Ministerie van Economische Zaken en Klimaat DICTU

Recruitment support medewerker

Ministerie van Economische Zaken en Klimaat DICTU

De opdracht­omschrijving

Ben jij een aanpakker die zaken goed wil regelen? 

Ben je een kei in plannen en organiseren? En hou je van resultaatgericht werken? Kortom zoek je een nieuwe baan waar je jouw administratieve en organisatorische vaardigheden per direct kan inzetten? Dan is de vacature Recruitment Support Medewerker bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM) echt iets voor jou!

 Wat ga je doen?

In je nieuwe baan ben je op dagelijkse basis verantwoordelijke voor veel verschillende recruitment zaken. Je ondersteunt onze vier recruiters bij het inplannen van gesprekken, onderhoudt contacten met de kandidaten, en bureaus. Je administreert de uitkomsten van de acties en monitort de opvolging. Door dit goed te doen zorg je ervoor dat de kandidaat een prettige ervaring heeft tijdens dit hele proces. Je bent het eerste aanspreekpunt voor allerlei soorten vragen die kandidaten en hiring managers hebben voor, tijdens en na de procedure.Jij gaat aan de slag met:- ondersteuning bij het publiceren van vacatures op intranet en externe platforms- het onderhouden van contacten met kandidaten- het afstemmen van gesprekken met sollicitanten en recruiters- het verwerken van sollicitaties en bijbehorende documenten in systemen (W&S)- bewaken van deadlines en voortgang van proceduresDeze opdracht is niet geschikt voor zzp’ers omdat het om een ondersteunende interne functie binnen het team gaat, waarbij je als medewerker onderdeel bent van de organisatie en niet als zelfstandige kunt opereren.

Achtergrond opdracht

In verband met de huidige wervingsopgave hebben we meer recruitment support nodig.

Organisatorische context en cultuur

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is een toezichthouder en in 2013 ontstaan uit een fusie tussen De Consumentenautoriteit, Nederlandse Mededingingsautoriteit (NMa) en de Onafhankelijke Post en Telecommunicatie Autoriteit (OPTA). ACM ziet erop toe dat bedrijven eerlijk concurreren en beschermt consumentenbelangen. Het is onze missie kansen en keuzes voor bedrijven en consumenten te bevorderen. Dit doen we door probleemoplossend te werken. ACM is een zelfstandig bestuursorgaan en komt onafhankelijk en zelfstandig tot besluiten. Het Ministerie van Economische Zaken is politiek verantwoordelijk voor het beleid en de wetgeving en bepaalt de kaders waarbinnen ACM opereert. Wij maken ons met ruim 520 collega's op onafhankelijke en professionele wijze sterk voor consumenten en bedrijven. We zijn een platte, overzichtelijke organisatie met acht directies, te weten: Mededinging, Consumenten, Energie, Telecom Vervoer en Post, Juridische Zaken, het Economisch Bureau, Bedrijfsvoering en Bestuur Beleid en Communicatie.

Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in een administratieve rol op het gebied van werving en selectie of HR.
  • Je beschikt over een afgeronde mbo4-opleiding in de administratieve of secretariële richting,
  • Je bent beschikbaar op donderdag en vrijdag

Wensen

  • Ervaring met complex agendabeheer: Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het beheren van meerdere complexe agenda’s (minimaal 2 jaar), inclusief het plannen van vergaderingen met diverse stakeholders.
  • Ervaring met een ATS-systeem: Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken in een Applicant Tracking System (ATS), bijvoorbeeld bij het verwerken van vacatures of kandidaten.
  • Overzicht houden: Kandidaat toont aan goed overzicht te bewaren in een dynamische omgeving, door prioriteiten te stellen en afspraken na te komen.
  • Samenwerken: Kandidaat werkt graag en effectief samen met collega’s en stakeholders en draagt actief bij aan een positieve teamdynamiek.

Competenties:

  • administreren, 
  • organiseren, 
  • overzicht behouden en processen overzien. 
  • Je werkt secuur en werkt gestructuereerd 
  • en kan omgaan met veranderingen.

De Eisen

  • Je bent beschikbaar op donderdag en vrijdag.
  • Aantoonbare werkervaring in een administratieve rol op het gebied van werving en selectie of HR.
  • Je beschikt over een afgeronde mbo4-opleiding in de administratieve of secretariële richting.

De Wensen

  • Ervaring met complex agendabeheer: Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het beheren van meerdere complexe agenda’s (minimaal 2 jaar), inclusief het plannen van vergaderingen met diverse stakeholders.
  • Ervaring met een ATS-systeem: Kandidaat heeft aantoonbare ervaring met het werken in een Applicant Tracking System (ATS), bijvoorbeeld bij het verwerken van vacatures of kandidaten.
  • Samenwerken: Kandidaat werkt graag en effectief samen met collega’s en stakeholders en draagt actief bij aan een positieve teamdynamiek.
  • Overzicht houden: Kandidaat toont aan goed overzicht te bewaren in een dynamische omgeving, door prioriteiten te stellen en afspraken na te komen.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
12 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox