Provincie Overijssel

Projectregisseur grondzaken

Provincie Overijssel

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

Als projectregisseur grond en vastgoed ben je voor een project de spin in het web op het gebied van het grond- en vastgoedbeleid van de provincie. Je bent verantwoordelijk voor het beschikbaar krijgen van de benodigde gronden of het afstoten daarvan.

We zoeken tot 7 tijdelijke collega’s, afhankelijk van ervaring en beschikbaarheid.

We zoeken mensen die zich richten op het beschikbaar krijgen van gronden voor de ontwikkelopgave Natura2000.

Het gaat ook om andere projecten zoals wegen, Natuur, het kanaal Almelo De Haandrik etc.

 


Verantwoordelijkheden / Resultaten

Je bent verantwoordelijk voor het organiseren van het aankoop- en verkoopproces van a tot z, vanuit de regiegedachte.

Je stuurt ingehuurde rentmeesters/taxateurs aan. En je draait mee in projectteams.

Je stelt projectopdrachten en businesscases op en actualiseert realisatieplannen grond (waarin de strategie op perceelsniveau voor een bepaalde opgave is opgenomen) en voert deze uit.

Je bent verantwoordelijk voor de interne administratieve afhandeling en vastlegging van aankopen en verkopen.

Je bent intern en extern het eerste aanspreekpunt voor grondgerelateerde zaken binnen een project of programma en je adviseert daarover.

Je stelt – waar nodig – beleidsnota’s op.


Organisatie

Je gaat aan de slag bij de eenheid Publieke Dienstverlening, een van de acht eenheden binnen de Provincie Overijssel. Samen met je collega’s bied je professionele diensten ter ondersteuning van de provinciale kerntaken.


Project

Je komt te werken in het team Grondzaken, waar je samen met ongeveer 30 collega’s werkt aan het formuleren van de strategie voor de aankoop en verkoop van de grond en vastgoed. Het uitvoeren van de strategie op regiebasis doe je via de vastgestelde aan- en verkoopprocessen. Het team is ook verantwoordelijk voor het beheer en exploitatie van grond en vastgoed.


availability
De Kandidaat is inzetbaar vanaf 26 februari 2024 (indien mogelijk eerder) tot en met 31 december 2024 voor 18 tot 28 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat heeft de afgelopen twee jaar geen arbeidsovereenkomst of geen tijdelijke arbeidsovereenkomst bij de provincie Overijssel gehad.
  • De Aanbieder levert de onderstaande gegevens aan. 1. Naam aangeboden Kandidaat: Naam: ... 2. Naam, adres en woonplaats van de aanbiedende organisatie. Naam organisatie: ... Adres: ... Woonplaats: ... 3. Naam, e-mailadres en telefoonnummer van de contactpersoon bij Aanbieder voor deze offerteaanvraag. Naam: ... E-mailadres: ... Telefoonnummer: ... 4. Naam en functie van de handelingsbevoegde (blijkend uit de in te dienen KvK uittreksel) ondertekenaar van aanbieder ten behoeve van de eventuele overeenkomst. Naam: ... Functie: .. 5. Indien externe eerder een interim opdracht bij de provincie Overijssel heeft uitgevoerd vult u de gegevens hiervan dan hieronder in (bij meerdere opdrachten de onderstaande gegevens voor elke opdracht vermelden). Opdracht: ... Periode: ... Eenheid / team / contactpersoon: ...
  • Externe beschikt aantoonbaar over werkervaring met aankoop, verkoop en/of schadebepaling met betrekking tot vastgoed in het landelijk gebied.
  • Externe beschikt ten minste over een afgeronde HBO-opleiding op het gebied van vastgoed/grondverwerving: HBO Vastgoed en Makelaardij, HBO Van Hall Larenstein Bos- en Natuurbeheer (specialisatie Rentmeesterij of vergelijkbaar), HBO Aeres Dronten, of een andere gerichte opleiding op het gebied van grondverwerving en schadevergoedingen.
  • Externe beschikt aantoonbaar over minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van vastgoed en/of grondverwerving in de afgelopen tien jaar.
  • De Kandidaat is inzetbaar vanaf 26 februari 2024 (indien mogelijk eerder) tot en met 31 december 2024 voor 18 tot 28 uur per week. Voor de mogelijkheid of de inhuuropdracht (Overeenkomst) kan worden verlengd wordt verwezen naar hetgeen hierover is opgenomen in het functieprofiel. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in deze offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4, enkelzijdig, lettergrootte 10 toe. Indien het CV (incl. figuren, tabellen, voorblad en inhoudsopgave) langer is dan het toegestane aantal A4's, wordt deze enkel voor het toegestane aantal A4's beoordeeld, waarna de overige A4's buiten de beoordeling worden gehouden. Het CV is in het Nederlands gesteld en bij voorkeur in PDF-formaat. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld. Waar van toepassing dient u bij alle eisen en wensen het veld "Toelichting" in de applicatie in te vullen. De provincie Overijssel beoordeelt uw offerte uitsluitend op de informatie die u bij deze toelichtingen invult. Als uit de toelichting bij een eis blijkt dat u niet voldoet aan de eis dan wordt u uitgesloten. Als uit de toelichting bij een wens niet blijkt dat u punten verdient voor deze wens dan ontvangt u geen punten. Wanneer u in deze toelichtingen alleen maar verwijst naar het CV en / of naar overige documenten, dan wordt u uitgesloten (eis) of ontvangt u geen punten (wens). Het ingediende CV en / of overige documenten dienen louter ter verificatie van hetgeen u in de toelichtingen heeft opgeschreven.

De Wensen

  • De kandidaat is gecertificeerd Register Taxateur (RT) landelijk Vastgoed.
  • ERVARING Beschrijf in de toelichting beknopt 2 opdrachten die u eerder heeft uitgevoerd die vergelijkbaar zijn met deze opdracht. Beschrijf per genoemde opdracht op welke manier deze vergelijkbaar is met onze opdracht, uw verantwoordelijkheden, het door u behaalde resultaat en de door u verrichte werkzaamheden.
  • De kandidaat heeft aantoonbaar ervaring met zelfrealisatie als alternatief voor aankopen. Beschrijf in de toelichting hoe die ervaring eruit ziet.
  • De kandidaat heeft zelf taxaties op basis van volledige schadeloosstelling ter voorkoming van onteigening en andere vormen van waardebepalingen uitgevoerd.
  • De kandidaat heeft gewerkt voor een overheid (gemeente, provincie, rijk of aan het rijk gerelateerde organisaties zoals RWS).

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox