Gemeente Pijnacker Nootdorp

Projectleider KinderOpvang Toeslagenaffaire

Gemeente Pijnacker Nootdorp

De opdracht­omschrijving

Organisatie
De gemeente Pijnacker-Nootdorp is een groeigemeente, de komende jaren neemt het inwoneraantal toe van 55.000 naar 65.000. We werken de komende jaren aan grote projecten op het gebied van woningbouw, bedrijventerreinen, infrastructuur, voorzieningen, natuur en recreatie. Het ondernemersklimaat wordt gekenmerkt door innovatieve ondernemers die vooruitlopen op het gebied van warmtetransitie en duurzaamheid. Wonen in Pijnacker-Nootdorp is aantrekkelijk vanwege de goede voorzieningen en de prettige ligging in het groen met uitstekende verbindingen naar Den Haag en Rotterdam.

De ambtelijke organisatie bestaat uit circa 400 medewerkers. De organisatiecultuur kenmerkt zich door een informeel karakter, vertrouwen en veel ruimte voor eigen inbreng en ontwikkeling. Onze medewerkers voelen zich gewaardeerd en zijn trots op de organisatie waarvoor zij werken.

De afdeling Sociaal Domein bestaat uit drie teams: Participatie, Maatschappelijke Ondersteuning en het Bedrijfsbureau. De kernteams zijn onderdeel van de afdeling Sociaal Domein. De afdeling Sociaal Domein bestaat uit de afdeling Participatie en de afdeling Maatschappelijke ondersteuning. De afdeling Maatschappelijke ondersteuning zorgt voor o.a. voor de uitvoering van de Wmo en de Jeugdwet. Vanuit de kernteams wordt de ondersteuning geboden die de inwoners van onze gemeente nodig hebben. Binnen de afdeling wordt waar mogelijk samengewerkt. Problematiek staat immers niet altijd op zichzelf. We kennen elkaar goed en overleggen over casuïstiek en hoe we als gemeente, binnen de gestelde kaders en budgetten, de beste hulp kunnen bieden om het welzijn van de inwoners te bevorderen. De collega’s van het kernteam hebben hierin een essentiële rol.

Het Steunpunt Gedupeerden Toeslagenaffaire Pijnacker-Nootdorp valt hier ook onder. Het Steunpunt is er voor alle gedupeerden -en hun kinderen en binnenkort ex-partners- van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente. Het steunpunt biedt een luisterend oor én helpt hen verder met vragen of problemen op alle levensgebieden. Te denken valt aan hulp bij dagbesteding, opleiding en werk. Huisvestingsvraagstukken. Geestelijke en lichamelijke klachten en traumaverwerking. Afhandeling van schulden of hulp bij financiën. Opvoedondersteuning en relatiegesprekken. En natuurlijk de contacten met de Belastingdienst. Het doel is -in opdracht van het Rijk- de gedupeerden te ondersteunen bij hun herstel en het inrichten en oppakken van het normale (gezins-)leven.

Opdracht
Wij zijn met spoed op zoek naar een Projectleider voor de gemeente brede herstelaanpak gedupeerden toeslagenaffaire (inclusief kind regeling en in de toekomst de regeling voor ex-partners):

  • Voorzetten, evalueren en waar nodig bijstellen en/of uitbreiden van de brede ondersteuning vanuit het steunpunt;
  • Uitvoeren, evalueren en waar nodig bijstellen van het projectplan, incl. risicoanalyse en beheersmaatregelen;
  • Het in kaart brengen van de omvang van de problematiek van de kinderen en ex-partners van gedupeerden van de kinderopvangtoeslagenaffaire in de gemeente;
  • Het ontwikkelen en implementeren van een hulpaanpak voor kinderen en ex-partners van gedupeerden op de leefgebieden financiën / schulden, wonen / huisvesting, zorg & welzijn, werk / dagbesteding en gezin;
  • Het ontwikkelen en implementeren van een aanpak tot het bereiken van kinderen en ex-partners gedupeerden in de gemeente;
  • Contactpersoon ondersteuning voor de Belastingdienst, nauwe samenwerking met de contactpersoon moratorium / kwijtschelding en de contactpersoon beleid;
  • Ontvangen en verwerken van de diverse lijsten via het portaal van de Belastingdienst;
  • Zorgdragen voor correcte uitvoering van moratorium en kwijtschelding publieke schulden door betrokken medewerkers invordering (Sociaal Domein en gemeentelijke heffingen);
  • Zorgdragen voor correcte uitvoering van afhandeling van lopende geslaagde schuldbemiddelingen en saneringskredieten;
  • Het verbinding leggen en onderhouden met (de aanpak van) Belastingdienst en het Rijk, incl. contacten en bespreekuren VNG;
  • Opstellen vacatures en uitvoeren sollicitatieprocedures t.b.v. inhuur;
  • Het aansturen van uitvoerende professionals (maatschappelijk werk / financieel specialisten), incl. wekelijkse casuïstiekbespreking;
  • Het bouwen en onderhouden van een netwerk en verwerven en bijhouden van actuele kennis;
  • Het adviseren van bestuur bij besluitvorming en verantwoording rondom herstelaanpak kinderopvang toeslagenaffaire;
  • Zorg dragen voor aanleveren en afstemmen van informatie t.b.v. voortgangsrapportage, financiële verantwoording en integrale planning;
  • Stimuleren interne samenwerking, kennisopbouw en -borging en bewaken samenhang (o.a. WMO, jeugdhulp, kern- / wijkteam, participatie, etc.);
  • Signaleren knelpunten en rapporteren naar de afdelingsmanager;
  • Input leveren communicatieplan, incl. input inrichting website, opstellen flyers / posters / abri’s en animatiefilmpje;
  • Input leveren inrichting systemen t.b.v. dossiervorming, factuurafhandeling en financiële verantwoording.

competenties:

  • Ondernemend;
  • Organiserend;
  • Resultaatgericht;
  • Coachend;
  • Stressbestendig;
  • Uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid;
  • Kan uitstekend samenwerken en is een bruggenbouwer.

 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als projectleider / procesbegeleider hersteloperatie toeslagen;
  • Beschikbaar voor 32 uur per week;
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein binnen een gemeente in de afgelopen 5 jaar;
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi);

De Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met risicoanalyses en QuickScans t.b.v. de kindregeling en de nabestaanden- en ex-partner-regeling;
  • Aantoonbare werkervaring met ketenpartners en stakeholders in de toeslagenaffaire (denk aan ministeries, UHT en stichting lotgenotencontact).
  • Minimaal 6 maanden aantoonbare werkervaring in het afgelopen jaar als projectleider / procesbegeleider t.b.v. de Hersteloperatie Toeslagen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar binnen het Sociaal Domein binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het coachen en trainen van teamleden;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op minimaal de volgende gebieden: WMO, Bijzondere Bijstand, Dagbesteding; Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op 1 gebied; (5 pt) Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op 2 gebieden ; (10 pt) Aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op alle gebieden; (15 pt) Geen aantoonbare werkervaring binnen het Sociaal Domein op de gevraagde gebieden. (0 pt)

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox