Gemeente Arnhem

Projectleider wietteeltexperiment

Gemeente Arnhem

De opdracht­omschrijving

Opdracht omschrijving

De gemeente Arnhem heeft zich in 2019 aangemeld om deel te mogen nemen aan het experiment gesloten coffeeshopketen. Door het ministerie is de gemeente Arnhem geselecteerd om samen met negen andere gemeenten (tien als ook een stadsdeel in Amsterdam aansluit) om deel te nemen aan het experiment.

Het experiment moet duidelijk maken of het huidige gedoogbeleid voor cannabis anders ingericht kan worden. De productie van cannabis en de toelevering ervan aan coffeeshops is nu illegaal, terwijl de overheid de verkoop gedoogt.

Op 1 juli 2020 is de voorbereidingsfase gestart. In deze fase heeft de selectie en de aanwijzing van de telers plaatsgevonden. Binnen gemeente Arnhem hebben we gekeken naar de wijzigingen die moeten plaatsvinden in onze beleidsregels wanneer gestart wordt met het experiment. Er liggen twee nieuwe beleidsregels klaar: concept beleidsregels voor de coffeeshops gedurende het wietteeltexperiment en een lotingsbeleid voor de vrijgekomen vergunning voor een coffeeshop.

Op 15 december 2023 is de aanloopfase van het experiment gestart in Breda en Tilburg. In de aankomende zes maanden delen zij hun inzichten met de overige acht/negen- deelnemende experimentgemeenten. Op zijn vroegst start de overgangsfase in Arnhem in juni 2024. Dat betekent dat wij ons klaar moeten gaan maken voor de overgangsfase die aanstaande is.

Het project bestaat uit twee onderdelen:
1.            Implementatie lotingsproces

In Arnhem hebben we, conform ons beleid, ruimte voor maximaal 11 coffeeshops. Momenteel zijn er 10 coffeeshops in Arnhem. Om in aanmerking te kunnen komen voor de vrijgekomen vergunning voor een coffeeshop is er lotingsbeleid opgesteld. Die wordt naar verwachting in het eerste kwartaal van 2024 gepubliceerd en zal de lotingprocedure door de burgemeester worden open gesteld.

Rol projectleider

We zoeken een projectleider om het proces van openstellen procedure tot het invullen van de vrijgevallen vergunning vorm te geven en de burgemeester hierin te adviseren.

  • Coördineren van het lotingsproces;
  • Vormen van een projectgroep, bestaande uit o.a. adviseur coffeeshops, Bibob-medewerker(s), vergunningverlener(s) en een juridisch adviseur;
  • Voorzitten van de projectgroep;
  • Monitoren van de aanvragen;
  • Toezien op zorgvuldige beoordeling van de aanvragen;
  • Contact onderhouden met kandidaten;
  • Gesprekken voeren met de potentiële nieuwe coffeeshopexploitanten;
  • Betrekken van de veiligheidspartners zoals politie, OM en Belastingdienst;
  • Betrekken van interne afdelingen zoals ruimtelijke ordening, wijkmanagers, juridische zaken, vergunningen, etc.  
  • Adviseren van de burgemeester inzake te verlenen vergunning op het moment dat het wietteeltexperiment start.

2.            Implementeren nieuw coffeeshopbeleid wietteeltexperiment.

Dit onderdeel is sterk afhankelijk van de landelijke politiek, ontwikkelingen bij geselecteerde telers en de voortgang in Breda en Tilburg. Het concept coffeeshopbeleid wietteeltexperiment treedt pas in werking wanneer het startsignaal definitief wordt afgegeven vanuit het ministerie. Voorlopige streefdatum is juni 2024.  In het aankomende half jaar is de verwachting dat vanuit het ministerie duidelijkheid wordt gegeven over de startdatum in o.a. Arnhem. Dat zal in de aankomende periode om meer aandacht vragen.

Rol projectleider

  • Onderhouden van contact met de huidige coffeeshopexploitanten en hen geregeld informeren over stand van zaken;
  • Monitoren voortgang en startsignaal experiment Arnhem;
  • Monitoren consequenties van eventuele uitstel van het experiment in Arnhem;
  • Vaststellen en implementeren nieuw coffeeshopbeleid;
  • Afstemming met afdeling handhaving voor toezicht op de op de gesloten coffeeshopketen;
  • Belangrijk daarbij is de invoering en de uitvoering van het Track en Trace systeem dat daarvoor is ontwikkeld.
  • Volgen ontwikkelingen van een aantal landelijke werkgroepen om op diverse deelterreinen af te stemmen met de ministeries en andere gemeenten: veiligheid, toezicht en handhaving, juridisch en preventie. Arnhem is ook vertegenwoordigd in het netwerk van coffeeshopexploitanten.
  • Adviseren en informeren van de burgemeester omtrent de ontwikkelingen, stand van zaken en eventuele consequenties.


Verantwoordelijkheden

  • De implementatie van het lotingsbeleid;
  • Het proces van open stellen lotingsprocedure tot het invullen van de vrijgevallen vergunning;
  • Het informeren en betrekken van de coffeeshopexploitanten in Arnhem;
  • Het adviseren en informeren van de burgemeester over voortgang, vergunningen en eventuele wijzigingen rondom beleid.

 


availability
De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april tot en met 30 september 2024 voor 24 uur per week. Kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op 18 maart (11,30 of 16.00) of 19 maart (11.00) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd en is afhankelijk van de voortgang van het project. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 april tot en met 30 september 2024 voor 24 uur per week. Kandidaat is beschikbaar voor een gesprek op 18 maart (11,30 of 16.00) of 19 maart (11.00) De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd en is afhankelijk van de voortgang van het project. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • Eis 3. Gevraagde werkervaring: Minimaal 5 jaar werkervaring als projectleider van complexe projecten. Benoem het nummer van deze eis expliciet in het CV bij de werkzaamheden. Geef een beschrijving in het CV waar deze ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj).
  • Eis 4. Vereiste (gedragscompetenties) en vaardigheden: • Bestuurlijk sensitief • Teamspeler • Helicopter view • Resultaat- en oplossingsgericht • Doortastend • Communicatief in woord en schrift • Oog voor verschillende belangen Bovenstaande competenties / vaardigheden hoeven niet benoemd te worden in het CV maar dienen middels concrete voorbeelden duidelijk uit te komen tijdens het verificatiegesprek. Wanneer blijkt dat tijdens het verificatiegesprek de kandidaat niet over de gevraagde competenties / vaardigheden beschikt, zal dit leiden tot uitsluiting van de offerte.
  • Eis 1. U voegt een cv van maximaal 7 pagina's A4 toe. In het CV dient te allen tijde een vermelding van de functienaam, start- en einddatum van de werkzaamheden en aantal gewerkte uren per week te zijn vermeld evenals een uitgebreide toelichting op de eisen en wensen zoals bij de betreffende eis/wens wordt aangegeven.
  • Eis 2. Opleiding (minimale opleiding): Bachelor (hbo) / Wo (master) werk- en denkniveau; Dit is een eis en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Wanneer blijkt dat de kandidaat niet over het gevraagde werk- en denkniveau beschikt, zal uw bieding terzijde worden gelegd.

De Wensen

  • Wens 1. Een opleidingsachtergrond in veiligheid en openbare orde, integrale veiligheidskunde, rechten (voorkeur voor bestuursrecht) of criminologie. Dit is een wens en moet duidelijk blijken uit het CV van de kandidaat. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 2. Minimale werkervaring: Relevante werkervaring binnen het domein openbare orde en veiligheid. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 3. Minimale werkervaring: Minimaal 5 jaar ervaring als projectleider van complexe projecten. Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen
  • Wens 4. Kennis van: Kennis van de veiligheidsketen, openbare orde en veiligheid en relevante wetgeving (o.a. de Opiumwet) Motiveer de rol van de kandidaat, geef in de toelichting aan hoeveel maanden ervaring met bovenstaande is opgedaan en geef een situatieschets waaruit deze werkervaring blijkt Middels deze toelichting zal de mate van vakbekwaamheid worden beoordeeld d.m.v. een puntenverdeling. Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal dit leiden tot geen toekenning van punten. Puntenverdeling: 0/5 = onvoldoende t.a.v. andere biedingen 1/5 = matig t.a.v. andere biedingen 2/5 = voldoende t.a.v. andere biedingen 3/5 = ruim voldoende t.a.v. andere biedingen 4/5 = goed t.a.v. andere biedingen 5/5 = uitstekend t.a.v. andere biedingen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox