
Omgevingsdienst Rivierenland
max €117 per uur
Gelderland
32 uur per week
05 januari 2026
06 juli 2026
Opdrachtgever
De organisatie
Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collega’s in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde.
Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.
Wil jij een sleutelrol spelen in het optimaliseren van processen en het professionaliseren van onze organisatie? Ben jij bruggenbouwer tussen het primaire proces, ICT , Bedrijfsvoering en onze medewerkers én weet je hoe je verandertrajecten succesvol begeleidt? Lees dan snel verder!
Opdracht
Als projectleider voor procesmanagement bij ODR ben je de drijvende kracht achter het identificeren, ontwerpen, beheersen en optimaliseren van onze processen. In oktober 2025 zijn wij aan de slag gegaan met het verbeteren van onze dienstverlening, dit is één van onze speerpunten in de strategie. Hierin staat het klantperspectief centraal.. We gaan de komende jaren een professionaliseringsslag maken door onze processen slimmer en efficiënter in te richten middels LEAN principes (verspilling elimineren), deze goed te beschrijven en ook de borging vorm te geven. Dit zorgt voor meer efficiëntie, transparantie, betrouwbaarheid en snelheid voor klanten (het klantperspectief).
Met de inzet van procesmanagent wordt de kwaliteit in onze organisatie verhoogd, de efficiëntie vergroot en de klanttevredenheid verbeterd. Hiervoor moeten alle processen (sturende, primaire en ondersteunende processen) in beeld worden gebracht en medewerkers (proceseigenaren, procesmanager en procesadviseur) worden begeleid en opgeleid. Wat moet er gebeuren:
Competenties
Procesinzicht: erkennen en in kaart brengen van sturende, primaire en ondersteunende processen.
Procesanalyse en verbeterkunde : Systematisch analyseren en verbeteren van processen (PDCA), inclusief opstellen van verbeterplannen.
Governance- en rolontwerp: Ontwerpen en beleggen van proceseigenaar-, manager- en beheerderrollen en inrichten van besluitlijnen.
Implementatie- en projectvaardigheden:Plannen, simuleren en implementeren van procesveranderingen binnen afgesproken termijnen.
Verander- en cultuurmanagement: Managers betrekken en procesgericht werken verankeren in de organisatiecultuur.
Trainings- en coachingsvaardigheden: Medewerkers begeleiden en opleiden in procesmanagement en bijbehorende taken.
Benodigd aantal professionals
1.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 12. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.
Is hybride werken mogelijk: Ja.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox