Gemeente Oldambt
max ā¬115 per uur
Groningen
16 uur per week
01 november 2025
01 mei 2026
Ben jij de specialist met kennis van zorg gerelateerde inkooptrajecten binnen de Wmo en heb je een grote dosis doorzettingsvermogen om twee aanbestedingen op korte termijn succesvol af te ronden?
Als projectleider en inkoopspecialist ga je in Oost-Groningen werken aan de aanbestedingen voor de Wmo Hulpmiddelen en Trapliften. De overeenkomsten voor deze Wmo-maatwerkvoorzieningen lopen medio 2026 af en de gemeenten Oldambt, Pekela, Stadskanaal, Veendam en Westerwolde wensen deze twee opdrachten als samenwerkende gemeenten opnieuw in de markt zetten. Jij zorgt dat tijdig de nieuwe overeenkomsten worden afgesloten om de continuïteit van deze vorm van ondersteuning aan de inwoners te waarborgen.
Wat ga je doen
Met ongeveer 6 maanden op de kalender ben je de drijvende kracht om stevig koers te bepalen en regie te houden op de planning. Hierbij maak je met jouw ervaring impact, je brengt innovatieve ideeën mee en zorgt dat de gemeenten een gezamenlijke inkoopstrategie bepalen waarmee voor de langere termijn deze ondersteuning aan inwoners efficiënt en effectief wordt vormgegeven. De korte voorbereidingstijd vraagt flexibiliteit in de beschikbaarheid in uren per week. Uiteraard maak jij als projectleider deze planning en stemt deze af met de projectgroep.
Concreet betekent dit dat je onder andere:
Als projectleider ben je de spin in het web, je beweegt dan ook gemakkelijk tussen de strategie, inhoud en uitvoering en weet de projectleden mee te nemen om snel grote stappen te zetten. Je kent de markt goed en spreekt de taal van de aanbieders doordat je kennis van de producten hebt. Je hebt dan ook ruime ervaring in het doen van deze specifieke aanbestedingen in het sociaal domein. In het samenwerkingsverband zullen de gemeenten onderling consensus moeten bereiken op de inhoud, dit is een voorwaarde om te kunnen starten met de aanbesteding. Je kent de gemeenten en neemt de projectleden mee in de mogelijkheden die de markt te bieden heeft en draagt zorg dat de inkoopstrategie aansluit bij de gezamenlijke visie. Het is dan ook een eis dat je de regio kent en in Oost-Groningen eerder een aanbesteding Hulpmiddelen en Trapliften succesvol hebt afgerond, welke hebben geresulteerd in een overeenkomst. Ook heb je in andere regio’s ervaring met het voeren van een aanbesteding op het gebied van hulpmiddelen en trapliften. Wanneer ook ervaring op het gebied van inkoop en contractmanagement aan de kant van een leverancier van hulpmiddelen en/of trapliften aanwezig is, dan is dat een pre.
We zoeken voor deze functie een enthousiaste collega met een gezonde dosis humor. Iemand die er 100% voor wil gaan. Je bent ambitieus en proactief, maar ook realistisch. Je bent samenwerkgingsgericht en denkt in termen van mogelijkheden en oplossingen. Je hebt een flexibele instelling en weet pragmatisch binnen de kaders te handelen. Je vindt het een uitdaging om samen met het team de klus te klaren.
Wat bieden wij?
Omdat de urgentie van de kandidaat die gaat starten erg hoog is zal op maandag 3 november de beoordeling verwerkt worden, op dinsdag 4 november worden er digitale speeddates gehouden worden en op woensdag 5 november dient de opdrachtnemer al aan de slag te kunnen gaan.
* De huidige leverancier mag ook kandidaten voorstellen.
12 tot 16 uur in overleg (0,33 - 0,44 fte)
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox