Gemeente Schagen

Projectleider "grip op vastgoed"

Gemeente Schagen

De opdracht­omschrijving

Opdrachtomschrijving

Opdrachtomschrijving
Voor het taakveld vastgoed en grondzaken van de gemeente Schagen zijn we op zoek naar een projectleider “grip op vastgoed”.
De gemeentelijke vastgoedportefeuille, bestaande uit ca. 150 ha (niet openbare) grond en ca. 65 gebouwen, vraagt al enige jaren aandacht. Bij onderzoeken is geconstateerd dat er meer overzicht en inzicht in de vastgoedportefeuille nodig is en dat de informatievoorziening en het inzicht in beleid verbetert kan worden. Gestreefd wordt naar een (minimaal) kostprijsdekkende exploitatie van de portefeuille. Daarvoor moeten impliciete subsidies expliciet worden en (politieke) keuzes ten aanzien van het vastgoed transparant zijn/worden.
Met het oog hierop is het project “grip op vastgoed” gestart.
Doelstellingen van dit project zijn o.a.:

Werkzaamheden
         -  je bent verantwoordelijk voor het integrale project “grip op vastgoed”
         -  je bent voorzitter van de projectgroep die regelmatig bijeenkomt
         -  je maakt deel uit van de stuurgroep die toeziet op de voorgang van het project.
Organisatie
Het taakveld vastgoed en grondzaken maakt deel uit van het team ruimtelijke ontwikkeling. Inmiddels wordt er gewerkt met assetmanagers die ieder een deel van de portefeuille beheren. Aan de assetmanagers zijn medewerkers gekoppeld die zich bezig houden met het onderhoud van het vastgoed alsmede aan een vastgoedmedewerker, zodat het juridisch beheer en het onderhoud op elkaar aansluit. Verder bestaat het team uit een jurist en een strategisch adviseur.

Kandidaatomschrijving

Van de kandidaat vragen wij

  •  minimaal 5 jaar ervaring in een soortgelijke rol bij de overheid waarvan minimaal 3 jaar bij een gemeente
  •  inzicht in ambtelijke, bestuurlijke, politieke en maatschappelijke verhoudingen
  •  een verbinder tussen de zakelijke kant van het vastgoed en de maatschappelijke opgave die de portefeuille met zich mee brengt
  • beschikken over een academisch denk- en werkniveau
  • in staat zijn om processen te implementeren en aan te sturen
  • beschikken over vakinhoudelijke vastgoedkennis
  • aantoonbare affiniteit met vastgoeddata
  • beschikken over 2 relevante referenties, die de volgende gegevens bevatten: naam referent, functie, organisatie, e-mailadres en/of telefoonnummer
  • 2 (delen van) dagen per week aanwezig op kantoor in Schagen in ieder geval op donderdag.


Gevraagde competenties
- verbinder
- bestuurlijke sensitiviteit
- flexibel
- klantgericht


 

Deze inhuuropdracht verloopt via een aanbesteding. De opdrachtgever heeft eisen en wensen opgegeven. Aan de eisen moet je voldoen om kans te maken. Op de wensen kun je punten scoren.

De Eisen

  • Opleiding

    Kandidaat heeft minimaal een relevante HBO opleiding.
    Dit blijkt uit het meegezonden CV.

  • Werkervaring

    Kandidaat heeft 5 jaar aantoonbare relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij de overheid.
    Dit blijkt uit het meegezonden CV. Referentie vereist

De Wensen

  • Werkervaring
    Kandidaat heeft > 5 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij de overheid.
    Dit blijkt uit het meegezonden CV.

  • Werkervaring
    Kandidaat heeft minimaal 3 jaar relevante werkervaring in een soortgelijke rol bij een gemeente.
    Dit blijkt uit het meegezonden CV.

  • Interview

    					Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling.
    					Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
    					Tijdens het interview wordt de kandidaat o.a. getoetst op de gewenste competenties en de mate van geschiktheid voor de uit te voeren werkzaamheden.
    

Interesse in deze opdracht?

Zo werkt onze dienstverlening

Deze opdracht is gesloten, reageren is helaas niet meer mogelijk

Gesloten

Mis geen kans, word gratis lid

Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox