Gemeente Urk

Financieel adviseur

Gemeente Urk

De opdracht­omschrijving

Wat ga je doen?
Je werkt in een team van financieel adviseurs en adviseert (project)managers en budgethouders. Je krijgt een uitgebalanceerde portefeuille, waarbij jouw expertise bij voorkeur binnen het fysiek domein ligt. Samen met je collega’s financieel adviseurs zet je de lijnen van het financieel beleid uit en werk je aan de planning en control producten zoals begroting, periodieke rapportages en jaarrekening. Je bewaakt gedurende het jaar de budgetten, waarvan je goed op de hoogte bent. Daarnaast heb bij voorkeur affiniteit en deskundigheid op het gebied van treasury.
In de dagelijkse praktijk ben je een belangrijke sparringpartner van de manager, budgethouder en het team en adviseert binnen het bedrijfsonderdeel in de volle breedte. Planning en Control is continue in ontwikkeling. Hiervoor volg je de landelijke ontwikkelingen op het terrein van overheidsfinanciën en maak je van knelpunten een kans om ons financieel beleid te verbeteren. Daarnaast ga je aan de slag met je eigen aandachtsgebieden, passend bij het domein dat je adviseert, of bij je eigen interesses en competenties.

Wie ben je en wat heb je in huis?

Je hebt een financiële opleiding gevolgd die aansluit bij deze functie. Je houdt ervan om te adviseren, te analyseren en mee te denken. Jouw analyses zet jij om in heldere adviezen. Hierbij hou jij rekening met vastgelegde regelgeving uit het Besluit Begroten en Verantwoorden (BBV). Dit BBV kent voor jou geen geheimen. Je hebt een hands-on mentaliteit in combinatie met een HBO/universitair denkniveau. Communicatief ben je sterk en in staat om mensen in beweging te krijgen. Als ervaren adviseur pak je je rol overtuigend op. Kennis van SAP en LIAS is een pré, maar geen noodzaak.

Voorwaarden opdracht

  • Deze opdracht wordt uitgezet voor 6 maanden met de optie om 2 x 6 maanden te verlengen.
  • We verwachten dat je minimaal 2 dagen per week op het gemeentehuis aanwezig bent.
  • Deze opdracht staat niet open voor zzp’ers.

Interviewplanning

De interviews zijn gepland op woensdag 14 januari 2026 (15:00 - 17:30). Wij verzoeken de kandidaten hiermee rekening te houden en beschikbaar zijn voor de interviews op deze datum.

De Eisen

  • Opleiding Je bent in het bezit van een afgeronde HBO opleiding of hebt HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar door minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke functie.
  • Geen zzp'ers Deze opdracht staat niet open voor zzp'ers, ook niet middels een constructie bij een bureau.
  • Kennis Je hebt aantoonbare kennis en ervaring met de BBV.
  • Aanwezigheid op de werklocatie Je bent minimaal 2 dagen per week op het gemeentehuis aanwezig.

De Wensen

  • Werkervaring Je hebt bij voorkeur meer dan 3 jaar ervaring in een soortgelijke functie bij een (gemeentelijke) overheid in de afgelopen 10 jaar.
  • Systeemkennis Je hebt recente kennis van de pakketten SAP en LIAS
  • Inzetbaarheid Je bent vanaf de startdatum van deze opdracht voor 24 uur per week inzetbaar.

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Reageer direct

De opdracht sluit
09 januari 2026 om 08:00
Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

Eventuele motivatie volgt in een latere fase

LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox