Gemeente Stichtse Vecht

Recordmanager

Gemeente Stichtse Vecht

De opdracht­omschrijving

Profiel inhuur recordmanager 
Als Recordmanager bij onze gemeente speel jij een cruciale rol in het organiseren, beheren, en waarborgen van de kwaliteit van informatie.

Wat ga je doen
Als recordmanager zorg je mede voor een goede inrichting en werking van het informatiebeheer binnen de Gemeente Stichtse Vecht op tactisch en operationeel niveau.
Je krijgt een belangrijke rol bij meerdere projecten, zoals:

  • Implementeren van een bewaarstrategie.
  • Analyse van informatie-uitwisseling tussen informatiesystemen, opstellen verbeterplan en zorgdragen voor implementatie (incl. inrichten van de beheerprocessen).
  • Migratie van informatie uit informatiesystemen.


Door je actuele kennis van de geldende wet- en regelgeving ten aanzien van archivering, informatiebeheer en -beveiliging weet je waarom beleidskeuzes zijn gemaakt en wat er zo belangrijk is aan goede werk- en procesafspraken.

In deze opdracht werk je o.a. nauw samen met de andere medewerkerkers binnen team D&I en proceseigenaren en functioneel beheerders in de organisatie.

Eisen

  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in de richting van Informatiedienstverlening en -management, Archiefwetenschap of een vergelijkbare studie;
  • Aantoonbare kennis/ervaring (in CV) met vergelijkbare projecten in andere organisaties.
  • Aantoonbare kennis/ervaring (in CV) als projectleider bij kleinere projecten
  • Aantoonbare kennis en ervaring met procesinrichting
  • Goede communicatieve en organisatorische vaardigheden;
  • Proactieve houding en oog voor detail;
  • Gestructureerde werkwijze
  • Bekendheid met relevante wet- en regelgeving omtrent informatiebeheer (analoog en digitaal) en gegevensbescherming.


Overige
Start 1 september 2025
Aantal uur: 36
Duur: tot 31 december 2025 met optie tot 2 x verlenging met 6 maanden
Evaluatie in november 2025

Geen ZZP'ers toegestaan voor deze aanvraag.
Bij Gemeente Stichtse Vecht geldt een Bring your own device.

De Eisen

  • Goede communicatieve en organisatorische vaardigheden;
  • Gestructureerde werkwijze.
  • Geen ZZP'ers toegestaan voor deze aanvraag.
  • Een afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in de richting van Informatiedienstverlening en -management, Archiefwetenschap of een vergelijkbare studie;
  • Aantoonbare kennis/ervaring (in CV) met vergelijkbare projecten in andere organisaties.
  • Proactieve houding en oog voor detail;
  • Bekendheid met relevante wet- en regelgeving omtrent informatiebeheer (analoog en digitaal) en gegevensbescherming.
  • Aantoonbare kennis/ervaring (in CV) als projectleider bij kleinere projecten.
  • Aantoonbare kennis en ervaring met procesinrichting.

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
21 augustus 2025 om 22:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox