
Gemeente Pijnacker Nootdorp
max €95 per uur
Zuid-Holland
16 uur per week
24 december 2025
24 januari 2026
Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Pijnacker-Nootdorp mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Pijnacker-Nootdorp. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).
Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.
De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 470 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.
Je komt te werken bij de Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening, team Bedrijfsbureau en zal in praktijk de samenwerking met de verschillende organisatieonderdelen opzoeken. Je werkt hierbij nauw samen met de programmamanager Dienstverlening en de team Juridische Zaken.
Het Domein Bedrijfsvoering en Dienstverlening is de drijvende kracht die de gemeentelijke organisatie optimaal laat functioneren. Het domein ondersteunt het primaire proces en zorgt ervoor dat medewerkers en bestuur hun werk zo goed mogelijk kunnen doen. Wij zorgen ervoor dat het bestuur, management en medewerkers van onze gemeente goed worden ondersteund en geadviseerd. Dit doen we op het gebied van: financiën, inkoop, ict, personeel & organisatie en publiekszaken.
Opdracht
De Woo verplicht de gemeente Pijnacker-Nootdorp tot het actief openbaar maken van informatie uit 15 informatiecategorieën. In 2024 hebben wij een implementatieplan Wet open overheid (Woo) opgesteld. In de afgelopen periode zijn een projectleider en projectondersteuner volop bezig geweest om uitvoering te geven aan het implementatieplan. Een aanbestedingstraject voor anonimiserings- en publicatiesoftware heeft plaatsgevonden en een leverancier is geselecteerd. In 2026 richten we ons op de implementatie van de software, het aanpassen van werkprocessen, het bewustmaken, opleiden en trainen van medewerkers, en het implementeren van tranche 2 en 3. Ook treffen we voorbereidingen voor de implementatie van tranche 4. Na implementatie van tranche 4 zijn alle verplichte informatiecategorieën van de Woo geïmplementeerd en eindigt het project.
Door vertrek van de huidige projectleider zijn wij op zoek naar een nieuwe projectleider, die de coördinatie en uitvoering van genoemde activiteiten op zich neemt.
Je belangrijkste taken en verantwoordelijkheden ten aanzien van de Woo:
Competenties
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox