
Vitens N.V.
max €125 per uur
Overijssel
32 uur per week
16 februari 2026
31 juli 2026
Inleiding
Vitens ontwikkelt haar Inkoopfunctie. We groeien als organisatie in inkoopvolwassenheid en in 2026 pakken we door op de ontwikkeling van Categoriemanagement, de centralisatie van Contractmanagement en de verdere vorming van het Leveranciersmanagement.
Naast het borgen van de going concern als Europese aanbestedingen is er zowel vanuit interne als externe invloeden sprake van diverse projectmatige trajecten met impact op het beleid, de bijbehorende processen en de werking daarvan met PDCA-cycli.
Uitgangspunt is steeds geweest dat met name senior inkoopadviseurs als onderdeel van hun werkzaamheden delen van deze projectmatige opdrachten oppakken. De hoeveelheid aan (urgente) projecten maakt nu dat wij voor enkele projecten externe capaciteit willen inzetten.
De afzonderlijke projecten staan niet op zichzelf, kennen overlap en dienen verwerkt te worden in het te vormen herziene Inkoopbeleid en de procesbeschrijvingen van Vitens.
Korte opdrachtschets
Borging NIS2 en ISO 27001: deelname aan projectteam (eigenaar afdeling Digitalisering) en borging in beleid en processen
Projectleider herziening Inkoopbeleid (gereed Q2 2026) en borging daarvan in processen. Daarbij t.o.v. het huidige aanvullend opgenomen (niet uitputtend):
NIS2 / ISO 27001
Safety Cultural Ladder
MVOI
Indexatieproces
Vernieuwen algemene inkoopvoorwaarden 2015
Analyse en advies bijdrage Inkoop en Contractmanagement aan weerbaarheid / calamiteiten (rol en acties)
Aansturing en afstemming
Aansturing vindt plaats vanuit de directeur Inkoop & Facilitair Bedrijf.
Afstemming kent voor de diverse trajecten een veelvoud aan betrokkenen, waaronder:
manager Inkoop
manager Contractmanagement
data- en procesmanagers
Inkoopadviseurs
medewerkers uit andere afdelingen, waaronder die van Digitalisering
Borging NIS2 en ISO 27001: deelname aan projectteam (eigenaar afdeling Digitalisering) en borging in beleid en processen
Competenties
Zelfstandig – kan trajecten van A tot Z oppakken
Stressbestendig en prioriteiten stellen – weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden
Resultaatgericht – stuurt op kwaliteit, kosten en rechtmatigheid
Adviserend vermogen – overtuigt en adviseert management en interne klanten
Communicatief sterk – schakelt makkelijk met verschillende niveaus
Analytisch vermogen – kan inkoopbehoeften doorgronden en vertalen naar strategie
Gesprekken: 19 januari tussen 09:00 en 14:00, op locatie Zwolle
Beoogde startdatum: 16 februari
Hybride werken: in overleg
Uren per week: minimaal 32, maximaal 40 uur
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Heb je interesse in deze opdracht?
Reageer directOntvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox