De Ronde Venen

Medewerker burgerzaken

De Ronde Venen

De opdracht­omschrijving

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente De Ronde Venen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente De Ronde Venen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Organisatie
Tussen Amsterdam en Utrecht ligt gemeente De Ronde Venen. Een groene oase in een waterrijk gebied met acht kleurrijke dorpen, waar zo’n 45.000 mensen met plezier wonen en werken.
In Mijdrecht staat het gemeentehuis. De thuishaven van ruim 300 hardwerkende en betrokken collega’s. ‘Samen voor elkaar’ echoot door de gangen. Het is de essentie van de organisatieontwikkeling die onze organisatie toekomstbestendig maakt.

We hebben grote opgaven, bijvoorbeeld op het gebied van veiligheid, woningbouw, klimaatadaptatie, energietransitie en een circulaire en inclusieve economie. Deze ambities maken we waar door een intensieve samenwerking met collega’s van alle teams, onze inwoners, partners in de gemeente, het college en de raad.

Opdracht
Als medewerker Burgerzaken ben jij het gezicht van de gemeente. Je helpt inwoners vriendelijk en professioneel met uiteenlopende vragen en verzoeken. Daarnaast draag je bij aan een zorgvuldige registratie in de Basisregistratie Personen (BRP). Je hebt een afwisselend en boeiend takenpakket en bent verantwoordelijk voor zowel front- als midoffice taken:

  • Aanvragen en verwerken van reisdocumenten, rijbewijzen, VOG’s
  • Verwerken van (digitale) verhuizingen, (her)vestigingen, aanvragen uittreksels
  • Vraagbaak voor inwoners, aan de balie, telefonisch en digitaal
  • Behandelen van aanvragen en uitvoeren van werkzaamheden met betrekking tot de Burgerlijke Stand.
  • Het uitvoeren van adresonderzoeken (borgen van de Landelijke Aanpak Adreskwaliteit) en inschrijvingen briefadres.
  • Het eventueel voltrekken van gratis ceremonies

Jouw team
Je gaat werken in het team Burgerzaken en KCC. Dit team zorgt voor de dagelijkse contacten met de inwoners. Het team bestaat uit 28  positieve, collegiale, gemotiveerde en betrokken medewerkers.  Je maakt deel uit van het cluster Burgerzaken dat bestaat uit 18 medewerkers.  De werksfeer is gezellig, betrokken en gericht op samenwerking en resultaat.

Jouw leidinggevende
Wij vinden het belangrijk dat jij nú al een inschatting maakt of onze stijl van leidinggeven bij jou past.
Onze 5 zekerheden; je teammanager…

  • geeft jou veel verantwoordelijkheid. Je hoort dus niet wát je moet doen maar waar we naartoe onderweg zijn. Aan jou de taak om dat te vertalen in je werk en dat van je team;
  • verdeelt de aandacht zo goed mogelijk over de teamleden. Zo weet je zeker dat je geen nummer bent;
  • leeft voor efficiënt werken. Dus zetten we je niet onnodig veel in de cc of in lange en/of doelloze vergaderingen;
  • staat voor je klaar. We zijn een lerende organisatie. Coaching en feedback is een vast onderdeel in de gesprekken met je leidinggevende. Want naast het werk staat ook persoonlijke ontwikkeling centraal;
  • bewaakt de balans formeel/informeel. Bij ons gaan werkplezier, goede sfeer en topprestaties samen.
  • Benodigd aantal professionals
    1.

    CV-eisen
    Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

    Werkdagen
    De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr. Voor kantoor functies waarin het mogelijk is om op afstand te werken, is 50% thuiswerken gebruikelijk. Het kan voorkomen bij een specifieke opdracht dat aanwezigheid op kantoor verplicht is op meerdere of alle werkdagen.

    De Eisen

    • 3. Een maximum uurtarief van €75,- exclusief btw/ inclusief reiskosten woon-werkverkeer en Fee Flextender;
    • 4. Aantoonbare werkervaring binnen een gemeente.;
    • 2. Aantoonbare werkervaring in de front- en midoffice Burgerzaken;
    • 1. Minimaal 2 jaar werkervaring binnen het domein van Burgerzaken (benoem dit duidelijk in het cv);

    De Wensen

    • 9. Aantoonbare werkervaring met de applicatie I-burgerzaken
    • 6. Aantoonbaar afgerond diploma Burgerzaken (BOBZ). (benoem dit duidelijk in het cv)
    • 7. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de front- en midoffice Burgerzaken in de afgelopen 5 jaar
    • 8. Aantoonbare werkervaring met onderstaande competenties (benoem dit duidelijk in het cv)

    Interesse in deze opdracht?

    Zo werkt onze dienstverlening

    Reageer direct

    De opdracht sluit
    23 december 2025 om 08:00
    Je reactie ontvangen we graag minimaal 1 werkdag voor sluiting van de opdracht

    Eventuele motivatie volgt in een latere fase

    LET OP: Dit betreft een detacheringsopdracht. Het door jou opgegeven uurtarief is all in, inclusief 15% fee Freep en exclusief BTW

    Mis geen kans, word gratis lid

    Ontvang direct alle opdrachten en marktontwikkelingen in je mailbox