coevorden sinds begin 2023 al in de geest van de Omgevingswet met een Omgevingstafel.
  Wat ga je doen in deze nieuwe functie bij de gemeente: Je vertaalt wetgeving naar toepasbare regels in begrijpelijke taal en houdt het Omgevingsplein (voor zowel collega’s als inwoners te raadplegen) up-to-date.

De regelbeheerder coördineert het proces van totstandkoming, onderhoud en publicatie van toepasbare regels. En is sparringpartner voor juristen, planologen en beleidsadviseurs bij het beoordelen en opstellen van beleid en juridische regels.

Naast het maken van toepasbare regels zorgt de regelbeheerder ervoor dat de structuur van de toepasbare regels blijft aansluiten op het Digitaal Stelsel Omgevingswet (DSO), dat nog in ontwikkeling is. Daarvoor is kennis nodig van ‘Regeldienst’, de applicatie waarmee toepasbare regels worden gemaakt en gepubliceerd. Het vraagt om basaal begrip van de opbouw en werking van het DSO. En het vereist bijblijven in de DSO-ontwikkelingen op het vlak van toepasbare regels.

Je stemt af met het klantcontactcentrum, met ICT en met de collega’s van Vergunningen, Toezicht en Handhaving. Daarnaast neem je deel aan een provinciale werkgroep om onze toepasbare regels af te stemmen op de toepasbare regels van andere (semi) overheden.

Wat bieden we?

Je werkt binnen een organisatie die volop in beweging is en zich blijft ontwikkelen en verbeteren! We stimuleren ook jóuw ontwikkeling. Je krijgt de mogelijkheid om opleidingen te volgen, via onze eigen academie of bij een instituut naar keuze. Je krijgt veel ruimte om mee te denken én om je ideeën uit te voeren. We werken zowel vanuit huis als op kantoor en je kunt je uren flexibel indelen, afgestemd op jouw werkpakket én persoonlijke voorkeur. Een goede thuiswerkplek vinden wij belangrijk. We zorgen voor goede voorzieningen die jij nodig hebt om thuis te werken.  
  
Het gaat om een functie waarbij je 36 uur per week beschikbaar bent. Deze functie is nieuw en indicatief ingeschaald op salarisschaal 10. Dit betekent dat de functie in de eerstvolgende waarderingsronde definitief gewaardeerd wordt. Afhankelijk van je kennis en ervaring krijg je een salaris van maximaal € 5.009, - bruto bij een fulltime dienstverband. We binden je graag aan onze organisatie. Na een jaarcontract is onze intentie dan ook je een vast contract aan te bieden. Je ontvangt 144 wettelijke en 50,4 bovenwettelijke vakantie-uren bij een fulltime dienstverband. 
  
Een greep uit ons brede pakket aanvullende arbeidsvoorwaarden: een pensioenregeling via het ABP, betaald ouderschapsverlof en een Individueel Keuze Budget van 17,05 % van het jaarsalaris. Dit budget kun je op verschillende manieren gebruiken. Zo kun je er extra verlofdagen mee kopen, je kunt verlofsparen en je kunt het inzetten voor de fietsregeling. Je mag het budget natuurlijk ook laten uitbetalen. Bij ons krijg je bovendien nog een reiskostenregeling, een thuiswerkvergoeding én een Persoonlijk budget van € 850 per jaar bij een fulltime dienstverband. 

De Eisen

  • Kandidaat is in loondienst aangeboden
  • Kandidaat is bekend met een gemeentelijke organisatie en de bijbehorende processen.
  • Kandidaat is bereid om in ieder geval eerste weken 3 dagen op locatie aanwezig te zijn
  • Als leverancier/zzp'er zorg je ervoor dat de VOG uiterlijk binnen 28 dagen na aanvang opdracht aan het opdrachtdossier op de inhuurdesk is toegevoegd.
  • Kandidaat beschikt over een HBO- of WO-diploma, bij voorkeur in juridische richting.

De Wensen

  • Kandidaat heeft kennis van de Omgevingswet en de praktische toepassing ervan
  • Kandidaat heeft kennis van vergunningverlening en relevante wet- en regelgeving.
  • Kandidaat heeft ervaring met ICT-toepassingen binnen juridische of bestuurlijke context

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
18 november 2025 om 16:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox