Provincie Utrecht

Projectleider materieel en infraprojecten

Provincie Utrecht

De opdracht­omschrijving

Utrecht is een provincie om trots op te zijn. Gevarieerd, bruisend en met een rijke historie. Met veel verschillende levensstijlen, culturen en persoonlijke voorkeuren. Onze regio is een topregio met een innovatieve kenniseconomie.

Het is onze opgave om de aantrekkelijkheid van onze provincie te vergroten en groei zo te faciliteren dat de kwaliteit van onze ruimte behouden blijft. Samen met inwoners, bedrijven, organisaties en andere overheden werken het provinciebestuur en medewerkers met enthousiasme en daadkracht aan een gezonde en duurzame leefomgeving. Wij willen dat iedereen in de provincie Utrecht fantastisch woont, werkt en leeft. Daarom zorgen wij voor een goede balans tussen groen en groei.

Het domein Mobiliteit (MOB) werkt aan een mobiliteitsnetwerk dat mensen en goederen snel op hun bestemming brengt, en met smart mobility bijdraagt aan duurzame welvaart, veiligheid en welzijn. Een goede bereikbaarheid per fiets, openbaar vervoer en auto in een gezonde omgeving maakt Utrecht tot een aantrekkelijkere vestigingsplaats, versterkt de economie en bevordert een duurzame leefomgeving.

De provincie vervult op deze opgave zowel een uitvoerende, regulerende, stimulerende als coördinerende rol. Wij zijn zowel wegbeheerder als regionaal regisseur, en passen onze bijdrage aan op de situatie. Wij richten ons op het verbinden en versterken van netwerken en spelen in op vraag en aanbod

Het team Trambedrijf Beheer en Onderhoud (TBO) is onderdeel van het domein Mobiliteit waarin ca 35 professionals werken.  TBO voert daarmee regie op het beheer en onderhoud van alle tram OV assets zoals de tramvoertuigen , infra zijnde sporen, bovenleiding en beveiliging, haltes & remise gebouwen, busstallingen tot camera systemen en digitale reizigers informatie systeem-borden (DRIS). Deze dynamische omgeving wordt geleid door de teamleider TBO en is onderverdeeld in een 3-tal werkvelden: Ontwikkeling, Operationeel assetmanagement, Telematica & Informatie. Elk werkveld wordt functioneel en operationeel aangestuurd door een coördinator. De contractmanager wordt aangestuurd door de teamleider TBO.

Wat ga je doen?
Als projectleider wordt jouw inzet vereist op 4 projecten. Bij 2 van deze projecten ben jij als deelnemer betrokken vanuit TBO, voor het PCA-project word je ingezet als projectleider. Voor het project CAF werk je als implementatiemanager.

Project PCA
Op dit moment is TBO in de voorbereiding van een aanbesteding voor de Proces Aannemer (PCA) (onderhoud o.a. spoor, bovenleidingen ). Als projectleider van deze aanbesteding houd je je bezig met: * Aansturen projectteam; * Bewaken voortgang en behalen van de projectmilestones; * Afstemming met opdrachtgeversteam; * Beoordelen van de inschrijvingen; * Afronden van de overeenkomst en implementeren binnen de organisatie.

Project VK+
Het project Vervoerkundige Koppeling Plus (VK+) realiseert een operationele koppeling tussen de SUNIJ lijn en de Uithoflijn, beide light rail lijnen. In het verleden is dit ook wel aangeduid als de Vervoerkundige Koppeling (VK) of deeltracé X en was een onderdeel van het project Vernieuwing Regionale Tramlijn (VRT). Echter zijn er diverse ontwikkelingen in het stationsgebied die aanvullend zijn op wat er in het verleden is afgesproken binnen het project VRT. Daarom heeft het project een nieuwe titel gekregen: “Vervoerkundige Koppeling Plus (VK+)”.

Jij bent de vertegenwoordiger van de Beheerder binnen het projectteam VK+. De verwachte tijdsbesteding is gemiddeld 1 dag per week tot medio 2022. Jij zorgt voor een goede afstemming. Hierbij gaat om technische aspecten op het gebied van materieel en de infrastructuur. Je coördineert werkzaamheden die de Beheerder zelf realiseert, zoals bijvoorbeeld de aanpassing van de Telematica en je stemt af met het projectteam VK+ over de verschillende technische raakvlakken. Denk hierbij aan de lijncode tabel, de boordcomputer, het wiel/rail contact, de As Built gegevens en de benodigde technische testen. Het projectteam VK+ komt één keer per twee weken bij elkaar om de integraliteit van het tramsysteem te borgen.

Project Ultra
Het Ultra project richt zich op het realiseren van een robuust, betrouwbaar en toekomst vast communicatie systeem dat de komende jaren voldoet aan de eisen van de provincie en past in de huidige stand van technologie. Het huidige Indico communicatie systeem is aan vervanging toe.
Binnen het project Ultra draag je bij aan onder andere Single Point of Contact voor cluster Materieel binnen TBO, Single Point of Contact richting de voertuigleverancier, CAF. Hiervoor beschik je over kennis van de raakvlakken naar rail-infra, koppelvlakken richting Rail-infra en overige Wal-systemen (Vecom en KAR) en kennis van de diverse voertuigsystemen. Kennis van het huidige EBS-systeem (Indico) en/of het toekomstige systeem (IVU) is een pré.

Implementatiemanager 5x CAF
Als implementatiemanager voor de voorlopige laatste 5 x 41 meter voertuigen ligt jouw focus op het vlootmanagement van het nieuwe materieel. Dit doe je zowel vanuit inhoud als proces. Tevens spelen dossiers als contractmanagement van de huidige onderhouds- en reinigingsovereenkomst een rol, materieelinzet, spraakverbinding met OCC, Vecom i.r.t. het automatisch inleggen van rijwegen en het veilig stellen van de beelden uit de SIG en CAF trams inclusief de data ritregistratie CAF. Ook zul je in diverse werkgroepen en crashteams participeren. Ook het verder opzetten van een structuur en uitvoeren van garantiemanagement is een onderdeel van jouw werkpakket. Dit geldt tevens voor de verificaties van de door CAF opgezette betrouwbaarheidscijfers en de gegevens voor preventief onderhoud en specifieke onderhoudstaken.

Vanuit Predictive maintenance zijn de volgende taken van belang. * Leren omgaan met Aura Diagnostics, Aura wheel, Aura lube en Aura logs * Inrichten van de diagnoseschermen en grafieken * Inrichten van standaard rapportages * Koppelen van AURA aan SAP * Analyseren van data en aan de hand hiervan onderhoudsprogramma aanpassen * Evalueren en uitbreiden van Sensornet metingen |

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Eis 8 De aangeboden kandidaat heeft aantoonbaar minimaal 2 keer als beheerder implementaties van nieuw railmaterieel begeleid en uitgevoerd. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (smart) bij welke opdrachtgever de werkervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke onderbouwing van de eis Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 7 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring met de toepassing van ERP beheersystemen, binnen de afgelopen tien jaar. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (smart) bij welke opdrachtgever de werkervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke onderbouwing van de eis Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande wordt de aanbieding terzijde worden gelegd.
  • Eis 6 De aangeboden kandidaat heeft minimaal 5 jaar werkervaring op het gebied van het beheer en onderhoud van railmaterieel, binnen de afgelopen tien jaar. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van deze eis bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (smart) bij welke opdrachtgever de werkervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke onderbouwing van de eis Bij het niet duidelijk benoemen en onderbouwen van het bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • Eis 4 De aangeboden kandidaat beschikt over een afgeronde technische Bachelor of Master opleiding of een vergelijkbare opleiding in combinatie met werkervaring. Toelichting: Deze afgeronde en erkende opleiding moet duidelijk zijn benoemd in het cv van de kandidaat. Benoem bij elke opleiding waar deze is gevolgd, of deze is afgerond en wanneer het diploma is behaald. Bij het niet benoemen van bovenstaande wordt de aanbieding terzijde gelegd.
  • 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer.

De Wensen

  • Fase 2. Mondelinge ronde: beoordeling prijs en kwaliteit Prijs maximaal 300 punten en Kwaliteit maximaal 700 punten Indien in het interview de kandidaat 300 punten of minder behaald, behoudt de provincie Utrecht zich het recht om niet te gunnen. A. Persoonlijke eigenschappen 300/200/100/0 Persoonlijke eigenschap 1 Duidelijk en koersvast, waaronder, maar niet alleen verstaan wordt, dat de kandidaat een duidelijke mening heeft en die goed kan uitleggen. Persoonlijke eigenschap 2 Het creëren van draagvlak en onderhouden van diverse contacten. Persoonlijke eigenschap 3 Uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatieve vaardigheden, waarbij de kandidaat op alle niveaus moet kunnen acteren/schakelen (strategisch, tactisch, operationeel) Persoonlijke eigenschap 4 Analytisch vaardig en in staat verbanden te leggen Persoonlijke eigenschap 5 Resultaatgericht; Pro-actief en oplossingsgericht en open staan voor feedback Persoonlijke eigenschap 6 Samenwerkingsgericht; Verbindend waarbij je hard op de inhoud bent en zacht op de relatie B. Vaardigheden 200/100/50/0 Vaardigheden 1 Ervaring in het werken met multidisciplinaire teams, indien deelname aan het team plaatsvindt in de hoedanigheid van implementatiemanager/projectleider is dit een pre Vaardigheden 2 Werkervaring met het implementeren van nieuw materieel. Indien je een trekkende / aanjagende rol had is dat een pre. Indien jouw rol in het project een duidelijke meerwaarde heeft gehad en/of doorslaggevend was voor het slagen van het project is dat een pre. Indien je in dat project ook een procesmatige rol had, is dat een pre. Vaardigheden 3 Je hebt praktijkervaring met kritische partijen. Vaardigheden 4 Brede ervaring met de toepassing van SAP beheersystemen. Vaardigheden 5 Ervaring met systeemintegratie van de verschillende boordsystemen in rail materieel. Vaardigheden 6 Kennis en ervaring met het opstellen en toepassen van onderhoudsconcepten om de risico’s te beheersen. Indien er in de afgelopen 3 jaar ervaring opgedaan is opgedaan in het uitvoeren van een risico analyse is dit een pre. Als de beheersing van risico’s is gebaseerd op FMECA, is dit een pre C. Kennis 200/100/50/0 Kennis 1 Een relevante met succes afgeronde opleiding(en) op minimaal HBO niveau, waarbij civiele techniek in ieder geval relevant is. Cursussen /opleidingen op HBO niveau en/of/ trainingen in materieelkennis, die direct samenhangen met het door de provincie gebruikte materieel worden ook gewaardeerd. Kennis 2 Kennis van contractmanagement. Kennis kan via cursussen (theoretisch) zijn opgedaan of via praktijkervaring. Indien kennis zowel in de theorie als in de praktijk is opgedaan wordt dit hoger gewaardeerd. Indien het contractmanagement aantoonbaar heeft gezeten op het managen van contractuele garanties is dat een pre. Kennis 3 Kennis van assetmanagement: Kennis kan via cursussen (theoretisch) zijn opgedaan of via praktijkervaring. Indien kennis zowel in de theorie als in de praktijk is opgedaan wordt dit hoger gewaardeerd. Kennis 4 Kennis van de betrouwbaarheidsverificatie proces. Kennis 5 Root Cause Analysis, het analyseren van technische storingen aan de nieuwe voertuigen om te komen tot verbeteringen.
  • Shortlistcriterium 3 De aangeboden kandidaat heeft ervaring met systeemintegratie van de verschillende boordsystemen in rail materieel. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (smart) bij welke opdrachtgever de werkervaring van het gevraagde is
  • Shortlistcriterium 2 De aangeboden kandidaat heeft ervaring in het werken met multidisciplinaire projectteams, waarbij de werkzaamheden minimaal 1 jaar aaneengesloten moeten zijn uitgevoerd. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (smart) bij welke opdrachtgever de werkervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk onderbouwen van het bovenstaande worden 0 punten toegekend.
  • Shortlistcriterium 1 De aangeboden kandidaat heeft meer dan 5 jaar ervaring in de toepassing van ERP beheersystemen. Toelichting: Benoem in het cv het nummer van dit shortlistcriterium bij de passende werkervaring. Benoem duidelijk (smart) bij welke opdrachtgever de werkervaring van het gevraagde is opgedaan. Zorg voor een duidelijke onderbouwing van het shortlistcriterium. Bij het niet duidelijk onderbouwen van het bovenstaande worden 0 punten toegekend.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox