Gemeente Hilversum

Projectleider parkeren ii

Gemeente Hilversum

De opdracht­omschrijving

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.

We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.

Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Opdracht
Onlangs hebben we de invoeringsoperatie betaald en vergunningparkeren tot en met de zgn. buitenring afgerond. Een majeure operatie binnen een tijdsbestek van 1,5 jaar met 22.229 brieven, 17.813 vergunningen, 403 bezwaren, 175 parkeerautomaten, 20 collegebesluiten, 8 bewonersavonden en 2 raadsbesluiten. En daarnaast een succesvolle overstap naar de Coöperatie ParkeerService voor de uitgifte van parkeervergunningen. De komende periode staat in het teken van een proces- en inhoudelijke evaluatie van dit uitgevoerde beleid. We pakken dit weer projectmatig aan. Dat betekent dat deze opdracht ook geschikt is voor zzp-ers.

Voor gemiddeld 16 uur per week zoeken we een projectleider/verkeersadviseur voor de volgende onderdelen:

  • Begeleiding en aanbesteding van het parkeerroute informatiesysteem (PRIS). Je zorgt voor een bestek t.b.v. het nieuwe PRIS en het meerjarig onderhoud daarvan. Je begeleidt het aanbestedings- en selectieproces en zorgt vervolgens voor de adequate uitvoering. Uiterlijk per 1 januari 2027 moet er een goed werkend nieuw systeem worden opgeleverd.
  • Begeleiding en aanbesteding van de parkeerautomaten. Je zorgt voor een bestek (raamovereenkomst) voor het meerjarig onderhoud van de parkeerautomaten. Onderdeel van de opdracht is ook de vervanging van circa 150 oude parkeerautomaten. Oplevering per 1 januari 2027.
  • Implementatie ParkerenPlus (digitaal parkeren voor gehandicapten). Uitvoering vastgesteld plan van aanpak voor 1 april 2026.

Door de ambtelijke fusie met de gemeente Wijdemeren vinden er per 1 januari 2026 organisatorische wijzigingen plaats. Vanaf dat moment valt het onderdeel parkeren binnen het team Mobiliteit en Parkeren van de afdeling Ruimtelijke Ontwikkeling.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Benodigd aantal professionals
1

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma - di - wo - do - vr en/of in overleg

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • 2. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeentelijke organisatie op het vakgebied parkeren.
  • 1. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau.

De Wensen

  • 3. Minimaal 10 jaar aantoonbare ervaring binnen een gemeente en/of een daaraan gelieerde organisatie op het vlak van parkeermanagement
  • 4. Een aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van verkeers- of bedrijfskunde
  • 5. Per direct beschikbaar voor 16 uur per week, voor 1 januari 2026
  • 6. Een maximaal uurtarief van € 110 excl. BTW, incl. reiskosten woon-werk en werk-werk

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
10 december 2025 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox