Vitens N.V.

Projectleider inkoop

Vitens N.V.

  • max €125 per uur

  • Overijssel

  • 32 uur per week

  • Inkoop
  • 16 februari 2026

  • 31 juli 2026

De opdracht­omschrijving

Inleiding

Vitens ontwikkelt haar Inkoopfunctie. We groeien als organisatie in inkoopvolwassenheid en in 2026 pakken we door op de ontwikkeling van Categoriemanagement, de centralisatie van Contractmanagement en de verdere vorming van het Leveranciersmanagement.

Naast het borgen van de going concern als Europese aanbestedingen is er zowel vanuit interne als externe invloeden sprake van diverse projectmatige trajecten met impact op het beleid, de bijbehorende processen en de werking daarvan met PDCA-cycli.

Uitgangspunt is steeds geweest dat met name senior inkoopadviseurs als onderdeel van hun werkzaamheden delen van deze projectmatige opdrachten oppakken. De hoeveelheid aan (urgente) projecten maakt nu dat wij voor enkele projecten externe capaciteit willen inzetten.

De afzonderlijke projecten staan niet op zichzelf, kennen overlap en dienen verwerkt te worden in het te vormen herziene Inkoopbeleid en de procesbeschrijvingen van Vitens.

Korte opdrachtschets 

Borging NIS2 en ISO 27001: deelname aan projectteam (eigenaar afdeling Digitalisering) en borging in beleid en processen

Projectleider herziening Inkoopbeleid (gereed Q2 2026) en borging daarvan in processen. Daarbij t.o.v. het huidige aanvullend opgenomen (niet uitputtend):

NIS2 / ISO 27001

Safety Cultural Ladder

MVOI

Indexatieproces

Vernieuwen algemene inkoopvoorwaarden 2015

Analyse en advies bijdrage Inkoop en Contractmanagement aan weerbaarheid / calamiteiten (rol en acties)

Aansturing en afstemming

Aansturing vindt plaats vanuit de directeur Inkoop & Facilitair Bedrijf.

Afstemming kent voor de diverse trajecten een veelvoud aan betrokkenen, waaronder:

manager Inkoop

manager Contractmanagement

data- en procesmanagers

Inkoopadviseurs

medewerkers uit andere afdelingen, waaronder die van Digitalisering

Borging NIS2 en ISO 27001: deelname aan projectteam (eigenaar afdeling Digitalisering) en borging in beleid en processen

Competenties

Zelfstandig – kan trajecten van A tot Z oppakken

Stressbestendig en prioriteiten stellen – weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden

Resultaatgericht – stuurt op kwaliteit, kosten en rechtmatigheid

Adviserend vermogen – overtuigt en adviseert management en interne klanten

Communicatief sterk – schakelt makkelijk met verschillende niveaus

Analytisch vermogen – kan inkoopbehoeften doorgronden en vertalen naar strategie

 

Gesprekken: 19 januari tussen 09:00 en 14:00, op locatie Zwolle

Beoogde startdatum: 16 februari

Hybride werken: in overleg

Uren per week: minimaal 32, maximaal 40 uur


​​​​​​​




Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Minimaal 5 jaar ervaring in inkoop en/of contractmanagement
  • Hbo werk- en denkniveau
  • Ervaring met stakeholdermanagement
  • Ervaring met strategische en tactische inkooptrajecten
  • Zelfstandig – kan trajecten van A tot Z oppakken
  • Resultaatgericht – stuurt op kwaliteit, kosten en rechtmatigheid
  • Communicatief sterk – schakelt makkelijk met verschillende niveaus
  • Analytisch vermogen – kan inkoopbehoeften doorgronden en vertalen naar strategie
  • Kennis van inkoopwet- en regelgeving (zoals Aanbestedingswet)
  • Stressbestendig en prioriteiten stellen – weet hoofd- en bijzaken te onderscheiden
  • Adviserend vermogen – overtuigt en adviseert management en interne klanten

De Wensen

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 januari 2026 om 17:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 10% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox