Gemeente Zoetermeer
max €100 per uur
Zuid-Holland
32 uur per week
27 september 2021
27 januari 2022
Organisatie
Zoetermeer is een toekomstgerichte stad. We gaan aan de slag voor de stad, samen met onze partners, inwoners en ondernemers. We spelen in op de behoeften die in de stad leven en doen dat op een manier die voor iedereen het beste resultaat oplevert. Daarbij staan vijf thema’s centraal:
Afdeling: Communicatie
De afdeling Communicatie ondersteunt de organisatie waarbij de focus ligt op (complexe) communicatievraagstukken en bij vraagstukken die op de politiek bestuurlijke agenda staan. Ze adviseert over de profilering van het bestuur en haar beleid. Heeft een actief mediabeleid, en doet aan onderzoek en monitoring van issues. Communicatie stelt de organisatie in staat om zelfstandig te communiceren binnen de afgesproken uitgangspunten en kaders. Naast advisering blijft hoogwaardige uitvoering bij complexe vraagstukken ook een taak van Communicatie. De afdeling Communicatie bestaat uit (bestuurs-)communicatieadviseurs, medewerkers, woordvoerders, adviseurs voor participatie en citymarketing. We investeren in specifieke opleidingen en begeleiding van de medewerkers. We verwachten dat onze medewerkers een proactieve houding hebben, bijblijven in het vakgebied Communicatie en hierin opleidingen volgen.
Opdracht: Evaluatie en herziening evenementenbeleid 2016
Bureau Citymarketing Zoetermeer (BCMZ) valt onder de afdeling Communicatie en is binnen de gemeentelijke organisatie onder andere verantwoordelijk voor het aantrekken en activeren van (interne en externe) partners om gezamenlijk stadsbrede activiteiten, evenementen en campagnes te organiseren.
Het evenementenaanbod is een belangrijke drager van het citymarketingconcept ‘Zoetermeer is de plek’. De focus ligt hierbij op de kernwaarden maakbaar, actief en speels. Succesvolle evenementen dragen bij aan een positieve een aantrekkelijke uitstraling van de stad, hetgeen kan leiden tot het genereren van meer inwoners en stimulering (woonaantrekkelijkheid) van het vestigingsklimaat voor ondernemingen. Daarnaast wordt het welzijn van de inwoners gestimuleerd door het creëren van (meer) vermaak en vertier via evenementen voor verschillende doelgroepen.
Het huidige evenementenbeleid is van 2016 en moet iedere 5 jaar worden geëvalueerd en herzien.
Daarnaast dient het evenementenbeleid nadrukkelijk(er) in lijn te worden gebracht met de meest recente beleidsuitgangspunten waaronder de visie Zoetermeer 2040, Vrijetijdseconomie (Cultuur, Sport en Bewegen, Citymarketing) en doelstellingen op het vlak van sociale cohesie.
De projectleider is verantwoordelijk voor de uitwerking van het proces tot beleidsherijking, de uitvoering van de evaluatie en de herziening van het evenementenbeleid in overleg met de belangrijke interne en externe stakeholders.
Wat we verwachten:- Plan van aanpak evaluatie en herziening evenementenbeleid inclusief een planning met daarin aandacht voor go/no go momenten.
- Opleveren van de evaluatie van het evenementenbeleid 2016.
- Opleveren van het herziene evenementenbeleid.
- Betrekken, afstemmen, informeren en creëren van draagvlak bij interne en externe stakeholders.
Competenties
- Netwerkvaardigheden;
- Verbindend vermogen;
- Overtuigingskracht;
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Politieke en bestuurlijke sensitiviteit;
- Analytisch;
- Resultaatgericht;
- Strategisch en hands-on;
- Plannen en organiseren;
- Teamplayer.
Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.
Zo werkt onze dienstverlening
Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox