gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

Recordbeheerder

gemeenten Achtkarspelen & Tytsjerksteradiel

De opdracht­omschrijving

Net als andere gemeenten staat de werkmaatschappij 8KTD (Achtkarspelen/Tytsjerksteradiel) de komende jaren voor grote uitdagingen. Dit wordt versterkt door de voorgenomen ontvlechting van de werkmaatschappij.  Deze ontvlechting zal leiden tot twee zelfstandige gemeenten.  

Dat maakt het extra belangrijk dat ons archief toegankelijk en op orde is. 

Afdeling Documentaire Informatievoorziening (DIV) heeft een belangrijke ondersteunende rol bij de optimale bedrijfsvoering van onze gemeenten en dienstverlening aan de inwoners en de organisaties binnen onze gemeenten.  

De recordbeheerder levert actief een bijdrage aan het optimaliseren van het analoge en digitale archief aan de hand van zaakgericht werken.


Verantwoordelijkheden

De recordbeheerder draagt zorg voor het kwalitatief op peil houden en het verbeteren van de informatiehuishouding. En ondersteunt de organisatie bij de verdere invoering van zaakgericht werken. Daarnaast beheert de recordbeheerder informatie en adviseert collega’s over het vormen van digitale dossiers.

De volgende taken horen ook tot de verantwoordelijkheden van de recordmanager: 

  • Ondersteunen van gebruikers bij het zaakgericht werken in het zaaksysteem;
  • Analoge en digitale dossiervorming;
  • Controle op kwaliteit van gevormde zaken;
  • Beantwoording dossiervragen vanuit de organisatie;
  • Overbrenging van zaakdossiers naar het semi-statisch archief;
  • Rappellering van zaken die dreigen de afhandeltermijn te overschrijden;
  • Zorgen voor de voortzetting van het veranderingstraject van papier naar digitale archivering; 

  • Verzorgen van de inkomende- en uitgaande post;

  • Actief meedenken over vakinhoudelijke ontwikkelingen en ontwikkelingen binnen de organisatie.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.
  • U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
  • De kandidaat heeft een relevante opleiding afgerond, zoals SOD 1 of LARM
  • De kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante en recente (<5 jaar) werkervaring in een soortgelijke functie
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van wet- en regelgeving op het gebied van informatiebeheer (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)
  • De kandidaat is in het bezit van een rijbewijs en auto.
  • In het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 juni 2024 tot en met 31 december 2024 voor 20 - 32 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 20 - 32 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De functie is in de organisatie op basis van de cao SGO ingeschaald op functieschaal 8. De gesprekken vinden plaats op dinsdag 28 mei 2024. We vragen hier rekening mee te houden.

De Wensen

  • Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox