gemeente Katwijk

Projectleider verduurzaming vastgoed

gemeente Katwijk

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde 
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Katwijk mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Katwijk. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente Katwijk merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is). 

De gemeente Katwijk werkt dagelijks aan een leefbare, veilige en toekomstgerichte omgeving voor onze inwoners en ondernemers. Onze ambities zijn groot: van de grootste woningbouwontwikkeling in onze geschiedenis tot het versterken van de kwaliteit van de openbare ruimte en het verbeteren van digitale dienstverlening.

Onze organisatie telt zo’n 650 medewerkers en kenmerkt zich door een platte structuur. We zetten sterk in op persoonlijk leiderschap en geven onze mensen de ruimte om verantwoordelijkheid te nemen. Zo blijven we flexibel en wendbaar en kunnen we snel inspelen op maatschappelijke ontwikkelingen. In diezelfde geest zoeken we partners die vakmanschap combineren met betrokkenheid en die samen met ons werken aan duurzame resultaten voor Katwijk.

Opdracht 
Als Projectleider verduurzaming vastgoed richt je je op het begeleiden en coördineren van de verbouwingswerkzaamheden van de lopende verduurzamingsprojecten, ook ondersteun je bij de aanbestedingen van de technische omschrijvingen. Denk hierbij aan het uitzetten van opdrachten om tot een integrale technische omschrijving te komen, het controleren van deze omschrijvingen. Het ondersteunen en beoordelen van diverse aanbestedingen en het controleren van de uitvoerende partijen tijdens de (ver)bouwfase van de diverse verduurzamingsprojecten. Er is een routekaart met een planning van panden die verduurzaamd dienen te worden.

Verantwoordelijkheden
In deze opdracht zijn je verantwoordelijkheden als volgt:

  • Het coordineren van de voorbereidingen van de verbouwingen in de ontwerpfase waarbij je begrotingen van aannemers, technische omschrijvingen en tekenwerk beoordeelt.
  • Beoordelen van maatwerkadviezen op uitvoerbaarheid, quick scans en onderzoeken met betrekking tot flora en fauna.
  • Je houdt toezicht en controleert de uitvoering.
  • Toezicht houden op bouwveiligheid volgens Arbobesluit.
  • Directietoezicht tijdens de uitvoering van de werkzaamheden tussen aannemer en gebruiker.
  • Snel en adequaat oplossen van calamiteiten die zich voordoen tijdens verbouwingen.
  • Ondersteunen van de gemeentelijke inkoopafdeling doormiddel van het aanleveren van de benodigde documenten en het beoordelen van inschrijvingen en selectie van een aannemer.
  • Het uitzetten van opdrachten aan marktpartijen voor het opstellen van een technische omschrijving.

Benodigd aantal professionals 
1.

Functieschaal 
Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning. 

CV-eisen 
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. 

Werkdagen 
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg 
Is hybride werken mogelijk: Ja 

 

De Eisen

  • 2. Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren
  • 4. Indien de opdrachtnemer personeel te beschikkingstelt moet de inschrijver beschikken over een geldige certificering van de Stichting Normering Arbeid (SNA) op basis van de norm NEN 4400-1 (voor Nederlandse ondernemingen) of NEN 4400-2 (voor buitenlandse ondernemingen) licht toe of het alternatief aanwezig is;
  • 5. Uiterlijk per 5 januari 2026 beschikbaar voor 24 uur per week;
  • 6. Een maximum uurtarief van €106,- excl btw en inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • 7. Minimaal 1 jaar in de afgelopen 8 jaar als projectleider gewerkt in renovatie- en nieuwbouwprojecten;

De Wensen

  • 8. Minimaal een afgeronde mbo-niveau 4 opleiding op het gebied van bouwkunde
  • 9. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar als projectleider met verduurzaming vastgoed
  • 10. Aantoonbare werkervaring met verduurzaming en de actuele wet- en regelgeving hieromheen, duidelijk toegelicht in een aparte alinea in het cv
  • 11. Minimaal 5 jaar in de afgelopen 8 jaar als projectleider gewerkt in renovatie- en nieuwbouwprojecten 7 jaar of meer (40 pt) 6 tot 7 jaar (30 pt) 5 tot 6 jaar (20 pt) minder dan 5 jaar (0 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
24 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox