Gemeente Vlaardingen

Recordmanager

Gemeente Vlaardingen

De opdrachtĀ­omschrijving

De indicatieve tariefrange ligt tussen de 80-90 euro per uur.
Let op: dit is geen minimum of maximum tarief. Alle aanbiedingen worden beoordeeld op basis van een puntensysteem dat prijs en kwaliteit afweegt.

Een deel van de te behalen punten wordt toegekend aan de inschrijver met het laagste tarief. Andere inschrijvingen ontvangen naar verhouding minder punten op dit onderdeel.

Link naar de FNV omgeving voor CAO Gemeenten: https://www.fnv.nl/cao-sector/overheid/decentrale-overheden/gemeenten/cao-gemeenten


Opdrachtomschrijving

De recordmanager werkt tactisch en operationeel aan het verbeteren en borgen van duurzaam informatiebeheer binnen een overheidsorganisatie. Je bent de schakel tussen beleid en uitvoering, adviseert afdelingen, implementeert verbeteracties en begeleidt migraties van informatiesystemen.

Als recordmanager bij de Gemeente Vlaardingen vervul je een sleutelrol in het verbeteren en duurzaam borgen van het informatiebeheer binnen een dynamische gemeentelijke organisatie. Je opereert op tactisch en operationeel niveau en zorgt ervoor dat de informatiehuishouding voldoet aan wet- en regelgeving én toekomstbestendig is. In deze rol ben jij de verbindende schakel tussen beleid, uitvoering en techniek. Je draagt actief bij aan digitale transformatie, kwaliteitsborging en het vergroten van informatiebewustzijn in de organisatie.

De gemeente Vlaardingen bevindt zich in een fase van ontwikkeling en professionalisering van haar informatiebeheer. Als recordmanager krijg je de ruimte om processen te optimaliseren, structuur aan te brengen in informatiebeheer en concrete verbeteringen door te voeren. Je adviseert afdelingen, begeleidt migraties van informatiesystemen en bent betrokken bij het voorbereiden en implementeren van de nieuwe Archiefwet. Je weet complexe informatievraagstukken om te zetten in heldere adviezen en praktische oplossingen.

Je werkt nauw samen met collega’s van DIV, IT, juridische zaken, functioneel beheer en beleidsafdelingen. Daarnaast draag je actief bij aan het wegwerken van archiefachterstanden en borg je het behoud van betrouwbare, toegankelijke en geordende informatie in lijn met wettelijke vereisten en gemeentelijke ambities.

Verantwoordelijkheden

 

  • Adviseren over de inrichting, het gebruik en de doorontwikkeling van informatiesystemen.
  • Uitvoeren van audits op informatiebeheer en het opstellen van verbeterplannen op basis van KPI's.
  • Opstellen en beheren van handboeken, werkprotocollen en kwaliteitsnormen.
  • Uitvoeren en begeleiden van vervangings- en vernietigingsprocedures.
  • Voorbereiden op en implementeren van de nieuwe Archiefwet.
  • Aanpakken van archiefachterstanden, digitaliseren en herstructureren van dossiers.
  • Signaleren van knelpunten en verbeteren van zaakgericht werken en informatieclassificatie.
  • Fungeren als sparringpartner voor collega’s en management bij informatievraagstukken.

 

Eisen

  • Kennis van de levenscyclus van informatie en informatiebeheerprocessen
  • Bekend met zaakgericht werken, metadatering, informatieclassificatie
  • Grondige kennis van de Archiefwet, AVG, BIO, MDTO, DUTO
  • Ervaring met SharePoint/Teams en/of Common Ground
  • Afgeronde recordmanagementopleiding, LARM en SOD I/II is een must

Wensen

  • Dienstverlenend en communicatief sterk
  • Analytisch en kwaliteitsgericht
  • Verbindend en in staat draagvlak te creëren
  • In staat om gebruikerswensen te vertalen naar functionele eisen
  • In staat zijn om het archiefproces te overzien en prioriteiten te stellen

De Eisen

  • Kennis van de levenscyclus van informatie en informatiebeheerprocessen
  • Bekend met zaakgericht werken, metadatering, informatieclassificatie
  • Grondige kennis van de Archiefwet, AVG, BIO, MDTO, DUTO
  • Ervaring met SharePoint/Teams en/of Common Ground
  • Afgeronde recordmanagementopleiding, LARM en SOD I/II is een must

De Wensen

  • Dienstverlenend en communicatief sterk
  • Analytisch en kwaliteitsgericht
  • Verbindend en in staat draagvlak te creĆ«ren
  • In staat om gebruikerswensen te vertalen naar functionele eisen
  • In staat zijn om het archiefproces te overzien en prioriteiten te stellen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox