Gemeente Westland

Recruitment Ondersteuner / Medewerker Werving & Selectie

Gemeente Westland

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Bouw mee met de gemeente Westland. De gemeente Westland is met ruim 100.000 inwoners één van de dertig grootste gemeenten in Nederland. Met haar duurzame en innovatieve glastuinbouwcluster is de gemeente Westland een belangrijke economische motor. Op een inspirerende manier biedt gemeente Westland haar inwoners ruimte, rust, groen en woonomgevingen met aantrekkelijke recreatiemogelijkheden en voorzieningen. Een vitale economie en een bloeiend verenigingsleven zorgen voor een dynamische en actieve gemeente. Slagkracht, ambitie, innovatie en professionaliteit, dat zijn de kernbegrippen waar het in Westland om draait!

De organisatie
Gemeente Westland is een uitdagende en eigentijdse werkgever, die continu in ontwikkeling is. We zijn een actieve werkorganisatie met een prettige, informele werksfeer en volop ontwikkelingsmogelijkheden. We sturen op resultaten en het tonen van eigen initiatief wordt gewaardeerd. Gemeente Westland is onderverdeeld in vier clusters: Dienstverlening, Beleid, Ruimte en Bedrijfsvoering, met daarnaast een unit concern control en eenheid bureau gemeentesecretaris.

Cluster Bedrijfsvoering
De collega's die werkzaam zijn binnen dit cluster zorgen voor solide bedrijfsvoering. Het cluster voorziet hiertoe in de informatiebehoefte, advisering, kaderstelling en ondersteuning van de andere clusters op alle taakvelden van bedrijfsvoering (personeel, financiën, informatievoorziening, automatisering, belastingen, juridische en facilitaire zaken). Met de klantvraag centraal werken zij aan integrale oplossingen.

Opdracht
Door het versterken van onze organisatie alsook door de ambities van onze organisatie hebben wij momenteel veel vacatures openstaan. De krapte op de arbeidsmarkt geeft daarbij een extra uitdaging. Krijg jij energie van ontzorgen en om onze recruiters te ondersteunen in hun recruitmentproces waardoor ze geen omkijken hebben naar de planning van gesprekken en of de vacatures nog wel online staan? Dan zoeken wij jou. 

Je bewaakt samen met de recruiters het proces van de vacatures. Zijn de teksten goed? Zijn de wervingskanalen ingezet en staan de vacatures (nog) overal online? Je zorgt voor zorgvuldig contact met alle binnengekomen sollicitanten en zorgt ervoor dat de teammanagers de geselecteerde kandidaten te spreken krijgen, fysiek of digitaal.

Vanuit deze rol ben je een spin in het web en  heb je overleg met verschillende stakeholders, te weten: de recruiters, teammanagers, het secretariaat en team-online / communicatie. Je taken kan je geheel vanuit huis uitvoeren, maar uiteraard ben je ook welkom op ons fijne gemeentekantoor te Naaldwijk.

Mocht jij je taken zo efficiënt weten in te richten en vind je het leuk om andere recruitment werkzaamheden te verrichten, dan kan je in samenwerking met het recruitment team actief mee zoeken naar de juiste kandidaten via de diverse kanalen. 

Wat ga je concreet doen?

  • Je ondersteunt de Recruiters op administratief vlak;
  • Vacatureteksten aanpassen en online publiceren;
  • Plannen van sollicitatiegesprekken en eventueel andere overleggen;
  • Opvolging geven aan sollicitaties na overleg met het recruitment-team;
  • Afhankelijk van jouw profiel, opleiding, ervaring en de tijd eventueel searchen naar kandidaten via diverse kanalen.

Competenties

  • Organisatiesensitief, communicatief en een samenwerker;
  • Energiek, flexibel en resultaatgericht;
  • Je haalt energie uit snel en accuraat werken;
  • Je bent een zelfstarter;
  • Sociaal, vriendelijk en geduldig.

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.
  • Minimaal een gevolgde mbo niveau 4 opleiding

De Wensen

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de functie van recruitment-ondersteuner en/of assistent in de afgelopen 2 jaar
  • Aantoonbare werkervaring in een ondersteunende functie binnen HRM bij een overheidsorganisatie in de afgelopen 2 jaar
  • Aantoonbare kennis van Microsoft Office (duidelijk weergeven in het cv)
  • Aantoonbare werkervaring met recruitmentsysteem Connexys
  • Minimaal een afgeronde mbo niveau 4 opleiding op het gebied van HRM, recruitment of communicatie

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox