Gemeente Woerden
geen max tarief
Utrecht
16 uur per week
27 oktober 2025
27 april 2026
Organisatie
Werken voor de gemeenten Woerden en Oudewater betekent werken aan ambities in een dynamische organisatie met grote maatschappelijke verantwoordelijkheid. Ruim 500 talentvolle professionals werken voor twee gemeentebesturen die samen 60.000 inwoners vertegenwoordigen.
Je bent werkzaam in een politiek bestuurlijke omgeving en centraal in het Groene Hart. De organisatie kent een informele werksfeer en heeft oog voor medewerkers met talent. We stimuleren ontwikkeling en brede inzetbaarheid. We bieden flexibiliteit in werkzaamheden en interessante interne projecten aan.
https://www.woerden.nl/werken-voor-woerden-en-oudewater.
Team
Je wordt onderdeel van het team Strategie Finance en Control: het team waar ook inkoop in geplaatst is. Het team bestaat uit circa 40 professionals waarbij het zwaartepunt ligt op finance en control. Het team is onderverdeeld in clusters. Het cluster inkoop bestaat uit 3 professionals die vanuit het concern aanbestedingen begeleiden en adviseren en de concernbrede kaders van het inkoopbeleid bewaken en ontwikkelen. Ook is het team verantwoordelijk voor de spendanalyses. Het team inkoop kampt op dit moment met een te hoge werkdruk.
Er is sprake van een omvangrijk pakket aan aanbestedingen vanuit het concern begeleid dienen te worden. De inkoopadviseur adviseert aan het projectteam over de keuze en wijze van inkoop en begeleid ook de procedures. De inkoopadviseur ondersteunt de organisatie bij het stroomlijnen, coördineren en begeleiden van inkooptrajecten, met name waar deze complexer of strategischer worden. Tegelijkertijd wordt de inkoopadviseur geacht om collega’s binnen de organisatie op een laagdrempelige manier te begeleiden in het inkoopproces en hen bewust te maken van (en te ondersteunen bij) hun verantwoordelijkheden.
In ‘t kort wat je gaat doen:
• Ondersteunt een afgebakend aantal projecten met het opstarten en uitvoeren van inkooptrajecten (offertes, aanbestedingen, contractering);
• Adviseert en begeleidt, een afgebakend aantal (Europese en niet-Europese) aanbestedingen;
• Maakt in dit kader de analyse en rapportage over uitgaven, leveranciers en contractbeheer;
• Beoordeelt en verbetert inkoopdocumenten, offertes en contracten;
• Zorgt in breder verband voor naleving van wet- en regelgeving, zoals de Aanbestedingswet;
• Draagt bij aan de doorontwikkeling van het inkoopbeleid en -processen.
In ’t kort wie je bent:
• Je hebt ervaring met (decentrale) inkoop binnen (semi)publieke organisaties;
• Je hebt kennis van aanbestedingswetgeving (Europees en nationaal);
• Je beschikt over sterke adviesvaardigheden en in staat laagdrempelig samen te werken;
• Je bent praktisch ingesteld, maar ook in staat strategisch mee te denken;
• Je bent verder nog zelfstandig, initiatiefrijk en verbindend;
Opdracht
De opdracht bevat een afgebakende opdracht om een aantal aanbestedingen te begeleiden vanaf de voorbereiding tot en met de definitieve gunning. Het bevat de volgende trajecten:
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg, flexibel in te vullen
Is hybride werken mogelijk: Ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woendag 29 oktober 2025, tussen 13:00 en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 28 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox