gemeente Wijdemeren

Financieel adviseur bedrijfsvoering

gemeente Wijdemeren

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Wijdemeren mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Wijdemeren. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Wij zijn #WijvanWijdemeren! Met ongeveer 200 mensen zetten wij ons in voor ruim 25.000 inwoners. We zijn een uitdagende werkgever die continue in ontwikkeling is. Kenmerkend zijn de prettige informele werksfeer, de korte lijnen en de diverse ontwikkelingsmogelijkheden. Omdat we relatief klein zijn, weten collega’s elkaar snel te vinden en kun je nog echt een verschil maken. Ook schakel je regelmatig tussen diverse rollen. Zo organiseer, adviseer én voer je vaak ook uit. Het verder ontwikkelen van onze organisatie staat de komende jaren bij ons centraal. Ons doel? Binnen de mogelijkheden zo goed mogelijk aansluiten bij de behoeften van onze inwoners, ondernemers en maatschappelijke organisaties. Onze kernwaarden zijn: eigenaarschap, eigentijds en vernieuwend, inclusief, benaderbaar en professioneel.

Wijdemeren is een schitterende groene gemeente in Gooi & Vecht tussen Amsterdam en Utrecht. De dorpen die samen de gemeente vormen, liggen tussen prachtige wateren en ongeëvenaard natuurschoon waaronder de Loosdrechtse Plassen. De combinatie van natuur en kleine dorpen dichtbij de Randstad geeft precies weer hoe het werken bij ons is: afwisselend!

Wijdemeren gaat per 1-1-2026 ambtelijk fuseren met de gemeente Hilversum. Per 1-1-2027 fuseert de gemeente Wijdemeren bestuurlijk met de nieuwe gemeente Hilversum. Dit houdt in dat de duur van de opdracht in principe tot uiterlijk 31 december 2025 is. Eventuele verlenging per 1-1-2026 zal onder verantwoordelijkheid van de gemeente Hilversum plaatsvinden. Voor de functie is een voorkeurskandidaat.

Opdracht
Gemeente Wijdemeren is op zoek naar een financieel adviseur voor 32 uur per week voor het domein Bedrijfsvoering. Hij/zij adviseert en ondersteunt de teammanagers HR, ICT, Facilitair, Bestuurssecretariaat en Griffie. Speciale aandacht is er voor het bewaken van het totale inhuurbudget en de personeelsbegroting van de gemeente Wijdemeren. De adviseur stelt draagt bij met het opstellen van de jaarrekening 2025 van de gemeente Wijdemeren.

Werkzaamheden:

  • Je ondersteunt de teams die verantwoordelijk zijn voor de bedrijfsvoering;
  • Je bent een financieel administratieve vraagbaak voor de financieel adviseurs;
  • Opstellen van financiële rapportages;
  • Je neemt deel aan overleggen met budgethouders binnen bedrijfsvoering;
  • Je controleert (realisatie van) budgetten en je stelt indien nodig i.o.m. de andere financieel adviseurs correctie-memorialen op;
  • Je stelt begrotingswijzigingen op en verwerkt deze in het financieel systeem;
  • Je hebt een actieve rol bij het opstellen van de P&C-producten.
  • Je signaleert knelpunten en komt met verbetervoorstellen.

Competenties

  • Expertise
  • Flexibel
  • Stressbestendig
  • Creatief
  • Collegiaal

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

De Eisen

  • 2. Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van Finance en Control;
  • 3. Een maximum uurtarief van € 90,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werkverkeer, werk-werkverkeer én parkeerkosten;
  • 4. Minimaal 3 jaar ervaring als financieel adviseur;
  • 5. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als financial controller;
  • 6. Aantoonbare kennis van of werkervaring met Key2Financiën, benoem dit duidelijk in het CV;

De Wensen

  • 7. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar als financieel controller;
  • 8. Aantoonbaar afgeronde cursus BBV, benoem dit duidelijk in het CV;
  • 9. Aantoonbare werkervaring met financieel advies en beheer op basis van de BBV (benoem dit duidelijk in het CV)
  • 10. Aantoonbare ervaring met het opstellen van P&C producenten
  • 11. Aantoonbare werkervaring met het analyseren van financiële prestaties en het geven van advies aan het management (benoem dit duidelijk in het cv)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
13 november 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox