gemeente Purmerend

Recordmanager div

gemeente Purmerend

De opdracht­omschrijving

Organisatie
Gemeente Purmerend is volop in beweging. De laatste jaren zijn we succesvol veranderd naar een energieke organisatie met volop mogelijkheden. Wij werken volgens de “Purmerendse manier”, onze inwoners staan centraal. Dat betekent dat we bij alles wat we doen onszelf de vraag stellen; wat is hiervan de bijdrage aan de inwoners of bedrijven van Purmerend? Het betekent ook dat we denken in kansen en mogelijkheden. Creativiteit, een informele aanpak en in verbinding staan met de omgeving vinden we belangrijk.

Opdracht
Het doel van deze opdracht is het versterken van de informatiehuishouding binnen de organisatie door het ontwikkelen en implementeren van een hotspotmonitor. Deze monitor moet zorgen voor een tijdige signalering van informatie-intensieve en bestuurlijk gevoelige dossiers, zodat hier adequaat op kan worden geanticipeerd. Daarnaast omvat de opdracht het actualiseren en herstructureren van twee bestaande handboeken, zodat deze weer aansluiten bij de actuele werkwijze en regelgeving. De opdrachtnemer voert deze werkzaamheden zelfstandig uit, op basis van eigen expertise en inzicht. In het kader van deze opdracht onderhoudt de opdrachtnemer contact met interne en externe stakeholders om informatie te verzamelen, behoeften te inventariseren en draagvlak te creëren voor voorgestelde verbeteringen.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Aantoonbare ervaring met beleidsmatig schrijven en/of ervaring met projectmatig werken;
2. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau-;
3. Proactief in het opbouwen van netwerken en het verzamelen en valideren van informatie;

Gunningscriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)            
4. Aantoonbare werkervaring met inrichting van recordmanagement (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);
5. Opleiding op het gebied van digitaal informatie- en archiefbeheer (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van een hotspotmonitor (15 punten);
7. Aantoonbare kennis van én werkervaring met de toepassing van archiefwet- en regelgeving (20 punten);
8. Werkervaring met recordmanagementtaken bij een gemeente (15 punten);

Competenties
- Goede communicatieve en schriftelijke vaardigheden
- Gedreven en Enthousiast
- Dienstverlenend
- Didactische vaardigheden
- Zelfstandig, resultaatgericht en zorgvuldig

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling CV’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de CV’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie tien (10) CV’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de CV’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de CV’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria:

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten;
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling).

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. De opdrachtgever behoudt zich het recht voor om de opdracht niet te gunnen. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 9. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do - Vrij.
We werken waar nodig voor het resultaat voor de stad. Dit kan op locatie zijn en betekent ook dat thuiswerken mogelijk is wanneer het werk dit toelaat.

Planning
De fysieke / digitale gesprekken bij de gemeente zijn gepland op 23 oktober tussen 14:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 16 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare ervaring met beleidsmatig schrijven en/of ervaring met projectmatig werken;
  • Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau-;
  • Proactief in het opbouwen van netwerken en het verzamelen en valideren van informatie;

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met inrichting van recordmanagement (benoem dit duidelijk in het cv);
  • Opleiding op het gebied van digitaal informatie- en archiefbeheer;
  • Aantoonbare werkervaring met het ontwikkelen van een hotspotmonitor
  • Aantoonbare kennis van én werkervaring met de toepassing van archiefwet- en regelgeving;
  • Werkervaring met recordmanagementtaken bij een gemeente.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox